AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Noen som vet noe om hvordan hjernen til en mobber fungerer? De må jo ha en hjerne som fungerer på en annen måte enn ikke-mobbere sine hjerner? Hva gør at de finner "bytter", og prøver å bryte dem ned? Noen som kan litt om psykologi som kan fortelle? Ingen liker mobbere (sier de i allefall), så de er jo problemmennesker med en feil psyke/psykisk lidelse på en eller annen måte. Det hadde vært interessant å vite om noen har forsket på det/hva deres meninger er om psyken til mobbere.Anonymous poster hash: a708f...475
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Eneste jeg vet om er at jeg har lest en artikkel om at mobbere i større grad har underutviklet empati og evne til refleksjon. Men det var kun en artikkel, og satte meg ikke for mye inn i om den var godt utført heller. Anonymous poster hash: ecb4d...e91 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Ok. Det samme gjelder vel psykopater. Det jeg har merket og sett ved mobbere er at de stalker "byttet" sitt. Snakker kun om "hunnmobbere" da. Har ikke sett så mye til mannlige mobbere heldigvis. Anonymous poster hash: a708f...475
Gjest BettyBoop Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Jeg tror alle kan være potensielle mobbere jeg. 2
navnet Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Shit, snakker du om mobbere som i barn på barneskolen?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Mobbere mobber fordi de kjeder seg, og de har ofte flinke til å tolke andres følelser og sosiale relasjoner. De har et greit selvbilde og føler seg ikke utenfor blant sine jevnaldrende, i motsetning til hva mange tror. Anonymous poster hash: 377ac...09b
mckinley Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 I denne artikkelen påstås det jo faktisk at mobbere ofte føler nytelse av å se andre mennesker lide: http://news.nationalgeographic.com/news/2008/11/081107-bully-brain.html
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Eneste jeg vet om er at jeg har lest en artikkel om at mobbere i større grad har underutviklet empati og evne til refleksjon. Men det var kun en artikkel, og satte meg ikke for mye inn i om den var godt utført heller. Anonymous poster hash: ecb4d...e91 Sant. Trenger ikke å lese artikler om det en gang, at det er stor mangel på refleksjon og underutviklet empati når det gjelder slike menneker, er dert ingen tvil om. Er også nysgjerrig på å vite mer om psyken til mobbere. Lest en gang en artikkel om at mobbere er de som sliter mest psykisk. Anonymous poster hash: 8c9dc...3ca
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Er det snakk om mobbere i voksen alder (vgs,høyskole/universitet,jobb?) eller barnehage/barneskole/ungdomsskole? Anonymous poster hash: 789d5...f36
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Ok. Det samme gjelder vel psykopater. Det jeg har merket og sett ved mobbere er at de stalker "byttet" sitt. Snakker kun om "hunnmobbere" da. Har ikke sett så mye til mannlige mobbere heldigvis.Anonymous poster hash: a708f...475 Det er ikke bare jenter som forfølger mobberen sin. I alle mine skoleår har jeg sett og opplevd gutter som driver å mobber noen over tid - psykisk. På skolen min var guttene de aller verste og de mobbet noen utvalgte jenter. Anonymous poster hash: 8c9dc...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Er det snakk om mobbere i voksen alder (vgs,høyskole/universitet,jobb?) eller barnehage/barneskole/ungdomsskole? Anonymous poster hash: 789d5...f36 TS her. Voksen alder/vgs. Anonymous poster hash: a708f...475
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Mobbere mobber fordi de kjeder seg, og de har ofte flinke til å tolke andres følelser og sosiale relasjoner. De har et greit selvbilde og føler seg ikke utenfor blant sine jevnaldrende, i motsetning til hva mange tror. Anonymous poster hash: 377ac...09b Noe abnormalitet er det, uansett hva du mener å tro. Store deler av klassen min (og det gjelder meg selv også) som kjedet seg på skolen og hadde lite utfordringer - men vi mobbet da ikke andre for det. Da er det nettopp interessant å diskutere om psyken til mobbere, flere forskningsresultater viser også resultatet som det er interessant å snakke om. Anonymous poster hash: 8c9dc...3ca
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 Det er ikke bare jenter som forfølger mobberen sin. I alle mine skoleår har jeg sett og opplevd gutter som driver å mobber noen over tid - psykisk. På skolen min var guttene de aller verste og de mobbet noen utvalgte jenter. Anonymous poster hash: 8c9dc...3ca Samme her, det var guttene som var verst. Ikke rart jeg hater menn. De mishandlet meg i mange år på barne/ungdomsskolen, uten at det fikk konsekvenser. Er overbevist om at de er psykopater. Håper at karma tar alle mobbere, gir dem alvorlig kreft eller noe. Anonymous poster hash: ea463...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Jeg er en mobber, og har alltid vært det. Jeg er også blitt mobbet; mest fordi jeg var veldig liten som ung. Kan ikke si jeg tenker så mye forskjellig fra andre, bare jeg som utagerer tanker de fleste har. Jeg føler min rolle i voksenlivet har en funksjon, jeg er ingen mobber som går etter småjenter med mål om å få de til å gråte, eller å kaste bøkene til bokormen i søla. Min rolle er å løse opp siden harde sosiale strukturen i de miljøene jeg ferdes, på verkstedet må det opprettholdes en viss rang for at det ikke skal bli et supperåd og dette oppnås ved å dominere på en primitiv måte som nok vil bli beskrevet som mobbing av de fleste her på kg. I vennegjengen er det for å finslipe agressiviteten mellom gutta ved å rakke ned og dominere de andre i gruppa. Alt dette gjør meg til en mer effektiv person, og jeg kan bonde med andre mobbere ved å ha et felles mål. Dette er en lykkelig livsstil Anonymous poster hash: 7a3c2...3f5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 Noe abnormalitet er det, uansett hva du mener å tro. Store deler av klassen min (og det gjelder meg selv også) som kjedet seg på skolen og hadde lite utfordringer - men vi mobbet da ikke andre for det. Da er det nettopp interessant å diskutere om psyken til mobbere, flere forskningsresultater viser også resultatet som det er interessant å snakke om. Anonymous poster hash: 8c9dc...3ca "Det jeg mener å tro" er hva mange forskningsresultater i verden har kommet frem til. Dine opplevelser beviser ingenting. Anonymous poster hash: 377ac...09b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 Mobbere mobber fordi de kjeder seg, og de har ofte flinke til å tolke andres følelser og sosiale relasjoner. De har et greit selvbilde og føler seg ikke utenfor blant sine jevnaldrende, i motsetning til hva mange tror. Anonymous poster hash: 377ac...09b Dette stemmer IKKE i alle tilfeller. Jeg synes ikke man kan gi en karakteristikk over ALLE mobbere, da det er forskjellige grunner til at noen blir mobbere. Anonymous poster hash: 08847...6b1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Er også nysgjerrig på å vite mer om psyken til mobbere. Lest en gang en artikkel om at mobbere er de som sliter mest psykisk. Anonymous poster hash: 8c9dc...3ca Dette er ikke sant. Anonymous poster hash: 377ac...09b 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 Tenker at det kan være skrik om oppmerksomhet, og at de gjør seg selv stor/større via mobbingen og at det kanskje er en forsvarsmekanisme. I tillegg tror jeg de kopierer noe de kanskje har sett (kanskje hjemme) og kanskje aldri har forstått ansvar over sine egne handlinger og oppførsel. Og at de ofte velger ut mennesker som er smartere enn dem på et vis i skoleårene og i andre sammenhenger, men som lettere brytes ned i sårbarhet. Anonymous poster hash: 789d5...f36 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #19 Skrevet 6. november 2013 TS her. Voksen alder/vgs.Anonymous poster hash: a708f...475 http://www.bullyonline.org/workbully/bully.htm Anonymous poster hash: 789d5...f36
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #20 Skrevet 6. november 2013 Dette stemmer IKKE i alle tilfeller. Jeg synes ikke man kan gi en karakteristikk over ALLE mobbere, da det er forskjellige grunner til at noen blir mobbere. Anonymous poster hash: 08847...6b1 Ikke i alle tilfeller, nei, det vil alltid være unntak. Men nå påpeker jeg hva som kjennetegner de fleste mobbere som gruppe. Sier jeg at mennesker har to bein kan ikke du komme trekkende med en enbeint kar og si "Nehei, det stemmer ikke, for han her har bare ett bein" Anonymous poster hash: 377ac...09b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå