Gå til innhold

Ååå så nervøs jeg ble no...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det er den rette tråden å stille spørsmålet men jeg prøver likevel. For noen måneder tilbake ble jeg tatt i å selge øl til mindreårig (har ikke spurt etter leg når jeg stod i kassen). Han tok med kvitteringen noe jeg synes var rart, unge pleier vel ikke ha kvittering på to øl som de kjøper. Idag kom det en jente, tipper hun er i 20 årene. Svær en. He he. Kjøpte en pakke røyk og tok kvittering!! Etter hun var gått begynner jeg å lure. Har allerde fått en skriftlig advarsel pga første gangen. Tenk hvis jeg mister jobben no pga dette. Men håper hun har bare kjøpt røyk til noen andre.... Hun såg faktisk ut som hun var eldre enn 18 år for å si det sånn. Når får sjefen vite det hvis det er evt er kontroll?

Anonymous poster hash: ce0cc...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer Morgun, man skal jo spørre etter legitimasjon så hvorfor ikke bare følge rutinen på alle som er nokså unge så er du sikker og slipper å risikere noe???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så klar over at det burde jeg ha gjort. Men hvorfor jeg ikke gjorde det vet jeg ikke :/ skal skjerpe meg

Anonymous poster hash: ce0cc...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var en "svær en", så går det nok bra. Det er andre regler da, så bra du husket på å presisere det.

:ironi:

Anonymous poster hash: 06565...79b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så klar over at det burde jeg ha gjort. Men hvorfor jeg ikke gjorde det vet jeg ikke :/ skal skjerpe meg

Anonymous poster hash: ce0cc...652

Hei, skjønner deg godt jeg. Noen ganger er det mye kø, eller de bare setter inn kortet og prøver å komme seg kjappest mulig ut, eller det er en gjeng og kleint å spørre. Man er pliktig til å spørre - ja - men ofte tar man grasalt feil (jeg spurte ei 77'er en gang).

Du får håpe på det beste, og husk at det ikke er du personlig som lurer på om de er over 18, men butikkens plikt etter lovgivning som gjør at du må spørre. Hvis noen lager kvalm så får de ikke noe øl, så enkelt er det jo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg vet alt det og jeg spør alltid etter leg hvis det er en som jeg ikke kjenner. Vi bor på et lite bygd der alle kjenner alle så det er litt enklere :) men hun der tror ikke jeg har sett før. Hun var stor altså feit. Mørkhudet jente som var blid og glad. Men jeg såg på henne at hun var eldre enn 20 liksom. Men man kan aldri være sikker altså men følte bare for å ikke spørre henne :)

Anonymous poster hash: ce0cc...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet alt det og jeg spør alltid etter leg hvis det er en som jeg ikke kjenner. Vi bor på et lite bygd der alle kjenner alle så det er litt enklere :) men hun der tror ikke jeg har sett før. Hun var stor altså feit. Mørkhudet jente som var blid og glad. Men jeg såg på henne at hun var eldre enn 20 liksom. Men man kan aldri være sikker altså men følte bare for å ikke spørre henne :)

Anonymous poster hash: ce0cc...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke vite det samme dag som regel? Trodde at butikksjefen måtte være der når de foretok slike kontroller jeg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir spurt hele tiden og er født i 80. Lærdommen er vel å spør i alle tvilstilfeller uansett.

Anonymous poster hash: e5ebc...099

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det handler om å ta ansvar for jobben din.

Butikken jeg jobber i er kjent for å være strenge, å jeg får kommentarer titt på: du har jo sett den hundre ganger før!!

Om noen står å skal betale med kort så lener jeg meg bare fram å ber om kortet, typ: får jeg se på kortet ditt, ellers så spør jeg om leg før jeg scanner varene. Du må bare gjøre det til en vane.

Å jeg jobber i en storby, jeg ser sikkert på 70 forskjellige bankkort om dagen, du trenger bare legge de 5 stykkene du er usikker på.

Jeg legga en dame født i 85, hun holdt på å le seg ihjel, men jeg parerer alltid med: men du har så unge øyne jo! Å blunker.

Null stress! Sjerpings, å ikke legge er et lovbrudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...