Gå til innhold

Helpdeskmedarbeider


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare litt hva dette går ut på? Jobben er hos et IT bemannings selskap, og jeg fikk inntrykk av at det dreide seg om telefon support? Noen som har noe erfaring å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel litt an på om det er en helpdeskfunksjon for firmaets egne ansatte (intern it-support) - eller om du skal supportere kundene til dette it-firmaet.

Uansett går slike jobber ofte ut på å ta imot henvendelser, føre dem inn i et loggsystem og videresende saken til eksperter på akkurat det problemet. Eventuelt at du selv sitter på kompetansen og fikser opp mens kunden er på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett går slike jobber ofte ut på å ta imot henvendelser' date=' føre dem inn i et loggsystem og videresende saken til eksperter på akkurat det problemet. Eventuelt at du selv sitter på kompetansen og fikser opp mens kunden er på tråden.[/quote']

Sier meg enig i den beskrivelsen. Det eneste jeg kan legge til er at det er et høyt arbeidstempo og til dels stor konkurranse mellom ansatte hvor man blir målt på effektivitet. Mye kundekontakt og som oftest stor andel av saker man får løst selv rimelig kjapt.

Utfordrende, varierende, interessant og stressende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...