Gå til innhold

Kan jeg ha lys kjole på et arrangement med kleskode mørk dress/smoking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på et arrangement på kveldstid, der kleskoden er mørk dress/smoking. Dette blir altså et ganske formelt arrangement, og jeg vil nødig gå feil med antrekket. Jeg ser at flertallet på slike arrangementer har kjoler i sort eller mørke farger, kanskje fordi det er på kveldstid?

Den eneste kjolen jeg har som er pen nok til denne kleskoden, er en pastellfarget kjole jeg brukte i et bryllup i sommer. Kan jeg bruke denne, syns dere, eller bør jeg anskaffe en mørk kjole for anledningen?



Anonymous poster hash: ef99c...461
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes egentlig ikke at pastellfarget er noe problem i forhold til kleskoden, men jeg tenker at det kan bli litt rart på denne årstiden?

Du trenger ikke sort kjole. Jeg vil faktisk si at du skiller deg positivt ut hvis du velger kjole i en annen farge, bare det er gjort med litt omtanke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter skikk og bruk skal man vel egentlig unngå lyse farger om selskapet er på kvelden (og enig at det blir litt rart nå på vinteren), men tror ikke noen vil tenke over det. Mørk dress/Smoking går bare på mannfolka, kvinnfolka kan ha på seg normalt fintøy.



Anonymous poster hash: a18ca...800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...