Gjest Jumo Skrevet 16. desember 2013 #21 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Oppdatering; Det går fint med meg, lagt inn på gastro på sykehuset! Lang dag, mange vonde nåler, ligger med næring og smertestillende som drypp atm. Skulle spise middag og fikk helt angst, fordi jeg hadde så utrolig vondt i magen og var så kvalm, fikk dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarte å spise så mye! Fikk heldigvis noe å roe meg ned på, så slukna jeg med en gang. Haha. Har feber og lavt blodtrykk atm, men ellers er ting greit! Klarte å få i meg kveldsmaten, så det er jeg veldig fornøyd med ! :D Imorra er det tid for gastroskopi og ultralyd av magen. Kjenner jeg gruer meg så UTROLIG mye, men det går nok fint! Kan hende jeg må få en slange opp andre veien også.... Men det vil tiden vise. Idag har jeg ikke fått så mye svar på ting, men regner med at etter undersøkelsene imorra kanskje gir litt bedre svar. Litt kjedelig å ligge her helt alene, men får ta tidlig kvelden hvis jeg klarer å få sove... Endret 16. desember 2013 av Jumo 2
Silfen Skrevet 16. desember 2013 #22 Skrevet 16. desember 2013 Så bra at du er inne og får sjekket deg fra topp til tå. Det er kjedelig, men wth, du slipper iallfall julestress. 1
Mynona Skrevet 16. desember 2013 #23 Skrevet 16. desember 2013 Huff, så skummelt å plutselig rase så fort ned i vekt og bli så dårlig. Godt at du er på sykehuset hvor de kan ta vare på deg. God bedring
Gjest Jumo Skrevet 17. desember 2013 #24 Skrevet 17. desember 2013 Oppdatering 2; Ja, da har jeg vært gjennom gastro og ultralyd av magen idag! Fytti, ikke det beste jeg har vært borti, men ble heldigvis greit dopa ned så var vel ikke til stede under selve gastroen. Resultater på undersøkelsene var NEGATIVE. Jepp... Er jo bra det, men på en måte litt dumt at dem ikke finner noe. Skal derfor ta koloskopi en av dagene, og en del andre små undersøkelser bare for å sjekke meg fra topp til tå! Tommel opp at de sjekker alt mens jeg først er her. Aner ikke hvor lenge jeg blir her heller, men håper på å komme hjem så fort som mulig. Har kostlister som jeg skriver ned hver minste lille ting jeg spiser og drikker, og hva som går ut igjen. Så alt blir nøye overvåket, og ja, ellers er ting helt greit. Holder motet oppe og håper på svar snart 1
Wiggins Skrevet 17. desember 2013 #25 Skrevet 17. desember 2013 Blodprøver er tatt, ganske mange faktisk. Om jeg troller eller ikke? Kødder du med meg nå, eller? Skreiv jo her at jeg legges inn imorra om jeg ikke har gått opp i vekt, for å gjennomgå gastro og ultralyd av tarmsystemet og en del andre undersøkelser. Jeg spiser så mye jeg makter, men kroppen min tar ikke til seg næring og derfor har jeg gått ned. Jeg drikker ernæringsdrikker fordi jeg må få alt av vitaminer og næring som overhode mulig. Hva det skyldes aner jeg dessverre ikke. Om det er stress som gjør at kroppen min ikke fungerer eller om det er noe galt i magen min, er jo det jeg skal på sykehuset å få sjekket opp. Tar dette veldig alvorlig, og hadde jeg ikke gjort dette hadde jeg heller ikke hatt "klippekort" hos legen de siste ukene. Er på vakt, og satser på at morgendagen kanskje gir resultater. Du har ikke vært løs i magen? I så fall kunne det vært ulcerøs colitt eller morbus chron. Det høres jo ut som legen din tar deg og situasjonen på alvor. Hvordan er det med salter? Er verdiene av natrium og kalium innafor normalområdet? Hvis du får i deg for lite salt, kan ikke kroppen binde nok væske. Med for lite kroppsvæske synker blodtrykket. Så lenge du er uten noen diagnose er det nok vanskelig for lekfolk her på forumet å peke på noen klar årsak.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #26 Skrevet 17. desember 2013 Gjetter på akutt pankreatitt som har gått utover enzym produksjon. Anonymous poster hash: 42d76...57f
Gjest Daenerys Skrevet 17. desember 2013 #27 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har slitt med mye av det samme som deg, og de fant ingenting. Derfor fikk jeg diagnosen irritabel tarm/IBS. Hvis du får samme diagnose, anbefaler jeg å starte med FODMAP-kosthold. Jeg føler meg, etter 3 uker på det kostholdet, som et menneske igjen. Har energi, holder på maten, og jeg har faktisk overskudd. Kolonoskopi er forresten mye greiere enn gastro, ikke gru deg til det Uansett, lykke til, og mas på dem til de gir deg en diagnose! Det er ikke moro å ha det slik.
Gjest Jumo Skrevet 18. desember 2013 #28 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har slitt med mye av det samme som deg, og de fant ingenting. Derfor fikk jeg diagnosen irritabel tarm/IBS. Hvis du får samme diagnose, anbefaler jeg å starte med FODMAP-kosthold. Jeg føler meg, etter 3 uker på det kostholdet, som et menneske igjen. Har energi, holder på maten, og jeg har faktisk overskudd. Kolonoskopi er forresten mye greiere enn gastro, ikke gru deg til det Uansett, lykke til, og mas på dem til de gir deg en diagnose! Det er ikke moro å ha det slik. Tusentakk for svar! Ingen av undersøkelsene har gitt resultater enda, men skal ta koloskopi i morgen, så kanskje dem finner noe da. Hjelper litt når du sier det ikke er så ille som gastro, kjenner nervene kommer snikende Skal så absolutt sjekke ut FODMAP-kostholdet!! Satser på det beste, og at jeg blir frisk som en fisk snart! 1
Gjest Jumo Skrevet 18. desember 2013 #29 Skrevet 18. desember 2013 Du har ikke vært løs i magen? I så fall kunne det vært ulcerøs colitt eller morbus chron. Det høres jo ut som legen din tar deg og situasjonen på alvor. Hvordan er det med salter? Er verdiene av natrium og kalium innafor normalområdet? Hvis du får i deg for lite salt, kan ikke kroppen binde nok væske. Med for lite kroppsvæske synker blodtrykket. Så lenge du er uten noen diagnose er det nok vanskelig for lekfolk her på forumet å peke på noen klar årsak. Har sjekket saltnivået i kroppen, alt har vært bra så vidt jeg vet. Men ja, jeg skal som nevt over her få en slange opp bak, så kanskje det viser litt. Takk for svar 1
Gjest Jumo Skrevet 18. desember 2013 #30 Skrevet 18. desember 2013 Oppdatering 3; Ikke skjedd noe spesielt siden forrige oppdatering. Er hjemme på perm i et par timer nå, siden jeg ikke hadde noen undersøkelser idag. Ting tar litt tid på sykehuset, men så lenge noe skjer er jeg veldig fornøyd! Håper jeg blir skrevet ut på fredag! Er lagt inn for å regulere hver minste kcal jeg får i meg (og ut..) også for å få næring for det lave blodtrykket mitt. Er som sagt hjemme og skal tilbake rundt 5-6 tida! Koloskopi i morgen satser jeg på, men blir jeg like dopet som på gastroen går nok det bra! 1
Gjest Daenerys Skrevet 18. desember 2013 #31 Skrevet 18. desember 2013 Tusentakk for svar! Ingen av undersøkelsene har gitt resultater enda, men skal ta koloskopi i morgen, så kanskje dem finner noe da. Hjelper litt når du sier det ikke er så ille som gastro, kjenner nervene kommer snikende Skal så absolutt sjekke ut FODMAP-kostholdet!! Satser på det beste, og at jeg blir frisk som en fisk snart! Kolo var nesten moro, kunne jo se på skjermen Det er jo heller ingen problemer med å få puste eller å brekke seg, noe som gjorde det automatisk mye lettere for meg. Jeg fikk forøvrig ikke bedøvelse på noen, kun i svelget på gastro. Ville ikke ha gruet meg For meg var det ikke smertefullt, bare når de fikk en krøll på slangen Håper også du blir frisk snart, det er IKKE moro å ha det slik! Jeg "mistet" nesten ett år av livet mitt pga dette, spesielt de siste 6 mnd.
Gjest Jumo Skrevet 18. desember 2013 #32 Skrevet 18. desember 2013 Kolo var nesten moro, kunne jo se på skjermen Det er jo heller ingen problemer med å få puste eller å brekke seg, noe som gjorde det automatisk mye lettere for meg. Jeg fikk forøvrig ikke bedøvelse på noen, kun i svelget på gastro. Ville ikke ha gruet meg For meg var det ikke smertefullt, bare når de fikk en krøll på slangen Håper også du blir frisk snart, det er IKKE moro å ha det slik! Jeg "mistet" nesten ett år av livet mitt pga dette, spesielt de siste 6 mnd. Ikkesant! Å få noe ned i halsen og ned i magen er vel uansett ikke på noen som helst måte behagelig. Satser på at det går bra (og ingen krøll på slangen, hahaha). Huff, trist å høre at du var så dårlig, så lenge! Bra at det har ordnet seg for deg, og satser på at jeg er back on track snart! Fått et utrolig bra jobbtilbud, så det er stor motivasjon i seg selv!
Gjest Jumo Skrevet 20. desember 2013 #33 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Da var siste dose pulvervann inntatt, og skal ha koloskopi om et par timer! Kryss fingre og tær for meg, kjenner jeg gruer meg, men satser på å bli like dopet ned som på gastroen. Håper de finner ut av noe, nå da. Nå vil jeg hjem hjem hjem og skrives ut, helst før jul Endret 20. desember 2013 av Jumo
Sofie_22 Skrevet 21. desember 2013 #36 Skrevet 21. desember 2013 Tusentakk! Heldigvis tok legen meg seriøst da veide meg, og har vært der å tatt mye blodprøver osv etter dette. Så det ordner seg nok! Offda! Det høres ikke særlig bra ut. Ja, gastro høres virkelig ikke godt ut, men de jeg kjenner som har gjennomført det sier det ikke er så ille som det høres ut som! Bare vi blir friske så spiller det ingen rolle, egentlig Håper dem finner ut hva som feiler deg! Ufrivillig vekttap er ikke særlig kult. Når kroppen min ikke holder på næringa har nok magesekken min krympa en del, som gjør at når jeg spiser, så blir jeg utrolig fort mett. Men jeg spiser flere ganger om dagen, og drikker ernæringsdrikker som en helt. Har myye vondt i magen og kvalm, og da er det vaskelig å spise noe som helst. Men jeg må spise så mye jeg klarer, for jeg har virkelig ikke lyst til å gå mer ned i vekt! Jerninnholdet mitt er bra. Har vit-D mangler, men tar tabletter mot dette. Skal få sjekket fordøyelsen på sykshuset, så kanskje det er noe galt der. Time will show. Hvorfor vil magesekken da krympe? Hvis tynntarmen og magesekken din ikke klarer å absorbere nærigstoffene i maten du spiser vil jeg tror det går rett i gjennom deg. Må du mye på do? Magesekken vil vel ikke da krympe hvis du faktisk spiser like mye som før og kanskje enda mer. 2
Gjest Jumo Skrevet 23. desember 2013 #37 Skrevet 23. desember 2013 Oppdatering; Da er jeg skrivd ut! Wohoo! Skal til CT og røntgen til fredag igjen, men får hvertfall sluppet nåla i handa osv nå i jula! Hadde koloskopi på fredag, og det var helt grusomt. Ble dopet ned litt, men lå å kjeftet og var utrolig sint på den stakkars legen.. Hoff! Venter bare på svar. De har ikke sett noe på undersøkelsene, men tok jo en del prøver som tar litt tid å få svar på. Nå er det fatcamp i jula, for skal tilbake på avdelinga og veie meg snart. Krysser fingrene ! 1
Silfen Skrevet 23. desember 2013 #38 Skrevet 23. desember 2013 Godt du er ute til jul Og håper virkelig du får noen svar!
Dark Angelina Skrevet 23. desember 2013 #39 Skrevet 23. desember 2013 Heisann! Jeg er 18 år gammel, veier rundt 54-57kg og er 1.70 høy. Jeg har/hadde også problemer med det å besvime. Jeg spiser alt jeg makter og legger likevel ikke på meg. Jeg har vært hos legen og sjekket, og alt står bra til med kroppen min. Så hendte det igjen at jeg besvimte, og enda mer alvorlig denne gangen, med tanke på at jeg falt slik at jeg smalt hodet i et murgulv. Da ble jeg sendt på sykehus, og de tok en undersøkelse av blodårene mine for å sjekke om det var noe som gjorde at jeg ikke fikk skikkelig blodgjennomførsel til hodet. Da viste det seg at jeg har utvidede blodårer. Så hvis jeg blir varm, så utvider de seg enda mer enn hos en person som har "normale" blodårer, som gjør slik at jeg rett og slett ikke får nok blod til hodet og da besvimer jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå