AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Hva er det aller mest irriterende når du har mensen? for meg er det : -ikke kan jogge, har alt for sterke smerter til at jeg klarer. I tillegg er energien på bunn i perioden og jeg orker lite generelt. - vann i kroppen og oppblåsthet. Hater å gå opp i vekt under mensen. Kroppen føles dvaskere og pløsete. - karbosuget fra helvete. Kroppen skriker konstant etter hvit ris, pasta og hvitt brød. I tillegg er jeg umettelig under mensen og spiser alt formye til det gjør vondt - såkalt mensbæsj. De fleste jenter vet nok hva jeg mener..Anonymous poster hash: 2a438...888 1
Gjest avocadoen Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 smertene og så store mengder menstruasjon om det har gått noen måneder uten at det ser ut som noen har blitt drept når jeg våkner om morran til tross for menskopp. Er og litt kjipt at jeg må gå hele 5 dager uten sex.. Det er det verste som finnes.. Har faktisk aldri sukkersug under mens. Kan være fordi jeg er flink til å spise jern.
Anglofil Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Smertene. Jeg kan i grunn takle det meste når jeg har mensen, unntaket er smertene. Jeg får så sterke smerter at det hender jeg svimer av. Jeg får ekstreme magesmerter fra helvete og må ligge stille i senga når det er som verst. P-pillene har hjulpet en del, men hender jeg får noen skikkelige runder med smerter nå også. Når jeg har disse smertene så får jeg ikke gjort annet enn å ligge i senga. Jeg begynner samtidig å kaldsvette og klarer ikke å tenke på noe annet. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Alt - untatt at jeg vet at jeg ikke er gravid.. Det er få ganger jeg har sett frem til mensen Men jeg har bare ekstreme smerter første og litt andre mensdag. Det jeg hater veldig mye, er at jeg blir veldig paranoid for å lukte brukt tampong på f.eks bussen. Tro meg, jeg har opplevd at andre stinker mensen på en stappfull buss. Anonymous poster hash: f848c...6dc
Sillicious Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Søtsuget og generelt følelsen i kroppen under mens, sånn.. ubehag, murringer.
Cordelia Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 At at magen danser disco, og at jeg blir så grådig slapp.
JustLittleMe Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Absolutt alt, dårlig mage, dårlig matlyst (uten om snop), sur, liker ikke kroppskontakt, kan ikke ha sex, slapp, oppblåst. Hele helvetes skapet. - av det. Hadde jeg tålt p-sprøyten så hadde jeg begynt på den igjen for å slippe alt dette. Noen andre som har tips for å føle seg litt bedre ihvertfall? 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Mengden ogoppblåsthet. Merker lite til at jeg har mensen mtp smerter, men jeg blør ekstremt mye. Da jeg gikk på p-piller måtte jeg planlegge mensen til en ferieuke. Nå bruker jeg tabletter for å redusere mengden og de er så bra at det er lettere å ha mensen 12 ganger i året enn 1 gang da jg gikk på p-piller Anonymous poster hash: 259df...c88
Gjest bustyvel Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 Humøret! Jeg blir så forbanna og sint uten at jeg greier å styre det
K.B.E Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 De gangene det gjør vondt i magen første dagen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 Smertene de første dagene, at jeg får mye vann i kroppen, magen slår seg vrang, at jeg får en sinnsyk trang til å spise søte ting spesielt sjokolade, at jeg blir veldig følsom/sur. Pleier å krangle med kjæresten dagen før mens, det slår nesten aldri feil. Blir også veldig kåt både før og de første dagene av mensen, det kan være litt plagsomt fordi det blir nesten litt for mye av det gode. Anonymous poster hash: 99769...039
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 At jeg blør i fem dager.. Anonymous poster hash: 2a656...f47
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #15 Skrevet 23. november 2013 At jeg blør mye de 2 første dagene, resten er det bare bittelitt, men nok til at jeg må bruke tampong... Føler det blir knusktørt der inne Mensen varer likevel i rundt 4-5 dager. Og ikke minst at magen min sjauer noe helt sykt dagene før mensen og i begynnelsen av mensuka. Blæ -.- Anonymous poster hash: 79cac...c17
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #16 Skrevet 23. november 2013 Depresjon, håpløshet, kan ikke kontrollere mitt eget humør, smerter i mage/rygg, diare, kaldsvette...Anonymous poster hash: bd571...538
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #17 Skrevet 23. november 2013 blir veldig oppblåst, ser ut som jeg er gravid i 9.måned...Har skikkelige kramper den første dagen, må ta flere Ibux ellers er smerten helt uutholdelig.Pluss at jeg blir skikkelig følsom og lett irritert, får kjempelyst å stappe i meg alt jeg ser av kaker, sjokolade, og brus Tror egentlig at det er noe feil med hormonene mine, skal menstruasjon virkelig være så ille som dette`? Anonymous poster hash: a1789...779
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #18 Skrevet 23. november 2013 Jeg får sykt vondt i hodet dagen før mensen, og det varer gjerne i 2 dager. Det er helt forferdelig, må bare ligge i senga. Hjelper ikke med paralgin forte liksom! I tillegg er jeg generelt kvalm og smådårlig, og irritert på alt. Anonymous poster hash: b1c96...b21
Gjest Sagarmatha Skrevet 23. november 2013 #19 Skrevet 23. november 2013 Får vondt av å lese dette :omg:
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. november 2013 #20 Skrevet 23. november 2013 (endret) Jeg har ikke noe særlig mensen nå pga hormonspiral, men før da jeg var tenåring var smertene det som plaget meg mest. + i begynnelsen når jeg hadde det at jeg aldri visste når det kom, og det kom selvsagt på de mest ubeleilige tidspunktene. Det var før jeg krysset av i en kalender når jeg fikk det så jeg kunne få oversikt. Endret 23. november 2013 av Mrs. Random Nick
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå