AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #101 Skrevet 20. november 2013 Jeg synes preferansen er rar fordi den baserer seg på noe som er fulstendig abstrakt. Preferansen baserer seg ikke på en fysisk atributt men en hendelse, en hendelse han ikke en gang har et negativt syn på (han sa han ikke hadde et negativt syn på venninner som har hatt trekant). Jeg synes absolutt det er berettiget å fortelle folk at de bør jobbe med holdningene sine hvis bidrar med å rasere forholdet. Det spessielt all den tid man ikke en gang er i stand til å rimelig forklare hvorfor man innehar holdningen. Men det er nok noe annet når preferansen gjelder noen man har følelser for versus en man ikke har samme type følelser for, som f. eks ei venninne. Mange menn vil nok gjerne føle at han er den eneste for henne på et vis, og har dama di hatt trekant så kan det ødelegge den følelsen for noen. Tror det kan være litt for dere kvinner å forstå. Anonymous poster hash: f296f...f93
Ms.Mx Skrevet 20. november 2013 #102 Skrevet 20. november 2013 I framtiden, hvis forholdet ryker som følge av dette, bør kanskje TS innlede med å fortelle potensielle partnere at trekanter i fortiden er en deal breaker. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #103 Skrevet 20. november 2013 Hun var singel da, og ikke noe du skal blande deg borti. Trist at du skal tenke sånne tanker. Får du ikke gjort noe med det, synes jeg du skal finne deg en annen jente. Hun fortjener en partner som kan ha sex med henne uten å tenke på fortiden. Anonymous poster hash: fdb79...582 2
Hjelperen93 Skrevet 20. november 2013 #104 Skrevet 20. november 2013 Jeg tolker det ikke som løgn, i så fall snakker vi ikke om selvbevisst løgn. jeg tolker det som bortforklaring og pynting. Noe helt annet. La oss ta et punkt, feks. Hvorfor eksisterer denne tråden? Nøyaktig HVA er det du vil høre? er det for debattens skyld du ønsker det? Det er i så fall en meget interessant vinkling som egentlig er litt kult - å bruke sitt eget - unnskyld ordvalget - litt tafatte ståsted for å se om andre har det likens. Ut over det ser jeg ikke mye formål, med mindre det er for å høre at forholdet enten ikke har livets rett, eller hvor dum og teit du er, eller hvor dum og teit hun er. Eller en blanding. Er det frustrasjon? Er det vitebehov? Er det kontrollbehov? En annen vinkling er jo mulig om hun er bruker her på forumet. Jeg lagde denne tråden hovedsaklig for å se hva andre kvinner og menn mente om temaet. Jeg ble egentlig positivt overrasket over hvor mye støtte og forståelse jeg har fått fra en del brukere, selv om de ikke nødvendigvis har vært enige i det jeg skriver i første post. Det er selvsagt greit å få litt input fra andre om et tema man sliter med, uavhengig av om jeg kommer til å bruke tilbakemeldingene jeg har fått her i særlig grad. Du spør HVA jeg vil høre? Jeg ville høre om jeg er en merkelig skrue som tenker slikt, noe jeg tidligere i dag trodde jeg var, men etter en del svar fra mennene i denne tråden har jeg funnet ut at jeg ikke er, så sånn sett er jeg ganske fornøyd med responsen her inne, og føler meg en del klokere. Jeg skjønner fortsatt ikke hva du er ute etter.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #105 Skrevet 20. november 2013 Eller spørre for å finne ut at han har mest erfaring.Anonymous poster hash: 4e087...d95
Ms.Mx Skrevet 20. november 2013 #106 Skrevet 20. november 2013 Men det er nok noe annet når preferansen gjelder noen man har følelser for versus en man ikke har samme type følelser for, som f. eks ei venninne. Mange menn vil nok gjerne føle at han er den eneste for henne på et vis, og har dama di hatt trekant så kan det ødelegge den følelsen for noen. Tror det kan være litt for dere kvinner å forstå. Anonymous poster hash: f296f...f93 Men kan det forklares hvorfor trekanten ødelegger denne følelsen? Eller snakker vi om en slags tilfeldig ryggmargsrefleks som kommer ingensteds fra? Kjærsten min har hatt trekant før, og for meg er det helt uproblematisk.
Gjest JakeGreen Skrevet 20. november 2013 #107 Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg er også sånn Eiesyk kvinne... Eiesyk er ordet, ja. Jeg vet ikke. Mange av de kvinnene jeg har møtt i nyere tid har jeg egentlig tenkt at hadde passet fint for flere av kameratene mine, så det er ikke slik at jeg får denne følelsen veldig ofte. Til og med jenter jeg har ligget med har jeg tenkt at kunne vært til god hjelp for flere av vennene mine og jeg har jo faktisk spurt noen av de om de kunne tenkt seg å ligge med vennene mine. Det er jo når man møter noen man virkelig liker og bryr seg om det slår inn. Da kommer denne eiesyken. Men tilbake til tema. Jeg har inntrykk av at kvinner er langt mer tilgivende og til og med innerst inne ser på det som en bonus om en mann har hatt mye sex (les: er attraktiv), mens det på det jevne er mindre populært hos menn om kvinnen har hatt mye sex? Vi menn gir stort sett blanke i hvor populær kvinnen vår er, mens det for kvinner ofte er viktig å få en mann som står høyt i kurs (og som følge av det ofte har hatt mye sex)? Eller er jeg ute og sykler nå? Endret 20. november 2013 av JakeGreen
Gjest JakeGreen Skrevet 20. november 2013 #108 Skrevet 20. november 2013 (nei.) Flott. Da slipper jeg å lage tråder om det her inne om vi skulle bli sammen en dag. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #109 Skrevet 20. november 2013 Eller er jeg ute og sykler nå? Siden du spør gikk du mest sannsynlig på trynet og slo hodet i asfalten i det du trykket på "Post" knappen på telefonen Anonymous poster hash: 2e57c...ced
Gjest Awzm me Skrevet 20. november 2013 #110 Skrevet 20. november 2013 (endret) Eiesyk er ordet, ja. Jeg vet ikke. Mange av de kvinnene jeg har møtt i nyere tid har jeg egentlig tenkt at hadde passet fint for flere av kameratene mine, så det er ikke slik at jeg får denne følelsen veldig ofte. Til og med jenter jeg har ligget med har jeg tenkt at kunne vært til god hjelp for flere av vennene mine og jeg har jo faktisk spurt noen av de om de kunne tenkt seg å ligge med vennene mine. Det er jo når man møter noen man virkelig liker og bryr seg om det slår inn. Da kommer denne eiesyken. Men tilbake til tema. Jeg har inntrykk av at kvinner er langt mer tilgivende og til og med innerst inne ser på det som en bonus om en mann har hatt mye sex (les: er attraktiv), mens det på det jevne er mindre populært hos menn om kvinnen har hatt mye sex? Vi menn gir stort sett blanke i hvor populær kvinnen vår er, mens det for kvinner ofte er viktig å få en mann som står høyt i kurs (og som følge av det ofte har hatt mye sex)? Eller er jeg ute og sykler nå? Tja, jeg føler ikke jeg kan snakke for de fleste kvinner egentlig. Jeg føler meg som en av disse mennene som alle kaller dobbeltmoralske. Altså, at de har "levd selv" men mener også at deres fremtidige kjæreste skal være nesten jomfru. Så for meg stemmer det ikke iallfall. Jeg ville ikke ha en mann som i mine øyne er en ekte løstøs. Endret 23. august 2014 av Awzm me 1
Gjest JakeGreen Skrevet 20. november 2013 #111 Skrevet 20. november 2013 Siden du spør gikk du mest sannsynlig på trynet og slo hodet i asfalten i det du trykket på "Post" knappen på telefonen Anonymous poster hash: 2e57c...ced Ring 911. Men jeg har nok "dessverre" rett og det baserer jeg på observasjoner i det virkelige liv, ikke hva noen tilfeldige kvinner på Kvinneguiden i teorien sier når de ligger under et pledd med grønn te før de skal legge seg og avgir politisk korrekte og rasjonelle svar. Det er vanskelig å være uenig med biologien din, kvinne. Den styrer deg mer enn du skulle ønske noen ganger, gjør den vel ikke? 2
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2013 #112 Skrevet 20. november 2013 Eiesyk er ordet, ja. Jeg vet ikke. Mange av de kvinnene jeg har møtt i nyere tid har jeg egentlig tenkt at hadde passet fint for flere av kameratene mine, så det er ikke slik at jeg får denne følelsen veldig ofte. Til og med jenter jeg har ligget med har jeg tenkt at kunne vært til god hjelp for flere av vennene mine og jeg har jo faktisk spurt noen av de om de kunne tenkt seg å ligge med vennene mine. Det er jo når man møter noen man virkelig liker og bryr seg om det slår inn. Ikke helt god du. 2
Gjest Raindrops Skrevet 20. november 2013 #113 Skrevet 20. november 2013 Jeg vet ikke. Mange av de kvinnene jeg har møtt i nyere tid har jeg egentlig tenkt at hadde passet fint for flere av kameratene mine, så det er ikke slik at jeg får denne følelsen veldig ofte. Til og med jenter jeg har ligget med har jeg tenkt at kunne vært til god hjelp for flere av vennene mine og jeg har jo faktisk spurt noen av de om de kunne tenkt seg å ligge med vennene mine. Det er jo når man møter noen man virkelig liker og bryr seg om det slår inn. Hahahaha, pillow talk på sitt beste 4
tom1986 Skrevet 20. november 2013 #114 Skrevet 20. november 2013 lol, du er sammen med ei løs tøs. Selvfølgelig er du skeptisk; dette er jenter man puler uten å inngå noen forpliktelser. Man blir ikke sammen med slike jenter. Men du er ung, du vil nok lære etterhvert. 1
Gjest Lillesiren Skrevet 20. november 2013 #115 Skrevet 20. november 2013 Jeg synes preferansen er rar fordi den baserer seg på noe som er fulstendig abstrakt. Preferansen baserer seg ikke på en fysisk atributt men en hendelse, en hendelse han ikke en gang har et negativt syn på (han sa han ikke hadde et negativt syn på venninner som har hatt trekant). Jeg synes absolutt det er berettiget å fortelle folk at de bør jobbe med holdningene sine hvis bidrar med å rasere forholdet. Det spessielt all den tid man ikke en gang er i stand til å rimelig forklare hvorfor man innehar holdningen. Ikke direkte preferanser men verdier/etikk/moralske holdninger? En indre konflikt oppstår fordi noe i han (kanskje) mener at trekant er bittelitt moralsk forkastelig, samtidig som han (kanskje) oppfatter det å dømme slik også som moralsk forkastelig. Det er forøvrig stor forskjell på i hvor stor grad vi aksepterer at venner har en annen moral enn oss selv på visse områder enn vår "inner circle".
Gjest Lillesiren Skrevet 20. november 2013 #116 Skrevet 20. november 2013 lol, du er sammen med ei løs tøs. Selvfølgelig er du skeptisk; dette er jenter man puler uten å inngå noen forpliktelser. Man blir ikke sammen med slike jenter. Men du er ung, du vil nok lære etterhvert. Møt vinneren av VM i dobbeltmoral: Herr Tom. 7
TheHairyToothfairy Skrevet 20. november 2013 #117 Skrevet 20. november 2013 lol, du er sammen med ei løs tøs. Selvfølgelig er du skeptisk; dette er jenter man puler uten å inngå noen forpliktelser. Man blir ikke sammen med slike jenter. Men du er ung, du vil nok lære etterhvert. casen er at du er også ganske ung. 2
tom1986 Skrevet 20. november 2013 #118 Skrevet 20. november 2013 Møt vinneren av VM i dobbeltmoral: Herr Tom. Betyr ikke at det jeg sier er ufornuftig. Hun er kun 20 år og har hatt mmf-trekant og ti partnere. Dette er en jente som med lav impulskontroll og stort oppmerksomhetsbehov. Finner vel knapt et dårligere utgangspunkt for kjæreste.
tom1986 Skrevet 20. november 2013 #119 Skrevet 20. november 2013 casen er at du er også ganske ung. Men sannsynligvis har jeg også hatt langt mer erfaring med gærne kvinner enn de fleste andre.
Gjest JakeGreen Skrevet 20. november 2013 #120 Skrevet 20. november 2013 Ikke helt god du. Hva er galt med å bry seg om vennene sine? Jeg har dessverre ikke blitt tatt helt alvorlig og det har vært tendenser til fornærmelse, men jeg har i hvert fall ment det i fullt alvor. Som sagt, det hadde vært noe annet om det var en jente jeg hadde romantiske følelser for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå