Gå til innhold

Dama har hatt trekant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok. Da ser vi ulikt på det. Du ser på holdninger som en del av underbevisstheten, mens jeg ser på holdninger som en del av bevisstheten. Men uansett tenker jeg at man ikke kan hjelpe for det som skjer i underbevisstheten, så det er like greit å forsøke å forstå det istedet for å dømme det.

Tror ikke det er noe regel i psykologien at alle holdninger blir dannet fra/kommer fra bevisstheten. Alle har holdninger som ikke det er blitt gjort noe refleksjon over. Det er holdninger som er ervervet gjennom erfaringer, ting andre har sagt, normer i samfunnet osv.

Hvorfor mener du det må komme fra bevisstheten?

Ts, hva er det med å ha en trekant som gjør at du får negative tanker og negative følelser mot damen din? Synes du det er lavmål at hun latt to menn ha seg med henne samtidig?

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville jeg aldri gjort, så det er ikke en aktuell problemstilling. Trekant er jeg derimot åpen for, også i nye forhold. Skulle bare mangle at jeg var med på det.

Problemstillingen er høyst aktuell, bare bytt ut eksemplet med hva som helst annet. De aller fleste som har et åpent forhold til seksualitet har prøvd ting de har funnet ut at de ikke likte. Da blir det bare idiotisk å prøve det igjen bare fordi man har en partner som ikke tåler å ikke ha prøvd det samme.

Anonymous poster hash: 64791...f03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er høyst aktuell, bare bytt ut eksemplet med hva som helst annet. De aller fleste som har et åpent forhold til seksualitet har prøvd ting de har funnet ut at de ikke likte. Da blir det bare idiotisk å prøve det igjen bare fordi man har en partner som ikke tåler å ikke ha prøvd det samme. Anonymous poster hash: 64791...f03

Man må gi og ta i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gi og ta i et forhold.

Som sagt, usunt syn på kropp og sex. Du får ha lykke til i dine fremtidige forhold.

Anonymous poster hash: 64791...f03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og kjenner på tanken... Og jeg tror jeg ville reagert akkurat som deg. Men jeg tror jeg ville kommet over det. Jeg ville kommet over det dersom det var dama jeg har nå i alle fall.

Du må gå i deg selv, og innse at dette er fortiden, og aldeles ikke noe kriminelt hun har gjort. Ville ikke du hatt trekant med 2 damer om du fikk sjansen når du var singel?

Jeg har svært mye empati. Jeg får vondt inni meg av å tenke på situasjonen din.

Når jeg tenker på det siste, at jo, det ville jeg hatt trekant med to jenter dersom de var fine nok osv. så forsvinner de ekle tankene ganske raskt hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter og kjenner på tanken... Og jeg tror jeg ville reagert akkurat som deg. Men jeg tror jeg ville kommet over det. Jeg ville kommet over det dersom det var dama jeg har nå i alle fall.

Du må gå i deg selv, og innse at dette er fortiden, og aldeles ikke noe kriminelt hun har gjort. Ville ikke du hatt trekant med 2 damer om du fikk sjansen når du var singel?

Jeg har svært mye empati. Jeg får vondt inni meg av å tenke på situasjonen din.

Når jeg tenker på det siste, at jo, det ville jeg hatt trekant med to jenter dersom de var fine nok osv. så forsvinner de ekle tankene ganske raskt hos meg.

Men du ville sikkert også hatt en trekant med den nye dama di også hvis hun ville det, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ville sikkert også hatt en trekant med den nye dama di også hvis hun ville det, tenker jeg.

Ikke per i dag. Jeg er for ung og forelsket til å ville dele henne. Selv i en FFM.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric of Hlathir

Beklager, jeg visste ikke at dette var så jævla sårt.

"Koke kjærlighets-eliksir" da, om det får deg til å føle deg bedre.

Hehe, du er ikke helt fortapt, skjønner jeg.

On topic, vil generelt råde deg til å ta tiden til hjelp her. Om det skulle vise seg at det rett og slett ikke går over, må du vurdere å dele med henne (i redigert versjon) hva du tenker.

Det du IKKE skal gjøre, er å gå med på at det du føler er tåpelig eller smålig. Ingen andre enn deg kan si hva som er rett å føle. Good luck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det lureste du kan gjøre. Ser du fortsetter å få pes her, men bare husk at dersom rollene var byttet om, at det f.eks. var en kvinne som kom her og fortalte om sine problemer i forhold til mannens fortid (kanskje funnet ut at han har betalt for sex), ville pipen fått en helt annen lyd, og formaninger om å "dumpe dritten" ville ha strømmet inn i hopetall. Jeg bare nevner det, siden det er en viktig å være klar over dobbelt-moralismen som florerer her inne når man spør om råd på KG :) Du er ikke en drittsekk fordi du føler som du gjør. Men hvis du ikke har lyst til å såre henne, gjør du nok lurt i å holde det for deg selv og forsøke å finne ut av det på egen hånd enn så lenge.

Ta deg sammen gutt, og spar beskyldningene dine til det scenario du beskriver faktisk har funnet sted. Ærlig talt.

Og hvis du skal snu rollene på hodet kan du ikke i tillegg bytte ut "forbrytelsen" og, din stråmann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen min minner meg litt om rasisten som finner ut at kjæresten har fremmedkulturelle aner. Hvis holdningen din ikke lar seg forklare rasjonelt er den irrasjonell.

Time to put on the big boy pants.

Endret av Ms.Mx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og kjenner på tanken... Og jeg tror jeg ville reagert akkurat som deg. Men jeg tror jeg ville kommet over det. Jeg ville kommet over det dersom det var dama jeg har nå i alle fall.

Du må gå i deg selv, og innse at dette er fortiden, og aldeles ikke noe kriminelt hun har gjort. Ville ikke du hatt trekant med 2 damer om du fikk sjansen når du var singel?

Jeg har svært mye empati. Jeg får vondt inni meg av å tenke på situasjonen din.

Når jeg tenker på det siste, at jo, det ville jeg hatt trekant med to jenter dersom de var fine nok osv. så forsvinner de ekle tankene ganske raskt hos meg.

Takk for fint svar :)

Har bestemt meg for å la det gå noen uker og se om det blir noe bedre, for så å evt snakke med henne om hvordan jeg føler, i en litt redigert utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemstillingen min minner meg litt om rasisten som finner ut at kjæresten har fremmedkulturelle aner. Hvis holdningen din ikke lar seg forklare rasjonelt er den irrasjonell.

Time to put on the big boy pants.

Som du kanskje har lest fra en del av mennenes innlegg her inne så kan holdningen min av dem oppleves som rasjonell, selv om den ikke nødvendigvis er "god" eller "riktig".

Det første du skriver må være noe av det dummeste jeg har lest noensinne. En seksuell fortid kan være en gyldig grunn for om man vil være sammen med en partner eller ikke, i motsetning til rase. Om du fant ut at kjæresten din hadde vært en hallik for lenge siden, ville du ikke da ha tenkt litt over om du virkelig ville være sammen med ham? Drøyt eksempel ift denne tråden, men samme logikk.

Endret av Hjelperen93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å la det gå noen uker og se om det blir noe bedre, for så å evt snakke med henne om hvordan jeg føler, i en litt redigert utgave.

Det er bra, men husk på at hun er akkurat den samme nå som hun var før du fikk vite om dette. Det er ikke hun som har forandret seg, det er du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kanskje har lest fra en del av mennenes innlegg her inne så kan holdningen min av dem oppleves som rasjonell, selv om den ikke nødvendigvis er "god" eller "riktig".

Det første du skriver må være noe av det dummeste jeg har lest noensinne. En seksuell fortid kan forresten være en gyldig grunn for om man vil være sammen med en partner eller ikke, i motsetning til rase. Om du fant ut at kjæresten din hadde vært en hallik, ville du da fortsatt ha vært sammen med ham?

Eller hva om han hadde vært en pedofil serie morder? Du prøver å få meg til å si meg enig med deg ved å sprite opp "forbrytelsen". Glem det. Spør meg gjerne hvordan jeg hadde reagert om typen min fortalte meg at han har vært med på trekant, hvilket er hva denne tråden hander om, og du vil få svar. Det du spør om er rett og slett ikke relevant.

Forøvrig, irrasjonelle holdninger og idèer oppleves som oftest som rasjonelle helt fram til man oppdager at de nettopp ikke er det.

Endret av Ms.Mx
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller hva om han hadde vært en pedofil serie morder? Du prøver å få meg til å si meg enig med deg ved å sprite opp "forbrytelsen". Glem det. Spør meg gjerne hvordan jeg hadde reagert om typen min fortalte meg at han har vært med på trekant, hvilket er hva denne tråden hander om, og du vil få svar. Det du spør om er rett og slett ikke relevant.

Forøvrig, irrasjonelle holdninger og idèer oppleves som oftest som rasjonelle helt til man oppdager at de ikke er det.

Haha, leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

Du skriver at denne problemstillingen "minner litt om rasisten som finner ut at kjæresten har fremmedkulturelle aner", og jeg sier at dette ikke er sammenlignbart, ettersom et fornuftig og moderne menneske ikke tenker på rase i valg av partner, mens seksuell historie i ulik grad kan være relevant for alle verdens mennesker, noe du indirekte påsto at den ikke er.

Edit: Uansett en avsporing. Jeg er ferdig med denne tråden, dere andre får gjerne fortsette om dere vil.

Endret av Hjelperen93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva om han hadde vært en pedofil serie morder? Du prøver å få meg til å si meg enig med deg ved å sprite opp "forbrytelsen". Glem det. Spør meg gjerne hvordan jeg hadde reagert om typen min fortalte meg at han har vært med på trekant, hvilket er hva denne tråden hander om, og du vil få svar. Det du spør om er rett og slett ikke relevant.

Forøvrig, irrasjonelle holdninger og idèer oppleves som oftest som rasjonelle helt fram til man oppdager at de nettopp ikke er det.

Det som ikke er relevant for deg kan være relevant for andre, og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ikke er relevant for deg kan være relevant for andre, og motsatt.

Spørsmålet, slik jeg ser det, er om det kan forklares hvorfor det er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet, slik jeg ser det, er om det kan forklares hvorfor det er relevant.

Hvis det er relevant for ham så er det relevant for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...