Gjest Gjest Skrevet 17. november 2013 #81 Del Skrevet 17. november 2013 Sant, de fleste med slike etternavn har visse røtter, men selv om det kvalifiserer for status i England har det andre betydninger utenfor. Nordmenn vil assosiere "overklasse" men penger, men realiteten er stort sett annerldes. Mye har endret seg de siste generasjonene. Jeg kjenner flere engelske jenter med "nobility" røtter som ikke har særlig med penger. Så ja man kan søke det tilbake til visse aner men det kreves mer for et "aristokrati" stempel og det er sjelden gitt at de har god råd. Så det er jo helt avhengig av hva man legger i overklasse. Jepp, men de er "innenfor", kan du kalle det. De har ikke mistet sin sosiale posisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LionQueen Skrevet 17. november 2013 #82 Del Skrevet 17. november 2013 Bare å ta deg en tur ditt...frogner er kanskje aller verst blant vestkanten. Mye designer klær og de ligner på hverandre. Alle er redde for å skille seg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 17. november 2013 #83 Del Skrevet 17. november 2013 Jepp, men de er "innenfor", kan du kalle det. De har ikke mistet sin sosiale posisjon. Nei, de er jevnlig figurert i Tatler England er obsessed med klasse og de fleste holder tett om restene av aristokrati så godt de kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 17. november 2013 #84 Del Skrevet 17. november 2013 Bare å ta deg en tur ditt...frogner er kanskje aller verst blant vestkanten. Mye designer klær og de ligner på hverandre. Alle er redde for å skille seg ut. Frogner har litt av hvert. Det er mange i disse dager som reiser fra andre byer for å besøke Solli plass eller shoppe i Hegdehaugsveien. Vil man se Oslo vest ungdom så dra heller innom Handelsgym, Fagerborg eller Urianienborg skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2013 #85 Del Skrevet 17. november 2013 Nei, de er jevnlig figurert i Tatler England er obsessed med klasse og de fleste holder tett om restene av aristokrati så godt de kan. Mange av de menneskene er altså da noen skapninger så det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LionQueen Skrevet 17. november 2013 #86 Del Skrevet 17. november 2013 Frogner har litt av hvert. Det er mange i disse dager som reiser fra andre byer for å besøke Solli plass eller shoppe i Hegdehaugsveien. Vil man se Oslo vest ungdom så dra heller innom Handelsgym, Fagerborg eller Urianienborg skole. Både Uranienborg og Handelsgym kommer under Frogner. Alle vet det er rikt område så det er ikke vanskelig å skille beboerne fra de besøkende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #87 Del Skrevet 17. november 2013 Men, siden vi er inne på det. Regnes ikke disse Woolrich-jakkene som CG, parajumber osv, eller er det ikke like utbredt? For det koster like mye, og har like god, om ikke bedre kvalitet. Anonymous poster hash: f0a5d...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #88 Del Skrevet 17. november 2013 Men, siden vi er inne på det. Regnes ikke disse Woolrich-jakkene som CG, parajumber osv, eller er det ikke like utbredt? For det koster like mye, og har like god, om ikke bedre kvalitet. Anonymous poster hash: f0a5d...f84 Jeg kan helt ærlig ikke så mye om merker. Kjenner bare til de mest kjente merkene, rett og slett fordi jeg ikke bryr meg så fryktelig om det. Men jakka mi er fra woolrich. Jeg skulle ha en kvalitetsjakke, men jeg ville ikke ha det alle andre har fra før av, for da føler jeg meg så .. ''fjortiss''. Så jeg håper ikke Woolrich er på lik linje som CG og parajumper som du nevner her! Anonymous poster hash: f0a5d...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rouge noir Skrevet 17. november 2013 #89 Del Skrevet 17. november 2013 Nettopp dette temaet vet jeg at jeg har lest en forskningsartikkel eller to om tidligere. Det er en del år siden, men de som tok for seg dette, tok bilder av ungdommer i Oslo og viste dem for andre på samme alder som også bodde i Oslo. De som så bildene var utrolig raske til å kategorisere. Jeg synes vinklingen på beskrevne prosjekt er svært god, man trenger selvfølgelig en god intervjuguide for ikke å komme tilbake til transkriberingen med en hel masse "Du skjønner hva jeg mener", men langt mer spennende enn de oppgavene det går ti av på dusinet; beskrive en stil på en viss gruppe mennesker. Du burde i det minste lese artikkelen jeg sikter til, men jeg husker ikke hva den heter. Jeg har mine egne litteratursøk å bruke tiden på nå også, så jeg har ikke ork, men sier lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 17. november 2013 #90 Del Skrevet 17. november 2013 Både Uranienborg og Handelsgym kommer under Frogner. Alle vet det er rikt område så det er ikke vanskelig å skille beboerne fra de besøkende For en utenforstående, jo. Kanskje spesielt dersom man bare får anbefalt "Frogner" generelt. Det er bedre å gå på de spesifikke skolene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #91 Del Skrevet 17. november 2013 Både Uranienborg og Handelsgym kommer under Frogner. Alle vet det er rikt område så det er ikke vanskelig å skille beboerne fra de besøkende Ligger under Frogner bydel ja, men ikke under Frogner. uggs blir sett på som en østkant- og "restenavnorge"-stil.. Jeg går med UGGs og bor på Frogner. Og så?Anonymous poster hash: 85fdb...f7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LionQueen Skrevet 17. november 2013 #92 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Ligger under Frogner bydel ja, men ikke under Frogner. Jeg går med UGGs og bor på Frogner. Og så?Anonymous poster hash: 85fdb...f7f . Endret 17. november 2013 av LionQueen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 18. november 2013 #93 Del Skrevet 18. november 2013 Tråden er stengt i henhold til KGs regler. Det er ikke lov med datainnsamling her hos oss. Irrlys, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg