Gå til innhold

Julebord antrekk for oss lubne(Plus size)


Severus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da må man være skrekklig lav (under 1,40?)

Dessuten står det "plis size" i overskriften, noe str 40 i alle fall ikke er.

Å begynne å skrive om så små størrelser i en slik tråd er en hån av oss som faktisk er ute etter rådene, vi som er plus size

Anonymous poster hash: e179e...61a

Jeg beklager at du oppfatter dette som hån, for det var det virkelig ikke ment som. Selv om jeg "bare" bruker str 40 så er jeg lubben, hvis du ikke tror meg kan jeg godt legge ut et bilde. Å være lubben har ikke bare med klesstørrelse å gjøre. Forøvrig er vel ikke str L og XL (som TS nevner at hun bruker) heller "plus size" i den forstand, da de fleste klesmerker fører disse størrelsene i sitt vanlige sortiment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mer med kroppsform/underhudsfett å gjøre, enn med klesstørrelse.

Timeglass er en kroppsform, "lubben" er ikke en kroppsform.

Selvfølgelig har "lubben" noe med fettmengde å gjøre. Og det er nettopp det at det slett ikke er plass til særlig mye fett i klær med str 40. Ikke nok til å kunne kalles lubben.

Du får endelig legg ut bilder, men jeg kan allerede nå forsikre deg om at jeg ikke kommer til å synes du er lubben.

Anonymous poster hash: e179e...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker noe med denne formen kan være kledelig for en timeglassfasong. Dessuten har den litt armer (som jeg i hvert fall liker å skjule litt. På denne tiden av året er de ikke bare småfete, men bleke også :P).

Nå var kjolen i eksemplet veldig dyr da, men finnes mange som ligner i vanlige butikker tror jeg.

Endret av ghej75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asos har utrolig mye fint, som de også lager i Plus Size :) Kanskje du finner noe her? :)

http://www.asos.com/Women/Curve-Plus-Size/Cat/pgecategory.aspx?cid=9577&via=top#state=Rf900%3D1465&parentID=Rf900&pge=0&pgeSize=36&sort=-1

Edit:

Nå vet jeg jo ikke hva du liker (beklager, har ikke lest hele tråden), men disse synes jeg var fine etter å sett litt gjennom første par sider med kjoler:

denne, denne, eller kanskje denne (ville nok hatt et belte på den der, så man ikke ender opp med å se ut som en sekk).

Endret av bettypaige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timeglass er en kroppsform, "lubben" er ikke en kroppsform.

Selvfølgelig har "lubben" noe med fettmengde å gjøre. Og det er nettopp det at det slett ikke er plass til særlig mye fett i klær med str 40. Ikke nok til å kunne kalles lubben.

Du får endelig legg ut bilder, men jeg kan allerede nå forsikre deg om at jeg ikke kommer til å synes du er lubben.

Anonymous poster hash: e179e...61a

Det er faktisk første gang jeg opplever å måtte forsvare at jeg synes at jeg er lubben fordi noen mener at jeg har for liten klesstørrelse til å være det. Jeg er ikke slank, så hva er jeg da? Og hvorfor kan jeg ikke være en lubben str 40? Jeg skjønner ikke helt det der, jeg....hva mener du er lubben? Eksempel?

Jeg har ikke rukket å ta noe ordentlig bilde, men hvis du ser på bildet i lenken av hun som har 35% kroppsfett, så er det omtrent sånn kroppen min ser ut. Jeg vil kalle det lubben.

http://www.pinterest.com/pin/66287425737811436/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor maser alle om plus size?

TS passer ikke plus size.

Minus peplumdelen så synes jeg sånn her er superfint på timeglasskvinner med former/som ligger på lett overvektig på BMIskalaen : http://girlwithcurves.com/post/48916153159/little-black-peplum-dress

Men det krever smalere midje enn bakende/lår - om jeg er str L/XL må jeg ha mer noe sånt som Nanne70 linket til først(og den passer jeg jo også nå som jeg er str S, kroppsformen min endrer seg jo ikke særlig).

Det er lettere å gi råd om du poster noen som har liknende kropp som din, eller lager en silhuett - jeg har hørt mange andre og si "valkete" når jeg bare ser superheit timeglass ;)



Anonymous poster hash: 2d803...efe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke slank, så hva er jeg da? Og hvorfor kan jeg ikke være en lubben str 40?

http://www.pinterest.com/pin/66287425737811436/

Du er helt normal!

Og grunnen til at du ikke skal kalle deg lubben, er vel at du ikke er det?

Men for all del... Ingen klarer å nekte deg å kalle deg lubben.. eller syltynn, eller bælfeit for den saks skyld..

Men du har faktisk en helt normal kropp, verken mer eller mindre.

Anonymous poster hash: e179e...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk første gang jeg opplever å måtte forsvare at jeg synes at jeg er lubben fordi noen mener at jeg har for liten klesstørrelse til å være det. Jeg er ikke slank, så hva er jeg da? Og hvorfor kan jeg ikke være en lubben str 40? Jeg skjønner ikke helt det der, jeg....hva mener du er lubben? Eksempel?

Jeg har ikke rukket å ta noe ordentlig bilde, men hvis du ser på bildet i lenken av hun som har 35% kroppsfett, så er det omtrent sånn kroppen min ser ut. Jeg vil kalle det lubben.

http://www.pinterest.com/pin/66287425737811436/

Litt på siden: Jeg bruker begrepet lubben som noe positivt, og skjønner ikke helt hva de som faktisk er lubne(eller ikke) maser om ifht å ikke skulle "hete" noe som helst ifht kroppsform.

Det er jo en ganske vakker og sunn kroppsform, og har noe ekstra vekt uten å være særlig "overvektig".

Så ja, for meg er den kroppsformen det perfekte eksempelet på hva jeg ville kalt "smålubben", og da sikter jeg til "veldig fin".

At enkelte velger å bli provosert av begrepet skjønner jeg ikke, det er jo deres eget syn og ikke mitt som er det negative her. Jeg synes jo det er veldig flott.

Anonymous poster hash: 2d803...efe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden: Jeg bruker begrepet lubben som noe positivt, og skjønner ikke helt hva de som faktisk er lubne(eller ikke) maser om ifht å ikke skulle "hete" noe som helst ifht kroppsform.

Det er jo en ganske vakker og sunn kroppsform, og har noe ekstra vekt uten å være særlig "overvektig".

Så ja, for meg er den kroppsformen det perfekte eksempelet på hva jeg ville kalt "smålubben", og da sikter jeg til "veldig fin".

At enkelte velger å bli provosert av begrepet skjønner jeg ikke, det er jo deres eget syn og ikke mitt som er det negative her. Jeg synes jo det er veldig flott.

Anonymous poster hash: 2d803...efe

Ja, det er nettopp det - jeg synes heller ikke at lubben er noe negativt begrep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lubben = "tykkfallen" i følge ordboken. Men da har jeg lært det i dag: det er positivt å kalle folk "tykkfalne".

Anonymous poster hash: e179e...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp det - jeg synes heller ikke at lubben er noe negativt begrep!

Jeg vil tro at grunnen er at de som da er litt, mye og veldig mye større enn deg ikke synes du er større enn normalt i det hele tatt, for hva gjør det dem? Ekstra lubne? Overvektige? Svært fyldige?

Lubben er liksom siste skanse av et relativt hyggelig ord på litt overvekt, jeg skjønner godt at de som synes de er store vil ha det "for seg selv" :P.

Jeg synes du skal få lov til å kalle deg selv lubben hvis du vil altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk første gang jeg opplever å måtte forsvare at jeg synes at jeg er lubben fordi noen mener at jeg har for liten klesstørrelse til å være det. Jeg er ikke slank, så hva er jeg da? Og hvorfor kan jeg ikke være en lubben str 40? Jeg skjønner ikke helt det der, jeg....hva mener du er lubben? Eksempel?

Jeg har ikke rukket å ta noe ordentlig bilde, men hvis du ser på bildet i lenken av hun som har 35% kroppsfett, så er det omtrent sånn kroppen min ser ut. Jeg vil kalle det lubben.

http://www.pinterest.com/pin/66287425737811436/

Jeg ville også sagt at jenten på det bildet er litt lubben. Men betyr jo ikke at hun har en stygg kropp.

Ellers kan jo størrelse 40 gjenspeile en mer slank kropp, dersom personen er lang.

Men utifra bildet er jeg enig i beskrivelsen. Og mange kjoler vil se bra ut på den kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville også sagt at jenten på det bildet er litt lubben. Men betyr jo ikke at hun har en stygg kropp.

Ellers kan jo størrelse 40 gjenspeile en mer slank kropp, dersom personen er lang.

Men utifra bildet er jeg enig i beskrivelsen. Og mange kjoler vil se bra ut på den kroppen.

Jeg har aldri nevnt at jeg synes at lubbent er stygt, eller at jeg forbinder det å være lubben med noe negativt - tvert i mot :) Men noen ville ikke godta at jeg kunne være lubben siden jeg "bare" bruker str 40 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri nevnt at jeg synes at lubbent er stygt, eller at jeg forbinder det å være lubben med noe negativt - tvert i mot :) Men noen ville ikke godta at jeg kunne være lubben siden jeg "bare" bruker str 40 ;)

Nei - mente heller ikke å hevde at du hadde påstått det. Bare siterte deg fordi du la ut linken til de bildene. Penget var vel mer at jeg var enig i det du sa. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - mente heller ikke å hevde at du hadde påstått det. Bare siterte deg fordi du la ut linken til de bildene. Penget var vel mer at jeg var enig i det du sa. ;)

Åja, sånn å forstå :) Jeg bare refererte til det du skrev at det ikke betydde at hun hadde en stygg kropp, så vi er jo helt enige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...