Malama Skrevet 19. september 2006 #3281 Skrevet 19. september 2006 Håper det går bra med deg, at det ikke varr så mye mer dette ekle etter "plippelyden din" (antar det er da du ble dårlig?)
Linn3c Skrevet 19. september 2006 Forfatter #3284 Skrevet 19. september 2006 Malama: Ja, når du seier det så.. Eg tenkte liksom ikkje over at det kunne vera ein samanheng med plippinga i magen og kvalmen, men det var nok det som utløyste det. Hadde ein plippelyd til i magen litt seinare, ganske så ubehageleg å høyra lydar frå magen, ja. Aaaanar jo ikkje kva det kan vera. Må prøva å hugsa å nemna det for jordmora når eg skal dit i neste veka. Men håpar kurset vart bra, beklagar at eg haldt mannen min heime... Men det var trygt og godt å ha han her. Han trur fødselen er i gong kvar gong eg har ein vondt ein eller annan stad... Saeria: Takk! :bukke: Cr@sh: Neimen, er du her enno? Lykke til med fødselen! ------------------------- Har nett ete fiskebollar i kvit "sos" til middag. Og så hadde me sitronvatn attåt. Trur jammen eg fekk halsbrann av det, eg... Usj.. Kvalmen eg fortalte Malama om kom om lag på den tida då eg mista nettet pga tordenet på dagtid, så eg fekk ikkje sagt noko om det her. Men eg gjekk å la meg etter at eg henta mannen på jobb, og då kom det seg. Er nok gjerne litt sliten for tida, i tillegg til plippinga i magen i formiddag. Er jo litt småforkjøla, og søv gjerne ikkje alt for godt om natta..
Blueberry Skrevet 19. september 2006 #3285 Skrevet 19. september 2006 Ein lys lyd, høgfrekvemnt nesten, som sa "plipp" inni magen. Rett ved høgre ribbeinsside.. Snålt! ← Kanskje det var småtten som feis? Håper det går bra med deg!
Linn3c Skrevet 19. september 2006 Forfatter #3287 Skrevet 19. september 2006 (endret) Oppdaterer litt på lista mi, eg. Kles- og utstyrslista vår: Har lånt den opprinnelege lista frå Babyshop men har gjort såpass masse om på den at den vel igrunnen er blitt mi eiga.. Svart er uteståande, blått er skaffa. OVERSIKT OVER KLESSTORLEIKAR 50 cm Nyfødd 56 cm 0-2 mnd 62 cm 2-4 mnd 68 cm 4-6 mnd 74 cm 6-9 mnd 80 cm 9-12 mnd 86 cm 12-18 mnd 92 cm 18-24 mnd 98 cm 24-36 mnd Dette berre limer eg inn her, endrar det etterkvart som eg for oversikt over kva eg har: SOMARKLEDE 6-8 stk. langermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 6-8 stk. kortermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser 1-2 stk. jakker i bomull 1-2 stk. pysjer i bomull 1-2 stk. luer i bomull 1-2 stk. helsetepper i bomull VINTERKLEDE 2-3 stk. bodyer i ull 2-3 stk. strømpebukser i ull 1-2 stk. bukse og jakke i ull Kjøredress i vindtett stoff Votter uten tommel i ull Sokker av ull 1-2 stk. luer i ull Lue i vindtett stoff Her er også noko eg har saksa som eg endrar etterkvart som me kjøper inn: UTSTYR TIL STELL Bleier Vaskekluter (myke, i frotté eller gas) Badehåndklær med hette - arva ein heil haug av barna til fetteren til mannen Frottéhåndklær - har fått eitt av den kommande oldemora Badetermometer Neglesaks (rekna til barn) Febertermometer Uparfymerte såper Badebalje/stativ Våtsaviett Sink-salve Badeolje 6 gulpekluter (flanell) - har ein 6-8 små siklesmekker (frotté) - har tre i frotté og to i plast Stelleunderlag UTSTYR TIL SØVN Sprinkelseng og vogge Madrass med avtagbart trekk Tisselaken av plastfrotté/tissesikker overmadrass 2 Laken Dynetrekk og putetrekk Dyne (dun eller fiber), ei stor til seng og ei lita til vogge 3 Sengekantar og 1 sengehimmel Musikkmobile (uro) UT PÅ TUR Barnevogn Regntrekk Insektsnett Parasoll Voksipose med evt sommerdyne (Dyne, laken og dynetrekk) Handlenett Stelleveske Bæresele Reiseseng Bilstol - Britax Babysafe Plus Bæremeis (fann ein på loftet hos mampap, men trur ikkje den er rekna til så små som me vil ha den til) Reisetrille UTSTYR TIL MOR Ammegenser, t-shirt, kjole Amme-BH Ammeinnlegg i bomull Ammeinnlegg i ull - har eitt par i S Støttebelte/støttetruser Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé) Brystpumpe Ammestol Ammepute ØVRIG UTSTYR Tåteflasker (til morsmelk/erstatning, vann m.m.) Sterilisator Smokkar - har to Babycall Lekegrind Vippestol - har sett på, me har bestemt oss for Carena sin Bitering/tyggeleker - har to Lammeskinn Golvmatte - Comfort & Care AirMat Endret 20. september 2006 av Linn3c
Linn3c Skrevet 20. september 2006 Forfatter #3288 Skrevet 20. september 2006 Oioioi... Såg no kor mange som faktisk er inne og les boka min, men til samanlikning er det fint få som legg igjen melding her... Er eg ein kjedeleg person å legga igjen helsing til? :klø:
Ninen Skrevet 20. september 2006 #3289 Skrevet 20. september 2006 Hmm... Følte meg litt truffet... Jeg må tilstå å ha smuglest litt de siste dagene. Er så koselig å lese om graviditeten din. Er nygift, og en smule babysyk. Men vi skal vente et par år, så jeg prøver å ikke glede meg for mye
Linn3c Skrevet 20. september 2006 Forfatter #3290 Skrevet 20. september 2006 Ååååå, så koseleg då! Gratulerar så masse som nygift! Det var ikkje meininga å skulde alt på ein altså, berre ei lita grubling sånn på morgonkvisten...
Malama Skrevet 20. september 2006 #3291 Skrevet 20. september 2006 Godt å høre at du ble bedre i alle fall. Kurset var informtivt det. Ikke det at han egntlig fortalte noe jeg ikke allerede hadde hørt om fra min kjære som tolmodig forklarer når jeg lurer på hva han gjør, men det er jo alltid godt å få med seg, om hvitbalanse, dybndeskaprhet, fokus, lukkertid og sånne ting. Også en masse om komposisjon og sånn, men DET er ikke min sterke side altså! Jeg er ingen fotograf. Og selvsagt skal mannen din være hos deg når det er der han trenger å være. Var jo derfor min kjære var litt usikker på om han i det hele tatt kunne spørre ham, dersom han egentlig burde vært hos deg... Og er det så rart at mannen din tror småtten kanskje har tenkt seg ut snart da? Det er bare en måned igjen, snart kommer han! Spennende!
Linn3c Skrevet 20. september 2006 Forfatter #3293 Skrevet 20. september 2006 Å, skulle gjerne vore der Malama. Det hadde sikkert vore veldig nyttig å lært. Men me får lesa litt meir i manualen, og sjå om ikkje me kan læra oss ein ting og ti slik. Har ein kompis i Halden frå Stord som er veldig flink med Nikon kamera, og han er i Bergen denne veka. Skal forsøka å få treft han i morgon, kanskje han gjer oss nokre drypp...? Hei på deg Havfrua!
Malama Skrevet 20. september 2006 #3296 Skrevet 20. september 2006 Å, skulle gjerne vore der Malama. Det hadde sikkert vore veldig nyttig å lært. Men me får lesa litt meir i manualen, og sjå om ikkje me kan læra oss ein ting og ti slik. Har ein kompis i Halden frå Stord som er veldig flink med Nikon kamera, og han er i Bergen denne veka. Skal forsøka å få treft han i morgon, kanskje han gjer oss nokre drypp...? Hei på deg Havfrua! ← Lese manualen er slett ikke dumt, og rett og slett PRØVE litt. Han lærte oss jo ikke nødvendigvis HVORDan vi gjør det (jo, ba oss prøve og trykke på kamera da, og min kjære bare sa "det er den kanppen" for han visste jo selvsagt allerede dette) men mest læres oss AT det kan gjøres og HVORFOR. Personlig er jeg en "auto-innstillings-fotograf" jeg da... men det er nå så.
Linn3c Skrevet 20. september 2006 Forfatter #3297 Skrevet 20. september 2006 Hehe, der er me nok ganske like.. Men det er kjekt å prøva litt. Så lenge ein ikkje slettar alle bilda på ein gong, og DET veit eg jo korleis ein gjer. Så då er det igrunn ikkje så farleg kva eg gjer. Då er det berre kjekt å sjå kva forskjellig lukketid og manuell zoom kan gjera med bileta.
Malama Skrevet 20. september 2006 #3298 Skrevet 20. september 2006 Han fortalte oss om å formatere kosrtet også (ikke slette bildene, formatere kortet, det "sletter mer" og er visst bra for kortet... Må BAAAAAAAARE gjøres etter at man har dobbeltsjekka at bildene er overført til pc'n. Ikke leke med denslags nei, det er dumt å miste bilder. Men å leke med lukkertider og sånn, ja det liker ialle fall en hos oss. Personlig er jeg ingen fotograf. Men jeg bor sammen med en aktiv hobbyfotograf, så HAN styrer med denslags. Liker bedre å putte dem i album jeg... scrappe litt.
Linn3c Skrevet 20. september 2006 Forfatter #3299 Skrevet 20. september 2006 Greit å dele foto-interessa på to då. Sånn at begge tar kvar sin del.. Her tar me berre MASSE bilder, og lar dei ligga på maskina. Men no skal jo eg prøve meg litt på scrapping då. Så då blir det vel ei råd med det også. Formattering er greitt innimellom, ja. Få vekk sånne småting som berre tar opp minne utan å vise på displayet.
Malama Skrevet 20. september 2006 #3300 Skrevet 20. september 2006 (endret) Maaaaaange av våre bilder ligger også bare på maskina da, og det er en evighet siden vi fremkalte noe. Og jeg er vel ca 4 år på etterskudd med album... Men, jeg jobber da, sakte men sikkert Dere får jo helt sikkert ikke akkurat ferre bilder etter at småtten kommer ut da.... tenk alle de søste små tinga han sikkert gjør, hver eneste dag Og, ehh... de mindre søste tinga... som du kanskje ikke vil dokumentere i like stor grad Endret 20. september 2006 av Malama
Fremhevede innlegg