Gå til innhold

Tiiiiiiidlige symptomer...hva opplevde du?


Ninakanin

Anbefalte innlegg

Jaja, så er man igang da, men den forfeeeerdelig lange ventetiden mellom EL og IKM...

Det murrer i korsryggen, det rumler i magem og prompes ivei, humøret svinger, man er svimmel og trøtt....

Og så begynner man å lure selv om man sannsynligvis bare er 4DPO og vet utmerket godt at man har blitt vente- og prøvesprø.

For dere som har blitt gravide:

Hva merket dere av symptomer tidlig?

Og dere som prøver:

Får dere også slike symptomer, og blir dere også ventesprø i DPO-tiden?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har vel kjent noe jeg har tenkt kan være graviditetssymptomer i hver PP :P Først og fremst da ømme pupper og mensmurringer. Men det har jo bare vært symptomer på at mensen kommer. Det er rart, for jeg husker ikke å ha kjent disse tegnene så tydelig tidligere da jeg ikke prøvde å bli gravid, men man blir vel ekstra var på alle ting med kroppen sin i en slik prosess som gjør at alt oppleves mye klarere og sterkere. Nå har jeg begynt å tenke at alle tegn bare er tegn på mensen som kommer inntil jeg sitter der med positiv test.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ømme pupper 6 DPO. Har aldri ømme pupper før mensen, så jeg skjønte nesten at jeg måtte være gravid. Første gangen merket jeg ingenting før kvalmen kom i uke 6.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på 7 dpo - ømme bryster ( har det hver måned ) ... Vet ikke om jeg tror på tidlig symptomer, er oftest Pga pms hos de fleste :P

Anonymous poster hash: 8e7ea...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ømme bryster rett etter el som jeg alltid gjør. Utenom dette så kjente jeg at det var noe som skjedde i magen.. Litt stikninger og stråling til lysken. Ellers kjente jeg ingenting, så det kunne like gjerne vært mensen som var på vei ;) jeg skulle ikke teste tidlig, men endte opp med å teste svaaakt positivt 8 dpo!:) masse lykke til i ventetiden!!

Endret av Cavalier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ømme bryster mye tidligere enn normalt, vanligvis får jeg det dagen før mens. I tillegg kjente jeg stikkinger i brystene og i lysken/livmoren ganske tidlig, noe jeg aldri hadde kjent før og jeg fikk utflod, noe jeg aldri pleier å ha utenom EL :)

I tillegg gikk jeg forgjeves og ventet på PMS'en som aldri kom (jeg har veldig kraftig PMS til vanlig) og jeg syntes luktesansen min løp løpsk :P

Nå testet ikke jeg positivt før en uke etter IKM, antagelig har jeg hatt senere eggløsning enn forventet, så det er vanskelig å si noe om hvor mange dpo jeg var når jeg fikk de ulike symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble veldig sensitiv for lukt allerede 3 uker etter befruktning. Hun jeg bodde med var utrolig glad i løk... så ble noen turer hvor jeg vrengte ut det jeg hadde i magen. Var også UTROLIG trøtt og sliten. Dette var i ukene 3-5 etter befruktning. Pleier alltid å tro at jeg er gravid, men denne gangen slo ikke tanken meg i det hele tatt. Så jeg visste ingenting før jeg fikk beskjed om at jeg hadde en EXU og måtte operere etter å ha gått til legen pga smerter i magen :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde haugevis med "symptomer" i alle PP'r.

Symptomer da jeg faktisk ble gravid med førstemann var ømme pupper fra ca 5-6 dpo. I de andre syklusene jeg ikke ble gravid ble puppene ømme allerede dagen etter eggløsning. Merket ingen andre symptomer enn litt mensmurring dagen før IKM. Hadde aldri så lite symptomer som den måneden jeg ble gravid, og ble derfor ganske så overrasket over positiv test.

Symptomer med andremann: Ømme pupper fra 5-6 dpo, murringer og ligamentsmerter fra ca 7 dpo. Denne gangen var jeg rimelig sikker på at jeg var gravid. Kjente igjen murringer og strekk fra forrige svangerskap.

Endret av Bestee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig dere opplevde symptomer!

Jeg hadde EL på onsdag eller torsdag om jeg ikke tar helt feil... Så jeg begynner å bli spent allerede nå hehe! Skal liksom ha en dobbeldate-helg på fredag og øl-test på lørdag, så jeg kjenner veldig på behovet for å *vite* om magen har fått leieboer...

Føler meg oppblåst, promper ivei, har murring i ryggen og nederst i magen...oooog jeg VET jo det er for tidlig :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at stripsen min er positivt. Eneste jeg har kjent er stikk i magen for en uke siden.

Nok til at jeg måtte lene meg fremover å si til samboeren.

Tenkte ikke over det for det gikk over.

Til i helgen. Det testet positivt og jeg skulle hatt mensen for lengst. Men den kommer ikke.

I natt er brystene blitt ømme. Usikker på om det er fordi mensen kommer eller graviditeten.

Leser her at stikk i magen ikke er helt ukjent... jeg får kjøpe digital test. Ser ikke ut til at legesenteret svarer på ønske om blodprøve i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde IKM i går. Symptomer jeg har er;

Stikninger nederst i sidene/ lysken

Fryser mye

Oppblåst og hard i magen. "Bommelommer" sjeldnere enn jeg vanligvis gjør :-P

Tisser ofte

Sulten!

Trøtt om ettermiddagene, legger meg tidlig. I tillegg småkvalm om kvelden.

Men jeg har ikke ømme bryster og masser av utflod, slik "alle" har. Jeg har de siste dagene hatt mindre utflod enn jeg pleier. Tykk og hvit-grøtete (sorry detaljer hehe)

Sist svangerskap husker jeg at jeg var sinnsykt sliten og prompet ekstremt mye fra uke 4...

Testet forøvrig negativt med RFSU test i går. Ingen antydning til strek...

Så jeg får vel bare vente og se, er innstilt på at TR kommer snikende en av dagene :-P

Anonymous poster hash: 8c0a4...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde IKM i går. Symptomer jeg har er;

Stikninger nederst i sidene/ lysken

Fryser mye

Oppblåst og hard i magen. "Bommelommer" sjeldnere enn jeg vanligvis gjør :-P

Tisser ofte

Sulten!

Trøtt om ettermiddagene, legger meg tidlig. I tillegg småkvalm om kvelden.

Men jeg har ikke ømme bryster og masser av utflod, slik "alle" har. Jeg har de siste dagene hatt mindre utflod enn jeg pleier. Tykk og hvit-grøtete (sorry detaljer hehe)

Sist svangerskap husker jeg at jeg var sinnsykt sliten og prompet ekstremt mye fra uke 4...

Testet forøvrig negativt med RFSU test i går. Ingen antydning til strek...

Så jeg får vel bare vente og se, er innstilt på at TR kommer snikende en av dagene :-PAnonymous poster hash: 8c0a4...bfb

Nevermind, ser ut som Tanta er på vei:-/ Slår aldri feil når jeg har skrevet noe på KG hehe. Førstemann satt som et skudd med en gang, not so much denne gangen! Jaja...

Anonymous poster hash: 8c0a4...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevermind, ser ut som Tanta er på vei:-/ Slår aldri feil når jeg har skrevet noe på KG hehe. Førstemann satt som et skudd med en gang, not so much denne gangen! Jaja...

Anonymous poster hash: 8c0a4...bfb

Neiii så kjipt! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neiii så kjipt! :/

Ja, det føles litt kjipt. Men men. Vi utsetter prøvingen til våren. Har vært mye rot med syklusene mine i det siste... Håper vi har hellet med oss til våren igjen:-)

Anonymous poster hash: 8c0a4...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tidligste symptom som kommer meget fort, er at samleie blir vondt, rett og slett. Så verker ryggen noe grusomt. Dette kommer noen dager før det slår ut positivt. Etterpå kommer trøttheten og snorking. Det er de symptomene som skjer i de fire første ukene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupper som stakk og plutselig ble store i løpet av en dag, ca 7DPO. Vært gravid 3 ganger, og det var det første tegnet på alle tre og på samme tidspunkt.



Anonymous poster hash: c2e44...9d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var ikke i tvil om at jeg var gravid selv om dette er første gangen min og overhode ikke planlagt. Jeg merket det tydelig på hele meg, og tok testen bare for å bekrefte at intuisjonen min stemte. Mine tidligste symptomer var trøtthet, ømme bryster, økt matlyst (sulten hele tiden) og stikkinger nedentil. Sist uke var jeg veldig kvalm om kveldene, men det gikk fort over. Nå er jeg i uke 9+5 ifølge terminkalkulator. Merker at symptomene er litt mildere nå.



Anonymous poster hash: cf708...97e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkinger i magen og pupper :) Har aldri hatt så lite PMS (luksus) så det er et håp! :)



Anonymous poster hash: 8e7ea...b2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første opplevelse på at "noe" var annerledes den PP det klaffet, var at jeg hadde et kraftig stikk i underlivet 8 DPO, så sterkt at jeg nesten måtte krøke sammen magen. Det var sikkert egget som festet seg :)

Et par dager etterpå, la jeg merke til at jeg ble forferdelig sliten og anpusten av å gå trappene hjemme, noe jeg ikke pleier å bli. Jeg koblet det ikke til en graviditet da, men jeg har vært sliten og anpusten helt siden den dagen.

Trøtt og slapp ble jeg også rimelig tidlig, måtte legge meg rett etter jobb, og orket ikke samme treningsmengde som før.

Murring i livmor, ømme bryster osv hadde jeg også, men det er jo like gjerne symtomer på at tante rød kommer for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...