Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Argh! Folk som kjører heelt opp i din bil i høy hastighet

Gjest suphadupha

Anbefalte innlegg

Hvorfor kjøper folk biler med mindre hester enn 140? Er jo helt på trynet å kjøre på motorveien, når dem ikke kan få bilen mer enn 90km/t i 100 sonen..

Kanskje du burde sørge for å vite hva du snakker om før du kommer med en slik påstand. Jeg hadde en '71 Volvo en gang, med 90 hk, og dritten gikk helt til 150 km/t, den.

Det går mange biler på Norske veier med langt under 140 hk, og de greier sannelig å holde fartsgrensa på E6'en hele gjengen. Veldig få biler som ikke kommer seg opp i 100.

Endret av Acalewia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken model? Tror ikke noe på før jeg ser det!

Du tror med andre ord det er umulig å kjøre over 100 km/t med en som har 100 hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper folk biler med mindre hester enn 140? Er jo helt på trynet å kjøre på motorveien, når dem ikke kan få bilen mer enn 90km/t i 100 sonen..

God damn, bytt nick og bilde a... Paul Walker ville snudd seg i grava om han visste noen "utga seg for å være han" og ikke har mer peiling enn det der :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har en "ten second car". Jeg er lita lei av sinkete nordmenn spesielt på motorvei! Holder på å spare til å flytte til Tyskland. Gleder meg som en unge til Fri fart på Autobahn :)

Endret av Brian O'Conner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører mange timer hver eneste dag, og det er ytterst få som ligger under 100 km/t på motorveien, så den må du nok lengre ut på landet med. De fleste ligger i 100-120.

Så god tur til Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører mange timer hver eneste dag, og det er ytterst få som ligger under 100 km/t på motorveien, så den må du nok lengre ut på landet med. De fleste ligger i 100-120.

Så god tur til Tyskland.

Bukker og takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger noen for tett, og jeg ligger i høyre/eneste felt, slakker jeg av (uten brems) 20-30km/t, og gasser så opp igjen. Funker som regel greit, mange sover bare, eller kjører på Cruisecontrol. Kjører mye med cruisecontrol selv, men livredd for å komme for nære, mange merkelige manøvre blant folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg ikke forstår med en slik kommentar, hvorfor kjører du ikke to minutter før hvis du har det så travelt?

For mer en to minutter taper du neppe på å ligge bak noen som kjører i fartsgrensen, eller noen km/t under.

I dag lå jeg som bil nr 2 på et ca 800 m langt 80-strekke.

Speedometeret viste 90, så jeg kjørte i alle fall ikke under fartsgrensen.

Midt på strekket kommer TO biler i full fart forbi meg, og jeg måtte bråbremse fordi begge måtte kaste seg inn foran meg på grunn av møtende trafikk

De vant ikke et sekund på forbikjøringen, fordi jeg fulgte farten til bilen som lå foran, noe de også måtte gjøre de få metrene som var igjen til de kom inn i 50-sonen på grunn av en rundkjøring, hvor de faktisk skulle svinge av fra hovedveien!

To unødvendige og farlige forbikjøringer hvor ingen av dem vant noe som helst tid på å sette andre i fare.

Anonymous poster hash: cb090...b81

Kanskje man ikke har to ekstra minutter til rådighet?

Og er man riktig uheldig og havner bak "pensjonisten" som tar livet med ro mens køen bak blir lengre og lengre uten mulighet til å kjøre forbi på grunn av mottrafikk, så snakker vi fort 5-10 minutter ekstra.

Alle skal ta hensyn i trafikken, OGSÅ sinkene. Det er noe som heter flyt i trafikken...

Anonymous poster hash: 0e06a...b6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 94' opel corsa som vi fint fikk opp i 140 km't da vi var i Sverige.... MED last fra IKEA. Tror ikke det handler om at bilene ikke kan, det handler om at menneskene inni ikke vil kjøre så fort, kanskje fordi det er dårlige forhold?

For min del ser jeg mest nye biler som kjører som snegler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel bil som hadde 60 hp når den var ny, altså har den langt mindre nå - 13 år senere. Men den går fint i 100km/t.

Tror du skal lese deg opp litt om biler og hestekrefter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har en "ten second car". Jeg er lita lei av sinkete nordmenn spesielt på motorvei! Holder på å spare til å flytte til Tyskland. Gleder meg som en unge til Fri fart på Autobahn :)

Adjø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 94' opel corsa som vi fint fikk opp i 140 km't da vi var i Sverige.... MED last fra IKEA. Tror ikke det handler om at bilene ikke kan, det handler om at menneskene inni ikke vil kjøre så fort, kanskje fordi det er dårlige forhold?

For min del ser jeg mest nye biler som kjører som snegler.

Det har jeg prøvd også! Riktignok en 92 modell uten Ikea-last... Gikk helt bra til jeg begynte å åpne opp vinduet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel bil som hadde 60 hp når den var ny, altså har den langt mindre nå - 13 år senere. Men den går fint i 100km/t.

Tror du skal lese deg opp litt om biler og hestekrefter

Det kom fra riktig kjeft eller?

Anonymous poster hash: 4c93a...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hestekrefter reduseres litt over tid pga slitasje på motor, tette luftfiltre o.l., i tillegg kan de reduseres merkbart om sylinderne og stempel blir veldig slitt (men da vil du mest sannsynlig ta bilen med på verksted siden du, duh, merker at noe er annerledes). Forøvrig har jeg ikke hatt bilen på service på 2 år og den har gått såpass langt at ja, hestekreftene er nok ikke 60 lenger ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg en 10 år gammel bil som kan bremses til like mange hester som orginalt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestekrefter reduseres litt over tid pga slitasje på motor, tette luftfiltre o.l., i tillegg kan de reduseres merkbart om sylinderne og stempel blir veldig slitt (men da vil du mest sannsynlig ta bilen med på verksted siden du, duh, merker at noe er annerledes). Forøvrig har jeg ikke hatt bilen på service på 2 år og den har gått såpass langt at ja, hestekreftene er nok ikke 60 lenger ;)

Nå tar jeg standpunkt i biler som ikke blir daukjørt av gamle neper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle biler mister hestekrefter etterhvert uansett...

Men har man 150 hester på starten merker man neppe noe til det. En bil fra 90tallet med orginalt 60 hester derimot vil man nok merke det på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg standpunkt i biler som ikke blir daukjørt av gamle neper.

Bilen min er hverken daukjørt eller kjørt av ei gammal nepe. :) alle biler mister uansett hester med åra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 18år gammel toyota. Vet du hva? Jeg har passert en halv mill. Og klarer å ta igjen en svensk registrert audi rs6, sjåføren måtte bremse ned pågrunn av at han ikke hadde baller til å la bilen passere 200km/t. Skal fortelle dere at det ristet godt og at jeg hadde hjerte i halsen når jeg så nåla presse seg til 210km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...