Gå til innhold

Den store olje tråden!


Fremhevede innlegg

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Joda, jeg har også handlet på Iherb tidligere, og kjenner til utvalget. Poenget med at jeg anbefalte innvandrerbutikker er at det er mye mer miljøvennelig, ettersom alle varer fra Iherb fraktes hit med flytransport. Literprisen er nok langt lavere enn på Iherb også.

Kjøper du på apoteket, har du en ekstrafordel; du vet veldig godt hva du får.

Det som er i innvandrerbutikken er også fraktet ;)

Jeg kjøper på iherb pga da vet jeg hva jeg får. Har handlet på innvandrer butikk før og opplevd dårlige produkt, gått ut på dato eller harsknet olje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er i innvandrerbutikken er også fraktet ;)

Jeg kjøper på iherb pga da vet jeg hva jeg får. Har handlet på innvandrer butikk før og opplevd dårlige produkt, gått ut på dato eller harsknet olje...

Det som er i innvandrerbutikken er fraktet med båt eller bil, ikke fly. Det er en relativt stor forskjell for miljøet!

Jeg velger selv å handle i butikk dersom varen finnes til tilsvarende eller lavere pris som på nett. Det er et etisk standpunkt jeg har tatt, som jeg vet flere andre forumbrukere er enig i, derfor mine alternativer. Det er selvfølgelig helt greit at andre handler på Iherb, men jeg synes alltid det er greit å ta opplyste valg, når det finnes rimligere, mer miljøvennlige alternativer. Det er jo en vinn-vinn situasjon for alle som har en innvandrerbutikk i nærheten! :)

Det er enkelt å forhindre at du kjøper noe som er utgått på dato, ved å se på flasken før du kjøper. Tro meg, jeg har jobbet i norsk butikk, og det ligger masse i hyllene som er utgått der også. Kjøper aldri noenting uten å sjekke dato lenger. ;)

Jeg handler mye i innvandrerbutikk, og har aldri hatt noe problem med oljene der. Jeg har imidlertid mottatt sju eller åtte pakker fra Iherb med betydelige skader, så for meg er valget enkelt. Dersom noen er bekymret for å handle på innvandrerbutikken, er apoteket som et godt alternativ.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har fått øynene opp for oljer, og skal prøve å finne en god olje til kroppen.

Fikk akkurat en prøve på rose-serumet til REN, så er veldig spent på om den vil gi mer fuktighet til ansiktet :)

Anonymous poster hash: 9a540...1cd

Skrevet

Jojobaolje: Blander i nattkremen av og til, når jeg brukte den hver kveld alene fikk jeg store kviser.

Castorolje: Bruker på vipperøttene av og til og på øyebryna, har ikke merket noe til mer vekst men er tålmodig. Gnir den også noen ganger inn på tørre føtter.

Mandelkjerneolje: Brukes på våt hud etter dusj, klapper meg tørr etterpå og blander den i dag eller nattkrem.

Olivenolje: Brukes på neglene før jeg legger neglelakk.

Alle disse oljene kan også brukes på hendene, men castoroljen blir litt tykk. Tørr ikke bruke olje i håret, redd får at jeg ikke skal få vasket den ut.

  • 2 uker senere...
Gjest lavendelkyss
Skrevet

Er det noen her som bruker kun olje som ansiktskrem? Er litt skeptisk til det, men vet jo noen har kastet dyre kremer i fordel for disse oljer.

Jeg blander oljer i dag og nattkrem, men trenger man egentlig det?

Noen tips?

Skrevet

Jeg har brukt jojobaolje som nattbehandling men jeg fikk kviser så nå bruker jeg mandelkjerneolje av og til i stedet.

Skrevet

Jeg har brukt marulaolje i t-sonen, og det har fungert veldig bra (kombinasjon av tørr men samtidig problem med miler). Dette var en vareprøve jeg fikk da jeg var i USA, men kan ikke se at det finnes i norske butikker/nettbutikker.

Noen tips til hvor jeg kan kjøpe marulaolje? Har planlagt å prøve arganolje istedet, men likte marula godt. Jeg skal teste olje som ansiktskrem, mest fordi jeg prøver å bli gravid og de fleste merker har ikke-anbefalte stoffer i produktene sine. Gjorde (dessverre for sjelefreden) et søk på helseanbefalinger av en del ingredienser, og det er dessverre mer enn parabener, salicylsyre og retinoider som ikke er anbefalt...

  • 3 måneder senere...
Gjest Mona Lisa
Skrevet

Dytter denne opp igjen.

Dere som bruker oljer til ansiktspleie, hva bruker dere og hvilke rutiner? Jeg har en hud som produserer mye talg men som samtidig trenger fuktighet (?)

Skrevet

Dytter denne opp igjen.

Dere som bruker oljer til ansiktspleie, hva bruker dere og hvilke rutiner? Jeg har en hud som produserer mye talg men som samtidig trenger fuktighet (?)

Vasker og skrubber med sånn hm-hanske med african black soap, smører med jojoba-olje fra fair trade-butikken. Jeg leste om tipset med oljen her inne, og ble sjokkert over hvor godt det fungerte, både for meg og mannen som har forskjellig hud. Anbefales.

Skrevet

jeg elsker jojobaolje! den fungerer på alt for min del. også er aprikosolje veldig deilig som bodylotion!

Skrevet (endret)

Castorolje: - til vippene, øyenbrynene og hodebunnen.

- som en del av grundigste oljerensemetoden.

Grapeseedoil: - til oljerensemetoden.

- som base for saltskrubber til kroppen.

Tamanuoil: - ekstra boost til hud, serum, hår, kropp osv.

Rosehipoil: - samme som tamanu.

Tea tree olje: - serum, antibakteriell spray, heller litt på vasken i vaskemaskinen før 90 graders vask.

Olivenolje: - som en del av hot oil treatment sammen med kokosolje.

- som en del av hjemmelaget hårbleking.

Kokosolje: - sånn ca alt i hele verden, hud, hår, rens, sminkefjerner, kroppskrem, solbeskyttelse, håndkrem, snop, matlaging osv.

Sesamolje: - til oilpulling hver morgen.

Oreganoolje: - til desinfeksjon. har brukt den på en stygg tånegl, brukt den i munnskyllevann/på tannbørste for å desinfisere munnen, i fotbad. Bør brukes med respekt, kraftige saker!

Red thyme og cedarwood: - til oljebrenneren min når jeg skal lese, skrive og gjøre kontorarbeid.

Og så venter jeg på patchouli i posten!

(Og ja, jeg elsker oljer :danse: )

Edit: glemte som vanlig en ting.

Endret av Zinnia
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe kokos olje? Og for øvrig de andre oljene...Hva er prisen på det (sånn ca). :)



Anonymous poster hash: 0449b...389
Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe kokos olje? Og for øvrig de andre oljene...Hva er prisen på det (sånn ca). :)

Anonymous poster hash: 0449b...389

Jeg kjøper alle mine oljer på Iherb pga at det er så sykt mye billigere der. Men du finner kokosolje i større matforretninger og på helsekosten.

Olivenolje er vel den eneste jeg kjøper fast i butikk.

AnonymBruker
Skrevet

Det som er i innvandrerbutikken er fraktet med båt eller bil, ikke fly. Det er en relativt stor forskjell for miljøet!

Jeg velger selv å handle i butikk dersom varen finnes til tilsvarende eller lavere pris som på nett. Det er et etisk standpunkt jeg har tatt, som jeg vet flere andre forumbrukere er enig i, derfor mine alternativer. Det er selvfølgelig helt greit at andre handler på Iherb, men jeg synes alltid det er greit å ta opplyste valg, når det finnes rimligere, mer miljøvennlige alternativer. Det er jo en vinn-vinn situasjon for alle som har en innvandrerbutikk i nærheten! :)

Det er enkelt å forhindre at du kjøper noe som er utgått på dato, ved å se på flasken før du kjøper. Tro meg, jeg har jobbet i norsk butikk, og det ligger masse i hyllene som er utgått der også. Kjøper aldri noenting uten å sjekke dato lenger. ;)

Jeg handler mye i innvandrerbutikk, og har aldri hatt noe problem med oljene der. Jeg har imidlertid mottatt sju eller åtte pakker fra Iherb med betydelige skader, så for meg er valget enkelt. Dersom noen er bekymret for å handle på innvandrerbutikken, er apoteket som et godt alternativ.

Hvor kan jeg kjøpe det. Hvor ligger innvandrerbutikken? Hvis du er i Oslo

Anonymous poster hash: 0449b...389

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper alle mine oljer på Iherb pga at det er så sykt mye billigere der. Men du finner kokosolje i større matforretninger og på helsekosten.

Olivenolje er vel den eneste jeg kjøper fast i butikk.

Er kokos olje det samme som kokosmelk? Hva slags olivenolje skal jeg gå for? Har du noen tips du vil dele?

Anonymous poster hash: 0449b...389

Skrevet

Er kokos olje det samme som kokosmelk? Hva slags olivenolje skal jeg gå for? Har du noen tips du vil dele?

Anonymous poster hash: 0449b...389

Nei, kokosmelk og kokosolje er to forskjellige ting. Du tar den olivenoljen du selv vil, men de "beste" er de som er økologisk, kaldpresset og extra virgin på mørk glassflaske.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kokosmelk og kokosolje er to forskjellige ting. Du tar den olivenoljen du selv vil, men de "beste" er de som er økologisk, kaldpresset og extra virgin på mørk glassflaske.

Takk takk :)

Anonymous poster hash: 0449b...389

Skrevet

Tamuni (?) olje mot arr.

Mandelolje/avokado olje eller jojobaolje (alt ettersom hva som er tilgjengelig) til kropp, sminkefjerning eller litt fuktighet.

Ingen rutiner. Har flere oljer jeg bruker nå og da, må komme tilbake til det- for nå ble dette bare et innlegg for å følge ;)

Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe det. Hvor ligger innvandrerbutikken? Hvis du er i Oslo

Anonymous poster hash: 0449b...389

Nesten overalt! Jeg handler som oftest på invandrerbutikkene på Sagene, spesielt Sagene frukt og grønt. Der har oljene som regel lang holdbarhet (jeg sjekker alltid det før jeg handler), og oljene står inni butikken, og ikke i et vindu (noe som er litt viktig for at de ikke skal bli harske av sollyset). Mine viktigste tips er å sjekke dato, soleksponering og lese på ingredienslisten, for å være sikker på at flasken inneholder 100% olje, og ikke noe annet tull. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...