Gå til innhold

Flere prøvere med LANG syklus?


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Vi har vært prøvere i snart fire måneder, men jeg er fortsatt kunne på pp2. I dag er syklus dag 55,ikm etter fertilitetmonitoren var 8. november.

Jeg kjenner at jeg får så lite glede av prøvingen når jeg vet at etter tr må jeg vente hvertfall 40 dager på el.

Noen flere med lang syklus som vil slå følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har PCOS, så med førstemann hadde jeg en syklus på 8-9 måneder uten menstruasjon, fikk da starte på Pergotime og ble gravid på første kur.

Med andremann nå nærmet det seg et halvår uten menstruasjon så fikk igjen starte med Pergotime. Ikke gravid på første kur, men ble gravid i pausemåneden etter.

Er iallfall ganske så håpløst å prøve å bli gravid når man har så lange sykluser og ingen aning om når man har eggløsning (om man i det hele tatt har det...)

Feritilitetsmonitor er nok veldig lurt, her gikk det i eggløsningstester. Masse lykke til med prøvingen, krysser fingre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pcos her også. produserer masse LH hele tiden, det hormonet som gjør at eggløsningstester slår ut positivt så de er ikke til å stole på. Faktum er at jeg som regel ikke har eggløsning. KJIIIPT! Driver og prøver nå igjen, men regner med det blir ny kur med pergotime. Da blir det hvertfall fart på sakene. Føler med dg TS.

Endret av Cilla85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet meg for pcos, men tror nok det er noe hormonelt bak. Jeg gikk på prevensjon i 10 år før jeg sluttet i vår. Gyn sa på rutinesjekk i fjor at alt så normalt ut, ville han ikke ha sett pcos-tegn da?

Hvor lenge prøvde dere før dere fikk pergo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos legen med dette? Så lang syklus er ikke normalt, og tyder på at noe er galt, som du bør sjekke opp før du satser på å bli gravid. (Kan feks være pcos/stoffskifteproblemer og andre ting, som både gjør det vanskelig å bli gravid, og som øker faren for spontanaborter.)



Anonymous poster hash: 45208...835
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til legen nettopp fordi jeg hadde så lang syklus. Da ble jeg sendt videre til gyn, og etter prøver viste det seg at jeg hadde pcos. Desember blir første måned med Pergotime :) Har prøvd et år uten hell (to SA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gyn tok ultralyd av eggstokker og da så han cyster. Tok en blodprøve også fikk jeg diagnosen. Prøvde ett år uten hell. Skal legges til at jeg ble spontant gravid for noen år siden uten å prøve så alt er mulig. Aldri opplevd SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til legen nettopp fordi jeg hadde så lang syklus. Da ble jeg sendt videre til gyn, og etter prøver viste det seg at jeg hadde pcos. Desember blir første måned med Pergotime :) Har prøvd et år uten hell (to SA)

Krysser fingre for deg! Hadde selv god effekt av pergo! :)

Endret av Cilla85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet meg for pcos, men tror nok det er noe hormonelt bak. Jeg gikk på prevensjon i 10 år før jeg sluttet i vår. Gyn sa på rutinesjekk i fjor at alt så normalt ut, ville han ikke ha sett pcos-tegn da?

Hvor lenge prøvde dere før dere fikk pergo?

Jeg hadde lange sykluser på øver 50 dager da jeg sluttet på p-pillene etter 9 år. Gikk seg til etter ca 1 år og ble gravid 13 mnd etter pille slutt. :) så det kan rett og slett være pillene som skaper problemer for deg og at kroppen trenger litt tid på å stabilisere seg :)

Anonymous poster hash: 5a087...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også lange sykluser er ufattelig kjipt! Jeg venter hver mnd i 3- 4 uker på eggløsning, noe kortere enn deg, men det er utrulig frustrerende. Selv er jeg en uke ute i pp4, men kunne vært ute i første uke på pp5 dersom syklusen var normal. Så jeg føler meg snytt for en PP ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en lang syklus, men det skjedde da jeg sluttet på p piller i desember:/ noen ganger er de korte og andre lange. Gyn sa det var hormonell ubalanse, så håper det blir bedre :) Vil bli gravid snart og vi har prøvd siden desember så har blitt 11 måneder siden nå. frustrerende:/



Anonymous poster hash: 26f1f...0cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du akkurat sluttet på hormonprevansjon? Jeg hadde det sånn i ca et år etter ppilleslutt. Sykluser på mellom 55-65 dager. Legen trodde ikke jeg hadde hatt EL i det hele tatt, og at mensen ikke var "ekte". Etter ca et år ble mensen plutselig helt stabil hver eneste måned med 28 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg skrev over har jeg kun vært uten siden i vår. Jeg har også trodd at jeg ikke hadde el. Men så fikk jeg utslag på fertilitetmonitoren, så det må skje et eller annet der nede.. :ler:

Regner med at jeg får ryddigere syklus etterhvert, men det er hyggelig med litt følge på veien av noen i samme båt. :-) Jeg vil jo ikke være sånn, men jeg kjenner jeg blir nesten litt "furt" når jeg andre får el på dag ti og har to og en halv syklus før jeg er ferdig med én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har LANGE sykluser! Har bare hatt 3 siden jeg sluttet på p-ring i mars.

1: 35 dager, første etter prevensjonslutt, vi prøvde ikke denne syklusen.
2: ca 90 dager!! testet positivt på dag 97, og tipper jeg var ca en uke over ikm.

Hadde SA i uke 10 :(
3: 85 dager, syklusen etter SA. Tror ikke jeg hadde EL denne syklusen. Hadde veldig tydlige tegn/symptomer de forrige syklusene.

er nå på dag 6 av ny syklus. håper virkelig at denne bli mer normal.
Kommer til å gå til legen etter nyttår viss denne syklusen ikke er kortere enn de andre.

Er vanskelig å vite om det er noe gale med meg, eller om de lange syklusene er på grunn av prevansjonslutt/ SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid nå, men hadde lange sykluser før den tid. Måtte vente 2 mnd på EL i sommer. Hadde siste mens i begynnelsen av juni og hadde eggløsning i begynnelsen av august. Men jeg var så heldig og traff på den EL. Det er utrolig frustrerende med lange sykluser når man prøver. Hvis de er ekstremt lange kan man jo prøve med pergo. Gyn sjekka ut eggstokkene mine og sa først det var mange egg på hver eggstokk, men mente eggstokkene var av normal størrelse. De bruker visst å være noe forstørret ved pcos.

Endret av Teeny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har LANGE sykluser! Har bare hatt 3 siden jeg sluttet på p-ring i mars.

1: 35 dager, første etter prevensjonslutt, vi prøvde ikke denne syklusen.

2: ca 90 dager!! testet positivt på dag 97, og tipper jeg var ca en uke over ikm.

Hadde SA i uke 10 :(

3: 85 dager, syklusen etter SA. Tror ikke jeg hadde EL denne syklusen. Hadde veldig tydlige tegn/symptomer de forrige syklusene.

er nå på dag 6 av ny syklus. håper virkelig at denne bli mer normal.

Kommer til å gå til legen etter nyttår viss denne syklusen ikke er kortere enn de andre.

Er vanskelig å vite om det er noe gale med meg, eller om de lange syklusene er på grunn av prevansjonslutt/ SA.

Oi, ja de var lange! Jeg har holdt mg mellom 40 og 56 dager, men venter fortsatt på tr, og i dag er syklusdag 57. Nå har jeg ventet så lenge at jeg regner med å få negativ test uansett, så Eg ser nesten frem til å få kjøpt noen flere cbfm pinner og finne neste el.

Men det er oppløftende å lese at flere med lang syklus har fått positiv rest likevel! Begynte nesten å miste litt håpet. Men for å se det fra den positive siden, så er det jo litt deilig å ikke ha mensen så ofte, sa! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid nå, men hadde lange sykluser før den tid. Måtte vente 2 mnd på EL i sommer. Hadde siste mens i begynnelsen av juni og hadde eggløsning i begynnelsen av august. Men jeg var så heldig og traff på den EL. Det er utrolig frustrerende med lange sykluser når man prøver. Hvis de er ekstremt lange kan man jo prøve med pergo. Gyn sjekka ut eggstokkene mine og sa først det var mange egg på hver eggstokk, men mente eggstokkene var av normal størrelse. De bruker visst å være noe forstørret ved pcos.

Gratulerer! :-)

Shit, to måneder på el? Testet du etter den da, eller kjente du igjen el-symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :-)

Shit, to måneder på el? Testet du etter den da, eller kjente du igjen el-symptomer?

Begynte å teste da jeg fikk EL symptomer, de er veldig tydelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynte å teste da jeg fikk EL symptomer, de er veldig tydelige.

Så kjekt å kjenne symptomer da!

I dag har jeg vært hos legen og fått henvisning til utredning hos gyn! *spent* Er på syklusdag 73 nå, så jeg kjenner det er en lettelse å få bekreftet at jeg kan være litt bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...