Gå til innhold

Slankeopererte fortjener ikke skryt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dødeligheten ligger på 0,5 prosent, innen seks måneder post op.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gastric_bypass_surgery

Og dette anser folk som "farlig"... 1 av 200 dør innen 6 mnd.

Poenget er uansett det samme, folk som går ned uten operasjon fortjener mer skryt enn de som har tatt operasjonen.

Anonymous poster hash: 43223...fbc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Poenget er uansett det samme, folk som går ned uten operasjon fortjener mer skryt enn de som har tatt operasjonen.

Anonymous poster hash: 43223...fbc

Det er som oftest ikke noe problem å finne noen som "fortjener mer skryt". Men de fleste synes det er naturlig å si positive og oppløftende ting til hverandre likevel.

Jeg holder forøvrig på å gå ned i vekt på "den gode gamle måten", men jeg synes ikke det betyr at jeg fortjener noe som helst av andre pga det. Skhønner meg ikke helt på denne "fortjene-logikken" din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i hovedteorien til TS, de har jo ikke akkurat sliti seg ned i vekt... Kjenner flere som har tatt en sånn operasjon og de fleste har vett nok til å ikke oppføre seg som sexbomber nå, ei av de derimot! Hu tar flere selfies enn ei på 14 og legger i tillegg ofte på DUCKFACE! Og det er snakk om ei som ikke er veldig langt unna 30...

Greit nok at hu har begynt å trene en del og sånt, men i bunn og grunn hadde hu fortsatt vært langt over 100 kilo enda om det ikke var for operasjonen :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal det være så mye skryt for å slanke seg, i utgangspunktet?

"du har trent, du har spist mindre! gratulererer!"

Fordi det vitner om en sunnere livsstil og fordi det krever en viss viljestyrke å oppnå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det vitner om en sunnere livsstil og fordi det krever en viss viljestyrke å oppnå?

"Du gidder ta vare på deg selv, jeg må skryte av deg!"

..neh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du gidder ta vare på deg selv, jeg må skryte av deg!"

..neh.

Hver sin lyst. Jeg får iallefall lyst å skryte av mennesker som på positive og sunne måter er med på å forbedre helsen sin. Jeg skryter også av folk som slutter å røyke eller snuse, selv om de var idioter nok til å begynne og det egentlig er selvforskyldt alt sammen. Synes også det er kult om folk slutter å ruse seg osv. Mennesker som tar vare på seg selv eller som bryter ut av en usunn livsstil fortjener masse skryt. Mener jeg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin lyst. Jeg får iallefall lyst å skryte av mennesker som på positive og sunne måter er med på å forbedre helsen sin. Jeg skryter også av folk som slutter å røyke eller snuse, selv om de var idioter nok til å begynne og det egentlig er selvforskyldt alt sammen. Synes også det er kult om folk slutter å ruse seg osv. Mennesker som tar vare på seg selv eller som bryter ut av en usunn livsstil fortjener masse skryt. Mener jeg :)

At folk slutter med avhengighetsskapende rus, det kan jeg gå med på å skryte for.

Men dette slanke-skryte-opplegget (herlig ordsammensetning, jeg vet) synes jeg begynner bli litt teit. Det går jo ikke en uke uten at en av de lokale avisene har en person i en artikkel som forteller om alle de kiloene en mistet. Det er ikke nyhet nok for meg at Kurt Gjøran fra Sotra (jeg aner ikke om det finnes noen Kurt Gjøran fra Sotra) gikk ned 78,5 kilo på tre uker, fordi han kun spiste flatbrød og tunfisk.

Det holder med en kommentar mellom venner, som feks, "du ser fabelaktig ut!" Men nå er jeg så rar at jeg kunne gjerne sagt det mens de fremdeles veide 300 kilo og spiste smult, hvis de faktisk så fabelaktig ut den og den dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner kun en som er slankeoperert. Dette var siste utvei for han. Selv om han fikk trent av seg mye, så stagnerte vekten hans på svært overvektig.Og som han jobber nå også med å holde vekten, trener og spiser sunt.

Et område jeg synes synd i han, og det er at han må vise et kort hvor det står at han er operert, og har krav på å få bestilt barneposjon. I Norge er det slik at voksne ikke kan bestille barneposjon uten å blottlegge seg.

Anonymous poster hash: f831d...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk tør. De fjerner mye av magesekken. Magesekken! Og mange får problemer i ettertid, med vitaminmangler og spying og at de ikke klarer å ta til seg mat. Jeg hadde vært så livende redd for implikasjonene av en sånn helt syk operasjon at jeg heller ville gått til psykolog, tatt tak i grunnene for overspising, trent mange timer om dagen og lært meg normal porsjonsstørrelse. Jeg fatter ikke at folk tar så lett på det. De utfører det til og med på 16-åringer! Som skal leve i 80 år uten magesekk...



Anonymous poster hash: 2a21f...53d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg ganske enig med TS. Mange trenger denne operasjonen, som en siste mulighet. Men det er mange som får den, som gjerne kunne klart det med heller litt hjelp til ernæring og trening.

Jeg kjenner ganske mange som har tatt denne operasjonen, flere av de var ikke overvektige nok til å bli vurdert, så de gikk inn for å legge på seg, så de kunne få operasjonen. Flere av de sitter fortsatt å spiser sjokolade og dritt, det eneste er at de klarer bare å spise litt nå. De sitter på ræva og gjør ingenting. Så skal de få mye skryt for hvor flinke de har vært.

Nå sier jeg ikke at alle er sånn. Vet det er flere som virkelig trenger dette, som spiser sunn mat og trener.

Jeg sliter selv med overvekt, jeg sliter med sykdom, som gjør at jeg har lavere forbrenning og kan bevege meg lite. Men overvekten min går aldri for langt. Jeg sliter med overvekt, men ikke fedme.



Anonymous poster hash: 7e04a...ba7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått ned 70 kg uten noen operasjon, og jeg får plutselig spørsmål om jeg er slankeoperert!

Folk tror automatisk at jeg er det for de tviler vel på at jeg har klart den bragden selv.

Men sannheten er at jeg har kjempet en hard kamp for å komme dit jeg er i dag og jeg kjemper fortsatt for å holde vekten. Og det må jeg gjøre hele livet, så ja jeg er enig med TS.

Det er litt juks å ta en operasjon for da klarer du det ikke selv, for det er et blodslit uten like.



Anonymous poster hash: 2885b...1cd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjell på skryt og komplimenter også...jeg vil heller si til slankeopererte eller slankere at de ser bra ut, enn at de har vært flinke.



Anonymous poster hash: 22db6...be1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet ikke hva du snakker om og det er ganske tydelig. Gjør litt research før du uttaler deg om slike tema.

Du veit ikkje ka du snakka om.

Anonymous poster hash: e8409...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skryt eller ikke skryt, det er faktisk slik at mange må ha en slik operasjon eller de dør etterhvert. Kjenner ei som var så tjukk at hun fikk små pustestans mens hun sov, til slutt sov hun med en overtrykksmaske.

Høy blodtrykk, diabetes, hjerte-, nyre- og leversykdommer. Unner ingen en slik operasjon, de må fremdeles kjempe (dog mindre enn de som gjør det på egenhånd) og selv om magesekken er bittelite, ila en dag passer det ganske mye kalorier i den, så de må passe på hva de spiser.

Er dog enig i at man burde gå litt stille i døra, ikke flashe med masse bilder. Husk at de fleste med gp-operasjon trenger en til senere, nemlig kutte bort all huden som er blitt overflødig og henger. Så jeg kjenner faktisk ingen med slankeoperasjon som viser bikinibilde, arrene vises godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere har dødd av slakeoperasjon, både påbordet og etter op og på et senere tidspunkt etterpå. Senest i dag en artikkel på vg+ om ei. Og å si at de ikke jobber for å gå ned og holde seg ser gjelder ikke alle. Ei jeg kjenner trener 5 dager i uken hun.

Synes ikke du skal gre alle under en kam.

Når skal folk lære at det heterå skjære under en kam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk lære at det heterå skjære under en kam?

Det heter "å skjære alle over én kam"...

Anonymous poster hash: 2e213...ba5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "å skjære alle over én kam"...

Anonymous poster hash: 2e213...ba5

Det gjør det. Var litt trøtt da jeg skrev det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...