Gjest suphadupha Skrevet 14. november 2013 #1 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Kjørte på motorvei, 80km/t. Bilen bak ligger så nærme at jeg ikke kan se frontlyktene på den i speilet mitt. Hva gjør man egentlig? Trykker på bremsepedalen gjentatte ganger for å "advare"? Bråbremser for å skremme? Hvis noe skulle skje har jo ikke sjåføren av bilen bak meg noen som helst mulighet til å klare å stoppe.. Lå i 90 på speedometeret, så lå ikke under fartsgrensen heller. Endret 14. november 2013 av suphadupha 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FuturePrimitive Skrevet 14. november 2013 #2 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg pleier å late som om jeg skal bråbremse. Sjekker først om det er en bil bak bilen bak meg først. I tilfelle det er det, eller mennesker langs veien gjør jeg det IKKE. Men dersom det bare er idioten 5cm bak meg, så toucher jeg bremsen. Da bråbremser vedkommende bak. Noen ganger har jeg opplevd at vedkommende har klikket fullstendig. Da har jeg stoppet ved første anledning og endt opp med å skjelle ut vedkommende etter noter. Har nesten blitt slossing også, så med mindre du er ei veldig pen dame, eller en røff fyr (som meg) så anbefales det ikke. Da er vel det beste bare å ignorere vedkommende og la ham kjøre forbi ved første mulighet. Som regel så roer folk seg litt når man later som om man bråbremser. Men sjansen for full klikk er absolutt til stede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evelynita Skrevet 14. november 2013 #3 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har begynt å senke farten så lavt som mulig jeg! De ligger jo allerede for nærme, så enten så får de kjøre forbi eller så får de bli så provosert de bare vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. november 2013 #4 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg senker farten og satser på at det kommer politi snart, for det er straffbart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg pleier alltid å kjøre litt over fartsgrensen. Kommer det noen og presser seg så nærme bilen, blinker jeg med bremsene, eller kjører veeeeldig sent...Anonymous poster hash: 9b40e...9f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geralt Skrevet 14. november 2013 #6 Del Skrevet 14. november 2013 En liten "lovetap" på bremsen for å vekke dem pleier å funke. Evt hvis du vil ha frisk lakk på bilen kan du jo alltids bare bremse skikkelig. "Så du ikke elgen?" og du slipper unna uten problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. november 2013 #7 Del Skrevet 14. november 2013 Som det står bakpå Broncoen min. "I bet you a new car that my car brakes faster than yours". Lykke til om du ligger for tett der bak, det kan hende jeg må bremse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 14. november 2013 #8 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg senker farten, har tilogmed stoppet midt i veien uten at bilen bak ville kjøre forbi, den ville bare kjøre tett opptil bak meg, du verden så sint jeg ble.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 15. november 2013 #9 Del Skrevet 15. november 2013 Tidligere har jeg prøvd så godt jeg kan å ignorere slike. Men forrige uke lå det en slik en bak meg en god stund. Når vi kom inn mot byen så ble vi stående i kø (rushtid) etter 10 minutter kø, så sa det plutselig bang, idet idiotien bak meg kjørte inn i meg. Var heldigvis lav fart, så det gikk bra med meg, og jeg takker høyere makter for at jeg har hengerfeste, så det gikk bra med bilen min også. Så hva skal du gjøre? Heretter tror i alle fall jeg at jeg kommer til å slippe slike idioter forbi, for min egen sikkerhets skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 16. november 2013 #10 Del Skrevet 16. november 2013 Det er vanskelig med slike folk. Bremser du som advarsel, uten trafikal grunn for å bremse, og det skjer noe, så er du medskyldig. Derfor blinker jeg med tåkelyset bak først. For folk som ligger altfor tett er det nok med kraftig rødt - opplevde en gang at bilen bak meg bråbremset så hardt, den begynte å skli sidelengs. Men før en slik eskalasjon bruker jeg å spyle bakruta, vise med fingrene at avstanden er for liten (klyper liksom - stor og liten avstand), og jeg prøver sjølsagt å slippe idioten forbi. Mange ganger har jeg ønsket meg DVR også! Ofte er det jo firmabiler med gærne håndverkere, og da sender jeg en epost til selskapet med tid og sted, samt påminnelse om at verre reklame får man ikke. Høres ut som om jeg opplever dette hele tiden, merker jeg. Dessverre er det helt sant. Dette til tross for at jeg lærte å ligge 10km/t over fartsgrensen til enhver tid, og praktiserer det. Så i utgangspunktet ser jeg ingen grunn til å mase så fælt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 16. november 2013 #11 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Jeg blir mektig irritert om det så er på motorvei eller en vanlig vei. Når jeg ikke kan se frontlykta på bilen bak meg så ER den for nærmt!! Jeg har mange ganger hatt lyst å bråbremse eller sakke farten men har ikke baller til å gjøre det... Forstår heller ikke tankegangen på folk som gjør det når det er en tofelts motorvei, kjør nå bare forbi like godt?!?!? Jeg har også sett folk som faktisk bremser og får høre en tutekonsert ifra bilen bak.. Herregud. Endret 16. november 2013 av -Leon- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acalewia Skrevet 16. november 2013 #12 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg vurderer hver gang å klappe bremsen, men jeg gjør det aldri, både fordi folk kan bli skadet, og fordi jeg er for glad i den gamle amerikaneren min til å ødelegge den på noe sånt. Så jeg pleier å signalisere med bremselys, og om nødvendig slakke av farten/bremse ned til krypfart for å få folk til å ta hintet og heller kjøre forbi. Det provoserer meg noe fryktelig når folk kjører sånn, for det er jo ikke bare irriterende, det er farlig! Hadde en lastebil i ræva i går kveld, og da var jeg fly forbanna. Men ikke så mye å gjøre med det annet enn å finne nærmeste busslomme, for jeg nekter å bli drept fordi han er en forbanna idiot som aldri skulle hatt lappen på tungbil. Kjører jeg lastebil selv, derimot, overser jeg slike tullinger som ligger og slikker ræv. Hvis de har lyst til å kjøre inn i hengeren min hvis jeg må nødbremse, be my guest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Houdini Skrevet 17. november 2013 #13 Del Skrevet 17. november 2013 Slipper de forbi ... alle blir happy 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 18. november 2013 #14 Del Skrevet 18. november 2013 Blinke et par ganger med nødblink betyr at de er for nære .. :-) Men er det de tøffe gutta er det bare å slippe forbi. Spesielt de med audi eller bmw, for de er jo alltid tøffest. Tror de isåfall. Hoho 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 18. november 2013 #15 Del Skrevet 18. november 2013 Bare så det er sagt så er det idiotisk å ligge sånn så det forsvarer jeg absolutt ikke. Men hvordan vet du at speedometeret er korrekt? Har du original dekk og felgdimmensjon samt sommerdekk? Du vet de fleste speedometer viser 8 prosent mer enn reel hastighet? Enkelte som igjen kjører med feil dimm og ukorrekt innstilt speedometer kan ligge 15-20 prosent under det som er vist. Nevner det bare om dette er vanlig for deg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 18. november 2013 #16 Del Skrevet 18. november 2013 Så langt det lar seg gjøre slipper jeg folk forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #17 Del Skrevet 18. november 2013 Du slipper folk forbi, så blir det ingen irritasjon for noen av dere. Dersom du bråbremser uten grunn og bilen bak kolliderer, så er det du og ikke han som for skylden, for du bremset helt uten årsak. Husk også at det er du som får de verste skadene materielt og fysisk, samt at du kan skyves over i feil kjørebane dersom det ikke er midtdeler, med alvorlig resultat. Er så latterlig med folk som skal "advare med å bremse litt", slipp heller folk fordi, så reduserer du sjansen for ulykker! Mange mener de kjører i fartsgrensen uten å gjøre det, og det skaper farlige forbikjøringer. Hvorfor i all verden ser du det som et nederlag å la andre komme forran deg? Anonymous poster hash: 2ef48...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 18. november 2013 #18 Del Skrevet 18. november 2013 Dette provoserer meg noe så jævlig. Jeg lå i 110 km/t i venstre felt, og det var mye trafikk til høyre som jeg skulle kjøre forbi. Jeg kjørte allerede for fort (skal ikke rettferdiggjøre det på noen måte, burde jo ikke kjøre for fort), og ønsket ikke å kjøre noe fortere. Jeg liker heller ikke å presse meg inn mellom to biler i høyre felt, da venter jeg heller til jeg har litt bedre plass for å unngå farlige situasjoner, spesielt når jeg har en del høyere fart enn de til høyre som ofte ligger i 80 km/t. Plutselig ligger ei kjerring i RÆVA på meg, og begynner å blinke med lysa. Haha, da spratt langfingeren opp skal jeg si dere. La meg inn i høyre felt da det var trygt for å slippe henne forbi. Jeg skjønner virkelig ikke at man tror at man kan blinke med lysa bare fordi man ønsker å kjøre i 130 km/t. Jeg skjønner at de som legger seg nær meg vil forbi, det holder det. Jeg kjører inn i høyre felt så fort jeg kan, faen ikke stress meg på den måten!!! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 18. november 2013 #19 Del Skrevet 18. november 2013 Du slipper folk forbi, så blir det ingen irritasjon for noen av dere. Dersom du bråbremser uten grunn og bilen bak kolliderer, så er det du og ikke han som for skylden, for du bremset helt uten årsak. Husk også at det er du som får de verste skadene materielt og fysisk, samt at du kan skyves over i feil kjørebane dersom det ikke er midtdeler, med alvorlig resultat. Er så latterlig med folk som skal "advare med å bremse litt", slipp heller folk fordi, så reduserer du sjansen for ulykker! Mange mener de kjører i fartsgrensen uten å gjøre det, og det skaper farlige forbikjøringer. Hvorfor i all verden ser du det som et nederlag å la andre komme forran deg? Anonymous poster hash: 2ef48...6ac Men hva om jeg bremser for en helt reell årsak? Hva om jeg sier, "jeg nøs"? Hva om jeg sier, "det lå noe i veien"? Lykke til med å bevise at jeg ikke hadde grunn for å bremse. En bør også tenke på at det mer enn gjerne kan bli slik at jeg faktisk MÅ bremse, fordi noe kommer foran meg. Jeg nevner også forskjellen mellom "kjørebane" og "kjørefelt". Godt jobbet å få meg over til feil kjørebane. Er heller ikke så redd for å få noen i ræven personlig, selv om det du nevner er noe de fleste bør tenke litt på - også de som velger å ligge tett. det går så bra så, det der. støtfangeren er allerede pittelitt bøyd etter at en mercedes greide dundre i meg bakfra. jeg stod i ro da situasjonen oppstod for å slippe frem en buss i grimesvingene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 18. november 2013 #20 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Du slipper folk forbi, så blir det ingen irritasjon for noen av dere. Dersom du bråbremser uten grunn og bilen bak kolliderer, så er det du og ikke han som for skylden, for du bremset helt uten årsak. Husk også at det er du som får de verste skadene materielt og fysisk, samt at du kan skyves over i feil kjørebane dersom det ikke er midtdeler, med alvorlig resultat. Er så latterlig med folk som skal "advare med å bremse litt", slipp heller folk fordi, så reduserer du sjansen for ulykker! Mange mener de kjører i fartsgrensen uten å gjøre det, og det skaper farlige forbikjøringer. Hvorfor i all verden ser du det som et nederlag å la andre komme forran deg? Anonymous poster hash: 2ef48...6ac Mja, det er vel som regel den som kjører opp i ræva på den andre som pleier å få skylden. Å skulle bevise at det ikke var noen som helst grunn til å bremse er så og si umulig, og ulykken kunne vært unngå ved at idioten bak hadde holdt litt avstand. Jeg bremser ikke når jeg har folk rett bak meg, men det er for min egen del. Jeg ønsker ikke trasha bil og whiplash. Hva som skjer med den andre personen driter jeg i, ikke ligg i ræva på meg! Endret 18. november 2013 av drue 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå