Gå til innhold

Er du kunde hos Sparebank 1 og er du fornøyd?


Gelica

Anbefalte innlegg

Vi har per i dag DNB som vår bank og har hatt det i flere år.

Vi vurderer å bytte til Sparebank 1 og jeg lurer derfor på om dere som har denne banken som sin bank. Er dere fornøyd med kundeservice, lånerenten, sparerenten, forsikringer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Droppet Sparebank1 for mange år siden etter dårlig kundebehandling, lange køer og lite tilgjengelighet. Byttet til en lokal bank, og er svært fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Sparebank1, skiftet til de da jeg var på utkikk etter boliglån. De ga best tilbud, ville faktisk snakke med meg før de ga meg millioner i lån og har i ettertid vært veldig tilgjengelige for spørsmål, spesielt på henvendelser fra nettbanken. Liker forøvrig også veldig godt nettbanken :)

Er i tillegg LO-medlem, får en del fordeler i Sarebank1 pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sparebank 1. Men det fordi jeg har brukt en lokal bank i alle år, og den ble sparebank 1 etter hvert. Jeg er hovedsakelig kunde der, grunnet veldig god service. Har helt greit rente på lånet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bustyvel

Jeg hadde de før, og er glad jeg byttet. Elendig kundebehandling. Mulig det skyldes den lokale sparebank 1 og ikke selve firmaet, men det får være grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Sparebank1, skiftet til de da jeg var på utkikk etter boliglån. De ga best tilbud, ville faktisk snakke med meg før de ga meg millioner i lån og har i ettertid vært veldig tilgjengelige for spørsmål, spesielt på henvendelser fra nettbanken. Liker forøvrig også veldig godt nettbanken :)

Er i tillegg LO-medlem, får en del fordeler i Sarebank1 pga. det.

Jeg også er LO medlem og det er også litt av grunnen til at vi ønsker å bytte bank. Er ikke så veldig fornøyd med DNB egentlig. Vi har vært kunde der i mange år og vi forhørte oss om en litt bedre rente på boliglånet samt en bedre sparerente, men det var blankt nei.

Tittet på ufør og dødsforsikring via Sparebank1 når man er LO medlem, en forsikring som kan være relativt viktig. Ble veldig skuffet over beløpet man da ble forsikret for.

Man fikk da utbetalt 451 600 frem til 50 år også går det da litt nedover for hvert år etter det.

450 000 er ikke mye i dag om man skulle bli ufør for resten av livet eller om man skulle være så uheldig å miste sin bedre halvdel.

Jeg har en forsikring i DNB på det dobbelte beløpet, men det er en kontoforsikring som jeg sikkert ikke får beholde om jeg bytter bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandiabanken er super! Så kan dere ha sparekonto et annet sted, sjekk finansportalen for best rente.



Anonymous poster hash: 4ee29...65c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandiabanken er super! Så kan dere ha sparekonto et annet sted, sjekk finansportalen for best rente.

Anonymous poster hash: 4ee29...65c

Skandiabanken er veldig strenge på innvilging av boliglån,men ellers en god dagligbank

Anonymous poster hash: 8e8e6...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tror du skal sjekke LO Favør forsikringene før du forkaster Sparebank1 dersom du er LO medlem.

Husk også at Sparebank1 er lokale banker i en kjede, der erfaringene kan variere fra sted til sted.

Jeg har vært kunde hos Sparebank1 SRBank noen år nå etter at jeg fikk et megatilbud på boliglånet mitt. i tilegg har de meget hyggelige kundebehandlere her lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært Sparebank1-kunde siden jeg fikk bankkonto.
Byttet til Handelsbanken i fjor da jeg var møkklei elendig kundeservice, dårlig oppfølging, firkantet oppførsel, feil på feil, dyre gebyrer...You name it.
Er strålende fornøyd med Handelsbanken, det er virkelig som natt og dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kunde i SpareBank1 SR-bank i mange år og er veldig fornøyd. Helt super kundeservice og lett å få hjelp.

Anonymous poster hash: 07052...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ble kunde nylig pga grei rente på boliglån. Må ellers si at renten på høyrentekonto og brukskonto er elendig lav i forhold til resten av markedet! 0,9 % på høyrentekonto er ikke så mye å skryte av. I tillegg tar de gebyrer for ting jeg er vant til å få gratis i f.eks. Nordea som Check-In kunde (som årsavgift på VISA-kort, etableringsgebyr på lån, etableringsgebyr på depositumkonto etc.). Men jeg ble som sagt kunde pga boliglånet, og bruker andre banker til sparing og alt annet :)



Anonymous poster hash: 992cb...c0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde sparebank 1 i ca 6 mnd. De bare rotet og det ble til at jeg måtte styre mye for å få ting iorden. Jeg blir ikke kunde der igjen. Men jeg er veldig fornøyd med banken jeg har nå. :)

Det eneste positive med SB1 er at appen deres er kjempe bra.



Anonymous poster hash: 9731a...6ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nordea som hovedbank, men har billånet i Sparebank1 og er veldig fornøyd både med kundeservice (som er langt bedre enn hos Nordea) og med lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dem fordi de var den eneste banken som var villige til å gi oss så mye i boliglån som vi ønsket oss :P

Det er greie betingelser på boliglånet, men er ikke helt fornøyd med resten. Nettbanken synes jeg virker uoversiktlig, men har hørt at den er veldig fin når man blir vant til dem. Har man smarttelefon kan man logge seg inn via den, men man kan ikke få passord på sms, så må ha en egen passordkalkulator å passe på i tillegg (jeg roter lett bort sånne ting...) Dessuten fant de ut at de skulle sette opp spareavtaler for oss der de trakk 500,- hver måned fra lønnskontoen til en høyrentekonto. Mulig at dette ble nevnt i et møte, men hverken jeg eller mannen hadde fått det med oss, før vi plutselig oppdaget penger som bare forsvant ut av kontoen. De har også noen helt avsindige gebyrer på nettsidene sine, men ingen informasjon om at disse ikke gjelder for "totalkunder".

Vi får greie svar fra dem hvis vi kontakter dem, men det er mye informasjon jeg føler at de burde ha gitt oss på forhånd. Jeg kommer til å bytte tilbake til Skandiabanken så snart vi får boliglånet ned på et litt lavere nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...