Gå til innhold

Ser etter ny bank, lav gebyr, billig boliglån.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd litt å sjekke ut bankene selv, men jeg er tydeligvis dårlig med å tolke og forstå det som står på prislistene til de forskjellige bankene.

Så om det er noen snille mennesker der ute som føler for å hjelpe meg litt så hadde jeg satt pris på det.

Så jeg ser etter en bank som har nettbank, bankid, bra sparerenter og helst ha en filial.

Jeg er spesielt nøye på at gebyrene skal være minimal.

Så har dere noen alternativer til meg?



Anonymous poster hash: d33f8...199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt å ikke ta mer enn 500 000 i lån hos den kommende banken min.

Tenker på å ta boligkreditt om jeg har forstått begrepet rett.



Anonymous poster hash: d33f8...199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har DNB til alt og er kjempefornøyd. Ung Boliglån, 0,1% lavere enn bankens laveste rente og alt annet er gebyrfritt.

Anonymous poster hash: ffc03...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Gjensidige og alt jeg betaler der er årsavgift på visa-kortet. Men har ikke noe erfaring med lån derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det dessverre sånn at det etter min erfaring ikke finnes en bank som gir det beste av alt.

Noen har gode lånerenter, andre har gode sparerenter, og noen av de er gebyrfrie, noen later som at de er det (DNB feks. Bare prøv å ta ut penger i utlandet med DNB-kortet...Da snakker vi gebyrer!), og andre igjen henger igjen i gebyralderen og skal ha betalt for alt.

Santander har vel best rente på innskudd over 100 k, 3,6%. Topprente, sparesmart, yabank har vel p.t 3,4% på sine sparekontoer. Jeg er gebyr-allergiker og har yabank som dagligbank, mens skandiabanken er 99,5% gebyrefire også (kun kredittkortet som koster 50 kr i året som gjør at yabank er hakket hvassere). Skandiabanken har vel også nettopp hatt en stor økning i lånekunder grunnet god boliglånsrente. Men er du ung er gjerne "ung-rentene" i bankene de laveste.

Jeg har delt mitt på ulike banker. Sparepenger/buffer står på høyrentekontoer i annen bank enn dagligbanken, dagligbanken er så gebyrfri som overhode mulig, og lånet har vi hos Statens pensjonskasse.

Men en ting som er faktisk er at bankene med filialer er dyrere enn de uten, på et eller annet vis, så det ville jeg revurdert. Men er det viktig for deg er du vel også villig til å betale for det.

Lykke til. Beklager at ikke drømmebanken finnes, det er en jungel å finne frem i hvis man helst vil ha pengene sine selv heller enn at banken tar de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fokus på god bruksbank med lave utlånsrenter, er Skandiabanken det opplagte valget.

Har du mye penger og vil fokusere på innskuddsrenter, oppretter du konto i tillegg i en av de mindre bankene nevnt av Pengebingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil helst forholde meg til én bank, om det betyr at jeg må file på noen av kravene så går det greit.

Jeg er 30 år.

Jeg har sett litt på Skandiabanken, stemmer det at det ikke koster noe å ta ut ifra minibank (uansett hvilke bank den tilhører) ? Står bare 0 på prislisten deres men ikke noe spesifikk informasjon om det er kun fra deres minibanker eller ei.

Det er DNB jeg har fra før av, og der betaler jeg 7 kr når jeg bruker "andres mininbanker".

Kanskje jeg skulle valgt Skandiabanken og yabank som sparekonto?



Anonymous poster hash: d33f8...199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer at Skandiabanken er gebyrfri. De var den første gebyrfrie banken i Norge (i år 2000) - senere har de andre motstrebende kommet etter.

Minibanker blir vel nå mest brukt av de aller eldste blant oss? De fleste betaler jo alt med kort og har ikke bruk for mer kontanter enn noen få hundrelapper som vi tar med oss fra butikken når vi handler mat... Miniankene er vel snart overflødige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer at Skandiabanken er gebyrfri. De var den første gebyrfrie banken i Norge (i år 2000) - senere har de andre motstrebende kommet etter.

Minibanker blir vel nå mest brukt av de aller eldste blant oss? De fleste betaler jo alt med kort og har ikke bruk for mer kontanter enn noen få hundrelapper som vi tar med oss fra butikken når vi handler mat... Miniankene er vel snart overflødige.

De blir også brukt av de av oss som tar buss, busser tar som kjent ikke kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir også brukt av de av oss som tar buss, busser tar som kjent ikke kort

Der finnes steder der en fremdeles må betale kontant. Jeg har også noe kontanter i lommeboka. Men det betyr ikke at jeg har bruk for minibanker (bortsett fra i utlandet!)

Beklager avsporingen, denne tråden handler om hvilke banker som er gode.

https://www.finansportalen.no er rette stedet for å holde seg oppdatert om renter på lån og innskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...