Gå til innhold

Hjelp meg å finne nytt navn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal rømme landet, og siden jeg nå har et navn jeg må stave tusen ganger og som heller aldri blir uttalt riktig utenfor Norges grenser, må jeg ha nytt.

Det må fungere på norsk, tysk og engelsk. Altså; det trenger ikke være et utbredt navn på disse språkene, men det må kunne uttales uten at det høres helt rart ut.

Er ingen fan av amerikanavn, type Jessica, Melanie, Haley og de der.

Helst ikke for langt, heller, ettersom navnet mitt nå er ganske kort. Men hey, jeg er åpen for alle forslag. Fra helt vanlige navn til klin sprø. Bare kjør på med alt du kommer på, om du gidder - jo flere forslag, jo bedre!

Jeg trenger etternavn også, og da tenkte jeg noe helt enkelt som lyder norsk, men som fungerer på utenlandsk. Ikke noe som noen har "eierett" på (ergo ikke stedsnavn o.l.) men jeg er åpen for forslag her også.

Vil du hjelpe meg? I så fall blir jeg GLAD!

En, tro, tre, GÅ! :blomst:



Anonymous poster hash: cde40...b04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes flere navn som fungerer på de fleste germanske språk da mange navn og ord har en felles opprinnelse.

Litt vanskeligere med hunnkjønn enn hankjønn, men de finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!! Setter pris på alle forslag! Keep 'em coming! :blomst:



Anonymous poster hash: cde40...b04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emma Berg

Jeg har bodd i utlandet i mange år, og det er maaaange, ikke bare norske, som må stave navnet sitt. Det er helt vanlig i den verden vi lever i, så jeg synes ikke at det er noen grunn til å skifte navn.



Anonymous poster hash: 27d90...bfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Berg

Jeg har bodd i utlandet i mange år, og det er maaaange, ikke bare norske, som må stave navnet sitt. Det er helt vanlig i den verden vi lever i, så jeg synes ikke at det er noen grunn til å skifte navn.

Anonymous poster hash: 27d90...bfa

Jeg har et fornavn som endres til noe som høres ut som en russisk hore fra slummen på engelsk, og et etternavn som er langt, kronglete, med stumme bokstaver, OG en jævla Æ. Om jeg må stave det en gang i ny og ne gjør ingenting, men å gå rundt med et navn INGEN klarer å verken uttale, stave eller en gang gjenkjenne... Nei takk.

Anonymous poster hash: cde40...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et fornavn som endres til noe som høres ut som en russisk hore fra slummen på engelsk, og et etternavn som er langt, kronglete, med stumme bokstaver, OG en jævla Æ. Om jeg må stave det en gang i ny og ne gjør ingenting, men å gå rundt med et navn INGEN klarer å verken uttale, stave eller en gang gjenkjenne... Nei takk.

Anonymous poster hash: cde40...b04

Som sagt, det er mange i lignende situasjon selv i engelskspråklige land. Hva med Aoife Ní Fhearraigh?

Anonymous poster hash: 27d90...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det er mange i lignende situasjon selv i engelskspråklige land. Hva med Aoife Ní Fhearraigh?

Anonymous poster hash: 27d90...bfa

De står fritt til å endre navnet sitt slik de vil, på samme måte som jeg står fri til å endre på mitt. :)

Anonymous poster hash: cde40...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...