Gå til innhold

Argh! Folk som kjører heelt opp i din bil i høy hastighet

Gjest suphadupha

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hva det er som får folk til å kjøre så nærme. De bør da skjønne at hvis noe skjer her, så blir det kollisjon? Når jeg sitter på med samboer sitter jeg å gjør kalkulasjoner muntlig så han skjønner hvor galt det kan gå, og han har blitt mye bedre til å holde avstand nå. Spesielt etter den hendelsen hvor jeg kjørte av veien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...Så det er på KG alle "kjerringene bak rattet" sitter ja..

Jeg er selv jente, hatt lappen i mange år (ikke ung og uerfaren sjåfør med andre ord) og irriterer meg gal over de av dere som på død og liv ikke klarer å finne den .....gasspedalen.

Kjør inn til siden, kom dere av veien, det er forferdelig irriterende å havne bak en av dere. Ofte så ligger dere faktisk ganske langt under fartsgrensa, og hvis det er så forbanna skummelt å kjøre bil så foreslår jeg at dere begynner å benytte dere av kollektivtilbudet..

Så er det noe som heter å kjøre etter forholdene, dette gjør deg ikke til en sinker, men til en trygg sjåfør.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Så det er på KG alle "kjerringene bak rattet" sitter ja..

Jeg er selv jente, hatt lappen i mange år (ikke ung og uerfaren sjåfør med andre ord) og irriterer meg gal over de av dere som på død og liv ikke klarer å finne den .....gasspedalen.

Kjør inn til siden, kom dere av veien, det er forferdelig irriterende å havne bak en av dere. Ofte så ligger dere faktisk ganske langt under fartsgrensa, og hvis det er så forbanna skummelt å kjøre bil så foreslår jeg at dere begynner å benytte dere av kollektivtilbudet..

Hvorfor har du det så travelt? Livet ditt ligger visst i ruiner om du må holde fartsgrensen i noen få minutter. Skaffe deg et liv, så kanskje du får noe mindre alvorlig å klage og syte på.

Du og dine sytete medtrafikkanter minner meg om disse to eldre herrene på muppet show som ALLTID hadde noe å klage på.

Anonymous poster hash: 57f3d...1fe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du det så travelt? Livet ditt ligger visst i ruiner om du må holde fartsgrensen i noen få minutter. Skaffe deg et liv, så kanskje du får noe mindre alvorlig å klage og syte på.

Du og dine sytete medtrafikkanter minner meg om disse to eldre herrene på muppet show som ALLTID hadde noe å klage på.

Kjære du, hadde jeg ikke hatt et liv så hadde jeg vel hatt all verdens tid til å ligge bak sinker? :) Burde kanskje ikke si i mot deg selv på en og samme setning omtrent?

Kjører da alltid etter forholdene, er ikke uansvarlig selv om jeg syns det er irriterende å kjøre bak treginger :) Men når veien er bar fungerer det liksom ikke å ligge under fartsgrensa..

Skal også presisere at jeg sjeldent ligger rett bak i rumpa på folk, men seriøst. Kommer det en bil bak dere og presser, er det så veldig vanskelig å kjøre inn til siden? Dere danner jo de værste køene og det er faktisk trafikkfarlig i lengden, når folk blir irritert nok så tar de fort uansvarlige forbipasseringer. Ikke alltid en har mulighet til å kjøre forbi heller.

De som kjører sakte er da like egoistiske som de som presser, hvis en skal se på det på den måten.

Endret av kaliina
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære du, hadde jeg ikke hatt et liv så hadde jeg vel hatt all verdens tid til å ligge bak sinker? :) Burde kanskje ikke si i mot deg selv på en og samme setning omtrent?

Kjører da alltid etter forholdene, er ikke uansvarlig selv om jeg syns det er irriterende å kjøre bak treginger :) Men når veien er bar fungerer det liksom ikke å ligge under fartsgrensa..

Skal også presisere at jeg sjeldent ligger rett bak i rumpa på folk, men seriøst. Kommer det en bil bak dere og presser, er det så veldig vanskelig å kjøre inn til siden? Dere danner jo de værste køene og det er faktisk trafikkfarlig i lengden, når folk blir irritert nok så tar de fort uansvarlige forbipasseringer. Ikke alltid en har mulighet til å kjøre forbi heller.

De som kjører sakte er da like egoistiske som de som presser, hvis en skal se på det på den måten.

Nå er det slik at man ofte får biler i ræva samme faen hvor høyt over grensa du er. På veien til skolen om sommeren kjører jeg ofte mellom 90 og 100 (grensa er 80, og jeg vet det er feil å ligge så høyt over), åkke faen får jeg folk som ligger TETT oppi ræva på meg, men som nekter å kjøre forbi der de har sjans.

Det er ikke vi som er sinkere, det er andre som er total retards på veien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare tiden jeg generelt tenkte på her. Men det faktum at det er så mange som blir så utrolig sinna, sure og klager på småtterier i trafikken.

Har ofte observert disse under køkjøring, og de sitter der å hyler og skriker alene inni bilen sin. På ting som skjer ute i trafikken. Virker som hele tilværelsen deres raser sammen. Ganske komisk igrunn.

Det var igrunn det jeg umiddelbart tenkte på når du skrev du ble så forferdelig irritert når du måtte ligge bak en bil du syntes kjørte for sakte. Hva er det med folk liksom.

Om jeg holder fartsgrensen (5-10 over speedometer) så får de bare sitte der bak meg og hyle å skrike over at det er så forferdelig å ligge bak en annen bil. Stakkars folk..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare tiden jeg generelt tenkte på her. Men det faktum at det er så mange som blir så utrolig sinna, sure og klager på småtterier i trafikken.

Har ofte observert disse under køkjøring, og de sitter der å hyler og skriker alene inni bilen sin. På ting som skjer ute i trafikken. Virker som hele tilværelsen deres raser sammen. Ganske komisk igrunn.

Det var igrunn det jeg umiddelbart tenkte på når du skrev du ble så forferdelig irritert når du måtte ligge bak en bil du syntes kjørte for sakte. Hva er det med folk liksom.

Om jeg holder fartsgrensen (5-10 over speedometer) så får de bare sitte der bak meg og hyle å skrike over at det er så forferdelig å ligge bak en annen bil. Stakkars folk..

Måtte fnise av innlegget ditt. Tragisk med så hissige folk, de burde gå i sinne-terapi. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er det idiotisk å ligge sånn så det forsvarer jeg absolutt ikke. Men hvordan vet du at speedometeret er korrekt? Har du original dekk og felgdimmensjon samt sommerdekk? Du vet de fleste speedometer viser 8 prosent mer enn reel hastighet? Enkelte som igjen kjører med feil dimm og ukorrekt innstilt speedometer kan ligge 15-20 prosent under det som er vist.

Nevner det bare om dette er vanlig for deg.

Jeg er enig med deg, vis det hender ofte at du får biler opp i ræva, så kan det være en ide og sjekke speedometer mot en gps eller lignende.

Men det er selvsagt ikke bra å ligge fornærme uansett hvor fort den foran kjører

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når speedometeret mitt viser 95-100 i 80-sona, skal det godt gjøres at jeg ligger under fartsgrensen med originaldekkene som fulgte med bilen... Like fullt ligger det konsekvent en audi, bmw eller mercedes og prøver å hekte seg på hengerfestet mitt. Tror de lider av ligge-bak-syndromet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suphadupha

Bare så det er sagt så er det idiotisk å ligge sånn så det forsvarer jeg absolutt ikke. Men hvordan vet du at speedometeret er korrekt? Har du original dekk og felgdimmensjon samt sommerdekk? Du vet de fleste speedometer viser 8 prosent mer enn reel hastighet? Enkelte som igjen kjører med feil dimm og ukorrekt innstilt speedometer kan ligge 15-20 prosent under det som er vist.

Nevner det bare om dette er vanlig for deg.

Er klar over feilmargin, som skrevet i HI lå jeg 10km/t over fartsgrensen så bør være innenfor uansett. Dette er ikke et vanlig problem for meg at det skjer nei, derfor ekstra guffent når det skjer. :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suphadupha

Brems til en passe fart, om han har mulighet til å kjøre forbi, så gjør de det, om ikke, så bråbremser du, og håper han kræsjer i deg bakfra (i en passe fart altså) og dermed får du fiksa på det gamle vraket du kjører :P

Ellers, mer seriøst, pleier jeg å varsle med bremsene, altså, tappe litt, om det ikke blir bedre, så bremser jeg faktisk, men passer på å kunne akselerere meg ut av situasjonen igjen. Har enda ikke opplevd at noen har klikke på dette, selv til å bo i Oslo, hvor folk er så hissige i trafikken (meg inkludert). Bare opplevd at folk plutselig ligger et godt stykke bak =)

Hehe. Veien det handler om er en av hovedveiene på østlandet, som er under store veiarbeider nå - veien er innsnevret og du møter tungtrafikk langs veien overalt, uten autovern eller annet. Dobbel sperrelinje. Er ikke mulig la noen kjøre forbi, med mindre du tar en avkjøring ut av veien..

TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å krysse fingrene for at han blir tatt i kontroll en gang, og sertifikatet ryker.

Er nok av guttehvalper der ute som tror de kan bruke trafikken som sin egen personlige racingbane.

Du har helt rett.

Elsk <3

Akkurat det der beviste bare for meg at du er en umoden liten gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Veien det handler om er en av hovedveiene på østlandet, som er under store veiarbeider nå - veien er innsnevret og du møter tungtrafikk langs veien overalt, uten autovern eller annet. Dobbel sperrelinje. Er ikke mulig la noen kjøre forbi, med mindre du tar en avkjøring ut av veien..

TS :)

Kjenner til det. Jeg kjører el-bil, og er overraskende mange som ikke vil ligge bak meg, de legger seg langt oppi meg, jeg brånykker hardt på bremsen, så det nesten går galt (en dag kommer det sikkert til å gå galt og) og de fleste skvetter godt til. Banker i bordet for at det ikke har gått skikkelig galt enda, noe som er fort gjort her i Oslo. Men jeg blir skikkelig irritert av de som ligger langt oppi rompa mi, enda jeg ligger 20km/t over grensa!

Det morsomste er folk somlegger seg opp på sida mi og skal forbi, KUN fordi jeg kjører el-bil, da bare trykker jeg lett på pedalen og cruiser forbi de :P Og ser at mange av de blir irriterte, morer meg godt =)

(btw, er passe ny på forumet, hvorfor er det så mange som signerer med TS?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var ung og dum og det der skjedde på de landeveiene jeg kjørte mye på da gjorde jeg sånn:

1. Kjørte dritsakte og blinka til siden og venta på at den andre skulle kjøre forbi

2. Tråkka gassen i bånn og innhenta den andre bilen

3. Lå rett oppi ræva på den andre bilen et stykke

4. Kjørte normalt og innbilte meg at jeg hadde lært den andre ei lekse.

Ikke smart. Men det hjalp på sinnet :P

Anonymous poster hash: ef6c9...200
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bremser ikke for en katt, det lærer du også på oppkjøring at alt under en middels stor hund bremser du ikke for, om du ikke ønsker å ha muligheten for å dø da :)

Ikke sant eller tilfelle i det hele tatt. Du lærer at du SKAL unngå å kjøre på noe som helst levende vesen. Også fordi dette "lille dyret" kan lage til mye styr om det havner inne i/rundt bremsene dine.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, prøvde å finne logiske forkortelser, men så ikke den. Takker og bukker for svar =)

Bare hyggelig. :)

Anonymous poster hash: 25166...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjære du". Du har vikeplikt for den foran deg. Inntil veien er klar og vedkommende har flyttet sitt kjøretøy ut av feltet dere deler, så er det din plikt å tilpasse hastigheten ovenfor øvrig traffikk. Dette gjelder uansett om kjøretøyet foran deg ligger brutalt mye under fartsgrensen eller om dere begge er idioter og bryter denne.

Om kjøretøyet foran deg bryter loven ved å være til hinder, så er det fremdeles ikke du som er politi og skal håndheve dette.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å krysse fingrene for at han blir tatt i kontroll en gang, og sertifikatet ryker.

Er nok av guttehvalper der ute som tror de kan bruke trafikken som sin egen personlige racingbane.

Har målt speedometeret mot både gps å lasermåler så kjører på lappgrensa å vet nøyaktig hvor den er :)

Så å tro at jeg skal kjøre av meg lappen er som å tro på julenissen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...