AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #21 Skrevet 23. november 2013 Blir oppblåst. Magen bare eser ut. Ser rett og slett litt tjukk ut. Murringer i magen. Flaut hvis man sitter i et stille rom og magen bare buldrer i vei. Smertene de to første dagene. Paracet hjelper heldigvis, men hvis jeg ikke rekker å ta i tide, så venter smerter fra helvete. Får vondt i korsryggen. Anonymous poster hash: 54207...531
Gjest caramiacaramella Skrevet 23. november 2013 #22 Skrevet 23. november 2013 Alt er så utrolig irriterende. Smertene, oppblåstheten og den generelle ukomfortable følelsen er ille, men det verste er kanskje blødningen i seg selv. Synes bare blodet er så ekkelt og irriterende, det slutter liksom aldri. Føler meg aldri ordentlig ren mens jeg har mensen og dusjer flere ganger om dagen da, så det er også irriterende.
Pearl2.0 Skrevet 23. november 2013 #23 Skrevet 23. november 2013 First of all: the obvious. Smertene de første dagene. Urolig mage. Vond korsrygg. Alt man må kjøpe. Lite energi. At man blir så tørr inni der. At man må planlegge alt med dette i bakhodet. At den selvsagt kommer på badeferie. Ikke sex. Alt det ovennevnte gjør at humøret faller, er det egentlig så rart?!?!? På den annen side: Trening gjør det bedre i mitt tilfelle. I hvert fall etterpå.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #24 Skrevet 23. november 2013 At puppene begynner å bli skikkelig ømme ca. 1 uke før mensen. Anonymous poster hash: 6271f...da5
Petra75 Skrevet 23. november 2013 #25 Skrevet 23. november 2013 PMS-en med aggresjon, smerter og ekstremt vonde pupper. Og at den varer i åtte dager. Dere som klager over fire dager kan kysse meg en viss plass.
Gjest Evans Skrevet 23. november 2013 #26 Skrevet 23. november 2013 At jeg blør At det gjør vondt At det virker meningsløst å blø i 40 år, når jeg skal ha maks tre barn - og de ikke kommer før jeg er 30. Kunne begynt å blø i en alder av 29 og blødd til sånn ca 35. Skulle hatt en egen knapp for når man satte igang mensen. Skulle vært mulig å satt det på pause også. At jeg blir sentimental. At det er ekkelt. At det koster penger å kjøpe bind og tamponger. At det ikke er like moro å ha sex når det blør ut av tissen... At jeg må huske på å skifte tampong og huske å ta det med meg når jeg går ut av huset. + at jeg må huske å kjøpe det i første omgang. At puppa blir ømme og vonde. At magen blir stor og rund. Blod i tissen er no herk...
AmandaVI Skrevet 23. november 2013 #27 Skrevet 23. november 2013 Banking i korsryggen, svimmel, hetetokter (hva ellers skal jeg kalle det?) sur og grinete, må bruke nattbind som blir temmelig klamme etter en stund, "jordbærsyltetøy", står opp fra stol og det føles som rene fossen, kvalme, mareritt, dårlig matlyst, vasking av mensentruser... Heldigvis er det bare de to første dagene som er ille, elers går det greit... 1
fresia Skrevet 23. november 2013 #28 Skrevet 23. november 2013 det eneste jeg synes var irriterende med å ha mensen var at det blør:p har aldri hatt smerter i forbindelse med mensen. synes det er fantastisk at man kan velge å ikke ha mensen, så da gjør jeg jo selvfølgelig det!! det er herlig å ikke måtte tenke på det
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #29 Skrevet 23. november 2013 At jeg skal på konsert med verdens hotteste vokalist i utlandet og er invitert med på afterparty, det betyr bare èn ting! "HEI HEI, HER KOMMER JEG!! La meg også ordne deg en "liten" hormonkvise rett ved munnen for å sette kronen over verket!" Anonymous poster hash: 08fa5...9f6 6
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. november 2013 #30 Skrevet 23. november 2013 har egentlig aldri tenkt over om ting er så ille når jeg har mensen. når jeg ikke bruker pillen har jeg smerter og myyye større mengder med blod. men ellers er vel det som plager meg mest at jeg må skifte tamponger! det irriterer meg selv om det er fort unnagjort
SoDeliberate Skrevet 23. november 2013 #31 Skrevet 23. november 2013 Det mest irriterende er å bruke tampong eller truse innlegg, tror egentlig jeg har vært heldig med genene, hadde litt vondt i korsryggen før jeg begynte på p piller også bruker jeg utsette til hver 3 mnd så mensen er ikke grusomt =) Dere som ekskluderer sex under mensen, er dette fordi det gjør for vondt eller andre grunner? For meg så er ikke det en hindring, er det kun meg som blir enda mer kåt under mensen?!
drue Skrevet 24. november 2013 #32 Skrevet 24. november 2013 (endret) Før jeg begynte på prevensjon var det smertene. Herregud, så vondt jeg hadde. Noen ganger kastet jeg opp. Dette ble mye bedre etter at jeg begynte med prevensjon. Nå går jeg ikke på prevensjon lenger, og sliter ikke like mye med smertene, men det har blitt verre og verre for hver måned. Det er dog ikke like ubehagelig, og jeg måtte bare ta to Pinex under hele menstruasjonen denne gangen. - Jeg blør så UTROLIG mye de første dagene. Må bruke grønne tamponger og de må ofte skiftes etter bare noen timer. Har vurdert å skaffe menskopp, bare for å se hva slags mengde det er snakk om - Jeg er også EKSTREMT trøtt første dagen jeg har mensen. Klarte ikke å gjøre noe som helst fornuftig den første dagen denne runden (har nettopp hatt mensen). Dette er noe nytt, sånn har det aldri vært før (jeg er mye trøtt til vanlig, men ikke i nærheten av så trøtt som jeg er første dagen under mensen). Jeg har heller ikke blødd så mye som jeg gjør nå før (hadde en del blod før prevensjon, men det har blitt mer og mer etter at jeg slutta. Da jeg gikk på prevensjon hadde jeg veldig lite). - Mensenbæsj. Jeg blir skikkelig dårlig i magen. Endret 24. november 2013 av drue
miramis Skrevet 24. november 2013 #33 Skrevet 24. november 2013 Migrene og oppblåsthet + humørsvinginger. Derfor jeg velger å ikke ha mensen
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #34 Skrevet 24. november 2013 Uff, husker for noen år siden, at jeg hadde sinnsyke mensensmerter på jobb, og var ærlig å sa det til en kollega. Hun fortalte det til _alle_ i lunsjpausen... Dagen etterpå, under morgenrapporten, baksnakket dem meg, uten å vite at jeg var tilstede.. Pga menssmerter. Det var bare kvinner der.. Merkelig.. Slutta der ganske fort;) Har begynt på p-piller, noe som har hjulpet veldig + pinex. Aldri borte fra jobben nå! Anonymous poster hash: c9012...4e3
smalls Skrevet 24. november 2013 #35 Skrevet 24. november 2013 At jeg får så forbanna vondt den første dagen! Det går greit hvis jeg får tatt smertestillende før smertene eksploderer. Gjør jeg ikke det, så ligger jeg bare å vrir meg i smertene. Det er helt grusomt!!! Det er også irriterende at jeg får så dårlig matlyst og er bare helt slapp.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #36 Skrevet 24. november 2013 det eneste jeg synes var irriterende med å ha mensen var at det blør:p har aldri hatt smerter i forbindelse med mensen. synes det er fantastisk at man kan velge å ikke ha mensen, så da gjør jeg jo selvfølgelig det!! det er herlig å ikke måtte tenke på det Hvordan får du valgt det helt bort? Har hørt at en kan utsette menstrutasjonen i en uke hvis en eksempelvis skal på ferie, men får du aldri menstrutasjon mer? Kan ikke så mye om dette her... (Er ganske ung, derfor jeg spør) Anonymous poster hash: 37538...9bd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #37 Skrevet 24. november 2013 - depresjon -dårlig humør, irritabel - forstoppelse - kviser Anonymous poster hash: 7e14f...10e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #38 Skrevet 24. november 2013 Mest irriterende med menstruasjon? At eg blir ekstra kåt, men kan ikkje ha eit normalt sexliv Ellers syns eg ikkje mensen er så ille.. litt smerter overlever eg, tampongbruk medfører lite søl og rot, og så er så er mensen eit beroligande tegn på at "alt er som det skal vere" Men hadde spørsmålet komt då eg var 14... huff.. hehe Anonymous poster hash: 8f2f3...897
globalagogo Skrevet 24. november 2013 #39 Skrevet 24. november 2013 Hvordan får du valgt det helt bort? Har hørt at en kan utsette menstrutasjonen i en uke hvis en eksempelvis skal på ferie, men får du aldri menstrutasjon mer? Kan ikke så mye om dette her... (Er ganske ung, derfor jeg spør) Anonymous poster hash: 37538...9bd Hvis du går på p-piller, for eksempel mercilon, kan du ta de tre ukene med piller først, og så hoppe over placebopillene. Og bare begynne på et nytt brett. Så istedet for å ta 28 piller, tar du 21. Og så neste brett:)
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #40 Skrevet 24. november 2013 Nå som jeg er på pause fra p-pillene, er mensen et helvette. Blør så sykt mye, mensen varer i sju dager, og pms to tre dager før mensen, i tillegg til første mensdag.... Fyfaen så vondt det gjør. Fra jeg var rundt 15-18 pleide jeg å kaste opp den første mensdagen fordi jeg ble så kvalm av alle lukter. At mensen for min del er SÅ forskjellig fra når jeg går på pilla og ikke, er helt sykt. Prevensjon next Anonymous poster hash: 54acb...4be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå