Gå til innhold

Hva slags økonomisk støtte får jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mottatt penger fra NAV i 3 år nå, delvis under arbeidspraksis og delvis har jeg vært uten jobb eller tiltak..

Når jeg har vært uten tiltak har jeg likevel fått penger fra NAV, men hva heter dette? Det er ikke dagpenger, ei heller arbeidsavklaringspenger.. Er det sosial stønad eller noe det heter?

Jeg får nemlig ganske lite penger for tida, så jeg lurer på hva som må til for å få AAP( arbeidsavklaringspenger) og hvor mye er det man får når man har dette?



Anonymous poster hash: a2b24...d93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få arbeidsavklaringspenger må du ha nedsatt arbeidsevne med minst 50%, og du må gjøre noe for å forbedre sjansene dine for å komme tilbake til arbeidslivet. Feks gå i behandling. Hvor mye du får blir regnet ut i fra tidligere inntekt, men minstesatsen er 656 kroner per dag.



Anonymous poster hash: 08053...6f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Nå er det ikke sånn at man bare kan velge og vrake i ytelser fra NAV for å spe på inntekten sin. Hva det du får nå kalles kan vel saksbehandleren din svare på.Likeså med veien videre.Lurer du på hva du skal videre får du kontakte legen din, og evt får til et møte med deg,legen og NAV,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...