Gå til innhold

Når var du sist i operaen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Kultur

Når var du sist i operaen og hva hørte/så du? Hva handler det om?

Jeg var der sist for noen måneder siden og så/hørte Madame Butterfly.

Nydelig musikk og gripende historie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noen år siden, da så jeg Orfeus & Euridike. Jeg er egentlig ikke interessert i opera, så det blir svært sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg rimlig nylig. Jeg så Barabbas på tirsdag (4. mai 2004). Handler om Barabbas fra den kristne bibelen.

Det var ganske moderne og sært. Ganske moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest care

Oj, det er lenge siden. Tror det er 4 år siden. Var å så på noe som het Tango. Nydelig musikk.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAr aldri overvært noen opera jeg

Ikke jeg heller, men jeg har vært på ballettforestillinger i operaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, men da må dere få med dere Tryllefløyten en gang! Jeg har sett den to ganger, og den er helt nyyydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg bor i de såkalte distriktene, er det ikke så ofte vi får "skikkelige" operaforestillinger. Det forrige som ble satt opp her, var "Rigoletto" for halvannet år siden, en litt modernistisk versjon. Har ellers sett en hel del operaer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uformelt og flott

Sist jeg hørte opera var en torsdag på Underwtaer pub i Oslo ved Bislett.

Det var stilig! Operasangerne fra musikkhøyskolen står ved trappen og synger korte utdrag fra ulike stykker. Nyydelig, de er så flinke!

Det er alltid en pianist der og 3-5 som synger.Noen ganger skeier de ut med andre ting enn opera også visstnok.

Perfekt for de som vil være nybegynnere til operaens verden. Man kan drikke vin/øl til og prate med folk der mellom sangene, i pausene.

(Man kan ikke ha på mobilen og man må være helt stille når de synger)

Anbefales! :)

PS! Opera og klassisk musikk er vel ikke noe man plutselig bare "går på" for syns skyld. Det er noe man trener opp hjernen og øret til. Det tar litt tid og man må begynne på et "lett" nivå. Etterhvert blir man ganske lykkelig av det, hvis man har litt musikalsk sans. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...takler ikke opera.

Har aldri vært, og mest sannsynlig kommer jeg aldri til å dra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har aldri vært på opera, og kommer aldri i mitt liv til å utsette meg selv for noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

I februar så jeg Don Giovanni. Var på svanesjøen med min datter på fem i forrige uke.

Skullegjerne vært mer på teater og i opera, men det koster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri vært i Operaen, og har ingen planer om det heller. Frister rett og slett ikke.

Har forresten vært på kinesisk opera i Beijing. Det var jo en spennende opplevelse, men det frister vel ikke akkurat til gjentagelse det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...