Gå til innhold

Body? (som i babytøy)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvorfor vi bruker "body" på norsk om sånt baby/barnetrøyer med knapping i skrittet?

Aldri tenkt over at det er et engelsk ord før, men skulle nå skrive på et engelsk forum og det ble litt forviklinger :fnise: på (amerikansk) engelsk heter det "onsie" viste det seg etterhvert, så ganske merkelig at vi ikke bruker det istedet om vi skulle låne et ord?

Google var usedvanlig lite hjelpsom med dette spørsmålet :vetikke:



Anonymous poster hash: 9f4f8...181
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at det er en forkortelse av bodystocking, som er den voksne undertøysversjonen, kanskje.

Ah, ser er ut som om du kan være inne på rett spor :) for bodystocking leda meg over til bodysuit:

A bodysuit, body-liner, or body is a one-piece form-fitting garment that covers the torso and the crotch.[1] The bodysuit often has sleeves and varying collars. A bodysuit is distinguished from the similar leotard by the use of snaps or hooks at the crotch. A bodysuit may be worn as a top for the smooth line it gives or because it cannot become untucked from trousers or a skirt. They may also be worn generally by women asunderwear, activewear, or foundation garments. Unlike a leotard, a bodysuit is not usually considered a form of athletic wear.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bodysuit

Anonymous poster hash: 9f4f8...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om når jeg jobbet i butikk for babyklær, og det var fort gjort å si ting som "we have more bodies in the back" og lignende når vi hadde engelsktalende kunder. :fnise:



Anonymous poster hash: b5db1...a55
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om når jeg jobbet i butikk for babyklær, og det var fort gjort å si ting som "we have more bodies in the back" og lignende når vi hadde engelsktalende kunder. :fnise:

Anonymous poster hash: b5db1...a55

:ler::ler: skulle likt å sett øya på kundene gitt!

Anonymous poster hash: 9f4f8...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...