Gå til innhold

Barselgrupper Oslo på div forum - noen å anbefale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin om noen uker, og tenkte holde øynene oppe litt for alternativer til barselgruppe på helsestasjon i Oslo.

Har sett at det er noe på "Barn i magen" - men synes det er mye gamle tråder, samt at de som lager nye ikke får respons.

Noen som kjenner til andre som kanskje er litt mer aktive?



Anonymous poster hash: 1e9f1...b47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

TS her.

Jeg er ikke så keen på å melde meg inn i slike ting på facebook merker jeg, dersom det ikke er relativt lukkede grupper.

Dvs; jeg vil ikke melde meg inn/like osv forumsider på facebook - og ha den infoen supertydelig der, jeg er litt privat av meg på sosiale medier ;)

Jeg kikket litt innom en slik facebookgruppe, men fikk ikke inntrykk av at det var noen som pågikk nå for de som har født i senhøst/vinter/snart har termin.

Har dere sett det?

Vi får vel lage en her inne da etterhvert om det blir helt krise ;)



Anonymous poster hash: 1e9f1...b47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen;

Og, en annen utfordring(som sikkert er litt dumt, men likevel) - er at jeg ikke har så lyst å være i gruppe med veldig unge - jeg er i 30årene og føler liksom at når det blir under 25 år så blir avstanden så stor. Men det merker man kanskje ikke så godt om det er babyprat som er greia....



Anonymous poster hash: 1e9f1...b47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en kjempe flott gjeng på facebook, vi er 8 styk som møtes regelmessig. Men vi bor langt unna Oslo. Vi er fra 23 år til 40 år, og aldersforskjellen merkes ikke. Hun som er 23 år har faktisk barn fra før så hun har mer erfaring enn oss andre, hun på 40 har ikke. Kvinner oppi årene som har flere barn fra før vil som regel ikke være i barselgruppe fordi de har erfaring med barn.

Jeg har også barselgruppe igjennom helsestasjonen men vi har bare møttes en gang. Vet ikke alderen men tipper ca 20-40 år.

Hbor i Oslo bor du? Kanskje noen i samme område vil møte deg om du forteller bydel el noe sånt. Oslo er jo stort.

Anonymous poster hash: e4075...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt barselgrupper utfra terminklubb her på KG med begge mine. Har vært veldig allright! Men det fordrer vel kanskje at man har blitt litt "kjent" over tid her inne? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, jeg fikk en liten tass i slutten av november, om du enda ikke har funnet noen er jeg i ganske nøyaktig samme situasjon som deg - i trettiårene og med en skepsis til sosiale medier ;) Ta gjerne kontakt dersom du fremdeles leter etter noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...