bluebird Skrevet 7. mai 2004 #1 Del Skrevet 7. mai 2004 Er aetat sine sider vanskeligere å finne frem på, eller er det bare jeg som ikke tåler forandringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. mai 2004 #2 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg får ikke til å velge yrkesområde.. Er jeg dum? Går inn på det jeg skal velge og trykker.. Men kommer ikke tilbake til søkesiden etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 7. mai 2004 #3 Del Skrevet 7. mai 2004 Aetat's nye sider er så lite brukervennlig som man kan få dem omtrent.. Jeg pleier ikke ha noe problemer med å forstå ting, men dette er bare rot.. :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 7. mai 2004 #4 Del Skrevet 7. mai 2004 hehe, dette er vel ikke Aetat sine nye sider? Etter hva jeg har hørt har Aetat hatt store problemer i over 1 uke nå, så dette er sikkert bare en liten gammel backup som ligger ute nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 7. mai 2004 #5 Del Skrevet 7. mai 2004 aetat har hatt et selskap som skulle oppdatere sidene til aetat, og dette selskapet brukte lengre tid enn planlagt. Så jeg tror nok at det som er ute nå er det nye... Og jeg er enig i at den er dårlig. Jeg får til å velge arbeidsområde, men det tar alt for lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. mai 2004 #6 Del Skrevet 7. mai 2004 Aetat la om sidene i helgen eller på mandag. Jeg var i møte på tirsdag og da unnskyldte de seg for de ulemper som nå måtte komme - eh som hadde kommet. Det kom visst like overraskende på dem som evt. brukere. Ikke at det hjelper en dritt, men... Herregud! "Elektronisk meldekort er ikke tilgjengelig På grunn av teknisk vedlikehold er tjenesten elektronisk meldekort utilgjengelig fra klokken 1315 fredag 7. mai. Brukere kan kontakte Aetat servicesenter på telefon 800 33 166 eller via e-post [email protected]. Aetat Servicesenter vil kunne hjelpe brukerne med å registrere meldekort. Aetat servicesenter har utvidet åpningstid alle dager fram til og med 16 mai, mellom 07.00-23.00. Aetats lokalkontorer vil også være behjelpelig med å registrere meldekort for brukere. Her gjelder ordinære åpningstider, normalt 0900-1500 mandag-fredag." Da vet vi hva skattepenga våre går til - brannslokking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 7. mai 2004 #7 Del Skrevet 7. mai 2004 FULLSTENDIG HELT UBRUKELIGE!!!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 7. mai 2004 #8 Del Skrevet 7. mai 2004 Totalt ubrukelige. Og så har de gjort om jobb-søk-mail funksjonen uten å sende oss mail om at det gamle søket ikke fungerer lenger. Tipper at det blir en del folk som går glipp av noen jobber nå, inntil de finner ut at aetat har sluttet å sende dem mail om nye stillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 7. mai 2004 #9 Del Skrevet 7. mai 2004 Nå får jeg beskjed om at brukernavnet mitt og passordet er feil også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 7. mai 2004 #10 Del Skrevet 7. mai 2004 Herregud for noe makkverk. De som har laget det nye søksystemet har aldri hørt om brukergrensesnitt ihvertfall. Etter å ha lest denne tråden fikk jeg ihvertfall en forklaring på hvorfor jeg ikke har mottatt mail om nye jobber de siste dagene. Prøvde å registrere et søk nå, da kom det opp en feilmelding og at TJENESTEN IKKE ER TILGJENGELIG MELLOM KL 2300 OG 0700 Og dette etter å ha brukt laaaaang tid på å måtte søke manuelt på hvert enkelt søkealternativ grrrrrr dette må være noen av de dårligste søkesidene som finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. mai 2004 #11 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvor i hule heite har det blitt av CVen min? Og hva betyr dette? Min side Du er innlogget som Xxx Xxx- CV tilgjengelig for søk på aetat.no. Ikke registrert som arbeidssøker med oppfølging av Aetat. CVen finner jeg ikke og jovisst er jeg registrert som arbeidssøkende med rett på dagpenger! Herregud, jeg skjønner ingenting av de sidene, jeg. Visstnok informerte Aetat på tirsdag om at omleggingen ikke var gått smertefritt. Men de informerte bare om at det var arbeidsgivere som hadde problemer med sine søk. Jeg får jo liksom ikke noe til å fungere. Nei, brukervennlighet kan jeg ikke finne noe sted på de sidene! Jaja, får prøve igjen i morgen. Og så må jeg vel ringe en av de stakkar'ne for å få registrert meldekortet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 8. mai 2004 #12 Del Skrevet 8. mai 2004 søkefunksjonen er helt forferdlig!! jeg savner virkelig at jeg kan velge alle yrkesgrupper.. nei fyflate så forbanna jeg ble da jeg måtte møysommelig velge EN OG EN yrkesgruppe, og begynne forfra hver gang!! og jeg gidder f meg ikke å lagre cv for å kunne lagre søkene mine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2004 #13 Del Skrevet 8. mai 2004 hvorfor bruker dere aetat ? det er mye bedre å bare ringe rundt i bedrifter og butikker å spørre om det er noe ledig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. mai 2004 #14 Del Skrevet 8. mai 2004 De nye sidene er helt håpløse. Jovisst ser det fancy ut, men funksjonible meg opp i rumpa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. mai 2004 #15 Del Skrevet 8. mai 2004 Prøvde igjen i dag, jeg. Nei, nå får jeg bare feilmelding på meldekortet og beskjed om at kundeservice er oppe på hverdager! Hvaer det for noe tull da! Og da jeg søkte etter stillinger i sta, brukte jeg sikkert en halvtime på å registrere stillingstyper. I det jeg valgte søk fikk jeg feilmelding. Tilbake funka ikke og poff så var all min jobb borte. Neste gang jeg skal bruke så lang tid på de sidene, vil jeg vite at det fungerer! Kjære gjest: jeg bruker aetat for å skape goodwill hos aetat og slippe masse mas og dill og dritt fra dem (fordi jeg er arbeidssøkende med dagpenger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. mai 2004 #16 Del Skrevet 8. mai 2004 Joda, jeg ringte kundeservice og fikk nødvendig hjelp! Hyggelig var faktisk den stakkars dama i andre enden også! Det eneste jeg ikke likte var at jeg skulle slette alle cookies (jeg pleier å gjøre det manuelt ganske ofte, for å ikke miste enkelte "logger"). Det som har skjedd er at jeg nå har to brukere: den jeg har registrert meg med selv og den jeg har fått av aetat for å sende meldekort. Disse skulle ha vært én, men det har ikke fungert i omleggingen (bombe!). Så bare jeg fikk logget inn med brukeren til meldekortet på hovedsiden, så ble alt så meget bedre! Den andre brukeren som jeg har registrert selv skal etter hvert slettes. Jeg spurte om dette, da jeg ikke gidder å legge masse arbeid i "feil" bruker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sofie Skrevet 9. mai 2004 #17 Del Skrevet 9. mai 2004 hvorfor bruker dere aetat ? det er mye bedre å bare ringe rundt i bedrifter og butikker å spørre om det er noe ledig... Ja, det var jo ett veldig smart alternativ. Hvis du tenker deg litt om så forstår du kanskje at dette ikke går innen alle yrker. Mulig det går om du vil sitte i kassa i en eller annen matbutikk feks, for slike trengs jo over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 9. mai 2004 #18 Del Skrevet 9. mai 2004 Huff jeg trodde ærlig talt det var en midlertidig versjon jeg. Det er jo helt totalt ubrukelig. Det var ikke særlig lett å finne alle ledige it stillinger i oslo, før gikk det på noen sekund, nå var det jammen mange minutter. Dette er virklelig dårlig, jeg er flau på vegne av det firmaet som har utviklet dette (var det Bekk??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 11. mai 2004 #19 Del Skrevet 11. mai 2004 Kjempefrustret jeg også. Jeg har såkal variert bakgrunn (kan litt om alt, men ikke noe skikkelig ) og da må man legge inn mange søk. Når det tar 20 minutter, med påfølgende feilmelding og alt er slettet......da blir jeg grinete! Og jeg som sitter her og har så lyst på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 11. mai 2004 #20 Del Skrevet 11. mai 2004 Tok en litt annen variant, og det funket: Hoppet over alle jobbkategoriene, la inn ønsket kommune og ett søkeord nederst på søkesiden. Måtte prøve meg frem med forskjellige søkeord, men så dukket det plutselig opp endel stillinger, og et par av dem var veldig relevante (og hadde utrolig nok ikke kommet med i mitt detaljerte søk....) Legg inn søkeord som kan passe for alle de stillingene du søker, så kanskje du får opp noe spennende! (eks: arbeidsområde, søknadsfrist, tiltredelse, statens pensjonskasse.......) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå