Gå til innhold

TELLER DU KCAL?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis ja: hvor mye spiser du i løpet av en vanlig dag?

Anonymous poster hash: 5bc42...199
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To dager i uken ligger jeg på 500 kcal. De fem andre dagene ligger jeg mellom 1500 og 2000. En og annen dag går jeg sikkert overt, men jeg er veldig streng de to 500 kcal dagene (der er jeg heller under enn over)

Anonymous poster hash: 99d9a...5eb
Skrevet

Hvis nei: hva da?

Anonymous poster hash: d8fb9...c70

Skrevet

To dager i uken ligger jeg på 500 kcal. De fem andre dagene ligger jeg mellom 1500 og 2000. En og annen dag går jeg sikkert overt, men jeg er veldig streng de to 500 kcal dagene (der er jeg heller under enn over)

Hva bruker du å spise de dagene du ligger på ca 500? :) Kan jeg få spørre om høyde, alder og vekt? trenger ikke svare, er bare nysgjerring :)

Skrevet

Hvis nei: hva da?

Anonymous poster hash: d8fb9...c70

Hvis nei, kan du skrive nei :) haha

Skrevet

Hva bruker du å spise de dagene du ligger på ca 500? :) Kan jeg få spørre om høyde, alder og vekt? trenger ikke svare, er bare nysgjerring :)

Har akkurat begynt på dette så tror ikke vekten min har noe å si. Jeg er i alle fall normalvektig. Slank og trener flere ganger i uken. Er 24 år gammel.

De dagene jeg ligger på 500 kcal spiser jeg enten egg og tomat eller så drikker jeg kulturmelk og spiser tomat, agurk osv :) Det er viktig at de dagene ikke ligger nærme hverandre, men at du har noen normale dager i mellom.

Jeg og kjæresten kjører disse dagene likt og vi legger treninger til normale dager :)

Skrevet

nei. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle gjort det :P er slank og holder vekta uansett, så da spiser jeg vel akkurat nok. Det er jo bare å spise når man er sulten og ikke spise seg stapp mett, så er det enkelt å regulere.

Anonymous poster hash: 43aca...7c6
Gjest Euforia
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Synes 10 av 10 blir gale av å telle kalorier, og jeg vil helst ikke bli en av dem.

• Liker 2
Skrevet

Det er skadelig å spise kun 500 kcal på en dag. Man bør ligge på det samme hver dag. Om du vil gå ned i vekt så er det bare å regne ut hvor mye du skal spise og ikke gå over det, så går det bra. Du kan f.eks spise grønnsaker i stedet for potetgull og sjokolade om du er småsulten

• Liker 2
Skrevet

Har akkurat begynt på dette så tror ikke vekten min har noe å si. Jeg er i alle fall normalvektig. Slank og trener flere ganger i uken. Er 24 år gammel.

De dagene jeg ligger på 500 kcal spiser jeg enten egg og tomat eller så drikker jeg kulturmelk og spiser tomat, agurk osv :) Det er viktig at de dagene ikke ligger nærme hverandre, men at du har noen normale dager i mellom.

Jeg og kjæresten kjører disse dagene likt og vi legger treninger til normale dager :)

Ok :) Har du mål om å gå ned i vekt? Hørtes lurt ut det med å ikke ha dagene så nærme hverandre, da man blir utslitt av lite kcal for ofte..

Skrevet

Ja. Ligger på 1900 og så er trening ekstra.

Anonymous poster hash: 20a0d...0e2

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Synes 10 av 10 blir gale av å telle kalorier, og jeg vil helst ikke bli en av dem.

Sant at man blir gal. Men for meg hvertfall, har jeg ikke klart å slutte etter jeg har startet. Teller ikke helt nøyaktig men ofte sånn ca. Har slitt med spiseforstyrrelser

Skrevet

nei. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle gjort det :P er slank og holder vekta uansett, så da spiser jeg vel akkurat nok. Det er jo bare å spise når man er sulten og ikke spise seg stapp mett, så er det enkelt å regulere.

Sant det:)

Skrevet

Det er skadelig å spise kun 500 kcal på en dag. Man bør ligge på det samme hver dag. Om du vil gå ned i vekt så er det bare å regne ut hvor mye du skal spise og ikke gå over det, så går det bra. Du kan f.eks spise grønnsaker i stedet for potetgull og sjokolade om du er småsulten

Det er ingenting som tilsier at det skal være skadelig. Mennesker har ikke vondt av å være litt sulten i blant. Faktisk er det forskning som viser at det rett og slett kan være sunt. Kroppen får tid til å reparere seg selv.

Anbefaler å se BBC sin Horizon dokumentar. "Eat, fast and live longer".

Ok :) Har du mål om å gå ned i vekt? Hørtes lurt ut det med å ikke ha dagene så nærme hverandre, da man blir utslitt av lite kcal for ofte..

I grunnen så er ikke det noe mål for meg å gå ned i vekt.

Greia med å ligge i kaloriunderskudd to dager i uken (25% av dagsbehov) gjør at jeg ikke trenger å stresse med mengde mat de restrerende dagene. Jeg greier uansett ikke å spise 175% dagen derpå. Så det gjør at jeg spiser med svært god samvittighet de andre dagene og det er en deilig følelse.

Skrevet

Det er ingenting som tilsier at det skal være skadelig. Mennesker har ikke vondt av å være litt sulten i blant. Faktisk er det forskning som viser at det rett og slett kan være sunt. Kroppen får tid til å reparere seg selv.

Anbefaler å se BBC sin Horizon dokumentar. "Eat, fast and live longer".

I grunnen så er ikke det noe mål for meg å gå ned i vekt.

Greia med å ligge i kaloriunderskudd to dager i uken (25% av dagsbehov) gjør at jeg ikke trenger å stresse med mengde mat de restrerende dagene. Jeg greier uansett ikke å spise 175% dagen derpå. Så det gjør at jeg spiser med svært god samvittighet de andre dagene og det er en deilig følelse.

Det er forskjell på å være litt sulten og det å spise 500 kcal på en dag, noe som sagt man bør unngå med mindre du er et barn i afrika som ikke får mat. Du bør prøve å ligge på det samme hver dag.

Skrevet

Er 163 cm og veier 52 kilogram. Ikke så veldig aktiv, trener 3-4 dager i uka, men er ellers mye stillesittende. Spiser ca. 1400 kalorier daglig. Høres dette bra ut?

Anonymous poster hash: c5401...c7c
Skrevet

Jeg spiser ca. 1300 hver dag. veier ca 60 kg og er 169 høy. Går da ned ca 0,5 kg i uka. vil ned til min trivselsvekt 55. Jeg har sett eat fast live longer, og ble skikkelig inspirert, men jeg har funnet ut at jeg synes det er mye lettere å spise like mye hver dag. Alt under 1000 kcal på en dag synes jeg er veldig tungt å gjennomføre..

Anonymous poster hash: 814cf...0f7
Gjest Are you suffering
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Spiser når jeg er sulten. Noen dager er det sikkert oppi 3000 kcal, andre ganger betydelig mindre, kanskje rundt 500. Sikkert ikke optimalt, men jeg har så varierende dagsform at å skulle følge et fastslått regime ikke fungerer for fem flate øre. Holder meg dog sunn, så det ser ut til å gå bra. :)

Skrevet

Teller ikke, og har aldri talt kcal. Er 1.63 m. høy, og veier ca. 53 kg. Har vært tynn/slank hele livet, i perioder også undervektig. Føler selv jeg spiser som en hest til tider. Mer enn min samboer som veier dobbelt så mye. Men jeg trener omtrent hver dag, og har alltid vært veldig aktiv innen forskjellige idretter.

Tror også noe av hemmeligheten ligger i at jeg så godt som aldri småspiser mellom måltidene. Spiser meg såpass mett til hvert måltid, at jeg har ikke behov for det.

Nå har jeg veid det samme over lengre tid, så vil tro jeg spiser rundt 2000 kcal, om ikke mer, til vanlig. I helgene blir det en god del mer.

Anonymous poster hash: 818f0...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...