Gå til innhold

Lån som førstegangskjøper


Katsho

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har nå ett og ett halvt år igjen av studiene, men har begynt å se på leiligheter. Jeg kommer til å ha ca 450.000 i studielån når jeg er ferdig, og egenkapital på rundt 500.000. Forventet årsinntekt er minst 430.000. Jeg lurer på om noen vet ca hva jeg kan forvente å få i lån? Har ingen hjelp av foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel helt ann på banken, hos noen banker ser de bortifra studielånet og hos andre ikke. Vet flere banker har boliglån kalkulator på hjemmesiden som du kan benytte som en pekepinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på boligkjøperkurs i banken min, der plottet de inn en med studielån, 400.000 i fastlønn, og 350.000 i egenkapital i kalkulatoren sin som eksempel. De sa at han ville ha fått lån til å kjøpe for to millioner, altså lån på 1.65 millioner. Så noe sånt burde i hvert fall være muli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på boligkjøperkurs i banken min, der plottet de inn en med studielån, 400.000 i fastlønn, og 350.000 i egenkapital i kalkulatoren sin som eksempel. De sa at han ville ha fått lån til å kjøpe for to millioner, altså lån på 1.65 millioner. Så noe sånt burde i hvert fall være muli.

Da tilbyr de lån på 5x inntekt (inkl studielån) Det er nok i overkant av hva de fleste banker vil gi.

Og uansett må du nok vente til du har fått din første lønnsslipp før du kan søke om lån. Bankene er i liten grad villige til å satse inntekter før jobben er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...