Gå til innhold

Frodige modeller

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

...Jeg sa det ikke direkte til deg Aline. Det er ikke noe verre om jeg kaller dem småfeite eller om dere kaller slanke modeller for syltynne / sykelig tynn / anorektiske.

nei, men du kunne like gjerne gjort det, for ved å kalle dem småfeite, så kaller du meg småfeit! Da de er ganske like meg i kroppsform.

Jeg synes ikke noe om å kalle folk verken småfeite, feite, anorektiske eller noe slikt jeg, fordi både feit og anorektisk er negativt ladede ord som du sårer folk ved å bruke.

Jeg kaller ikke mine vennder som er veldig tynne for anorektiske, rett og slett fordi jeg synes det ville vært stygt!

De kaller ikke meg småfeit, rett og slett fordi de ikke lenger ville vært en like god venn om de gjorde det, og de ville såret meg.

Omtaler man mennesker som ser ut som meg, som småfeite, så kaller man meg småfeit, og ja, da tråkker du big time på tærne mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg synest det er flott at Det nye har tatt skrittet ut og begynner å variere med forskjellige kroppsfasonger, håper de fortsetter med det! :)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott og handlekraftig av deg!

*venter spent på nummer 25*

:P :oops: Takk, Suzy. :sjenert:

Venter jeg også. Det bladet bare MÅ kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Variasjon er stikkordet - vi kvinner er både tykke, tynne, smale og brede og jeg er rimelig sikker på at de aller fleste av oss ønsker å se modeller vi kan identifisere oss med. Da sier det seg selv at vi må ha et mangfold.

Det irriterer meg likevell at str 38-42 skal kalles frodig/småfeit osv, på samme måte som det irriterer meg at str L i topper/bukser er for litefor meg! Jeg er ikke L, jeg er M! Og noen ganger gjør fasong at jeg ønsker litt større, men at jeg ikke skal få på meg L? Hører ingen steder hjemme - hva med de som er L til vanlig da?

Motebildet er sykt, at modellene blir mer variert er ihverfall et stort skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det irriterer meg likevell at str 38-42 skal kalles frodig/småfeit osv

Det er jo absurd!! Str 42 er jo gjennomsnittet for norske kvinner.. Så de i str 38-42 vil jo ligge under snittet!

Selv er jeg en st 44 og ikke finn på å kalle meg feit!! Jeg er høy og med bred skuldre og hofter... Da trenger man slike størrelser!

Syltynn er jeg selvfølgelig ikke.. men ikke feit heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunnen burde man slutte med small, medium og large syns jeg. Det er jo et nokså snevert utvalg. Mye bedre med 38, 40 osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det irriterer meg likevell at str 38-42 skal kalles frodig/småfeit osv, på samme måte som det irriterer meg at str L i topper/bukser er for litefor meg! Jeg er ikke L, jeg er M! Og noen ganger gjør fasong at jeg ønsker litt større, men at jeg ikke skal få på meg L? Hører ingen steder hjemme - hva med de som er L til vanlig da?

Motebildet er sykt, at modellene blir mer variert er ihverfall et stort skritt i riktig retning.

Jeg mener å ha lest en gang for lenge siden at produsenter av populære merkeklær har endre på størrelsene, slik at det som en gang var Small er Medium i dag, det som var Medium er Large...osv. Er det rart tenåringer slanker seg som gale for å komme ned i den størrelsen de brukte før, selv om de ikke har endret størrelse i det hele tatt?!? :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Igrunnen burde man slutte med small' date=' medium og large syns jeg. Det er jo et nokså snevert utvalg. Mye bedre med 38, 40 osv..[/quote']

Det kommer jo snart nye størrelser.. felles for hele europa..

Hva størrelsene heter bryr meg ikke.. Men jeg skulle gjerne være i stand til å finne store nok klær i vanlige butikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde en faktisk kunne forvente, ja. Hele landet består ikke av sylfider, nei. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det kunne lages klær til oss som ikke er 170 cm og 30 kg også.

Jeg er så stutt i beina og kort i avløpet og veit jeg er overvektig,men jeg kan vel få lov til å kle meg fint for det.

Masse klær jeg ser og liker,men de har ikke min størrelse på mye av det.

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at Det Nye hadde fått veldig mye positiv respons fra leserene, og at de kunne tenke seg å bruke modeller str. 40-44 igjen. MEN problemet for dem er at prøvekolleksjonene de får ofte bare kommer i str. 36-38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vil ha modeller (og ikke minst klær!!) i størrelser fra 46 og oppover også!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at Det Nye hadde fått veldig mye positiv respons fra leserene' date=' og at de kunne tenke seg å bruke modeller str. 40-44 igjen. MEN problemet for dem er at prøvekolleksjonene de får ofte bare kommer i str. 36-38.[/quote']

Ja, det er nettopp det som er så grådig synd! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis prøvekolleksjonene er i små størrelser er det jo opp til motebladene å kreve å få de i større størrelser.

Hvis de kan vise til at leserene ønsker det burde det vel ikke være umulig?

Det hadde jo vært hyggelig hvis motereportasjene hadde inneholdt både frodige, slanke og tynne modeller. Så hadde det vært noe for enhver smak. Evt. at de hadde hatt forskjellig størrelse på modellene fra blad til blad.

Det er lov å håpe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er absolutt lov å håpe. Det hadde vært kjempegøy å se klær på forskjellige kroppsfasonger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Jeg har også lagt merke til at klærne har endret størrelser. Nå for tiden finner man veldig ofte klær hvor størrelsen er beskrevet som XS og XXS, samtidig som man andre steder finner klær av type XL som faktisk ikke ER "ekstra store"...

Ikke rart ungdommen lar seg forvirre...idealet er å være slank og ikke bruke store størrelser. Men hva da når ei ung jente som er sunn og slank faktisk må kjøpe en topp i størrelse L eller -GUD FORBY- XL??? Hvilke signaler sender dette til jenta? JO - at hun er stor og bør bli mindre...

Det er en syk verden vi lever i...

K

(Heldigvis har jeg lagt merke til en annen ting også, og det er at min størrelse ofte mangler på klesstativene i butikkene, mens mindre størrelser henger igjen. Det tilsier at det faktisk er mange som bruker samme størrelse som meg, og at de som driver i bransjen kanskje burde satse litt mer på oss som har noen ekstra kilo å rutte med! :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier seg selv at det er noe riv ruskende galt med størrelsene

da 12-13 års gamle (unge) jenter handler klær i en såkalt

"voksen" butikk.

Jeg også er en typisk 38-40 str, men enkelte ganger finner jeg ikke klær i min str i det hele tatt. Da spesielt på vera Moda (merket Only)

Har mange ganger reagert på at det er de største størrelsene som er

utsolgt, og de minste henger igjen i bøttevis.

Det burde gitt en tilbakemelding :frustrert:

Vi har mange syflider i blant oss også, men vi som trenger "litt" større

størrelse også vil gjerne kle oss i dagens mote, og jeg tror absolutt

vi er i flertall...

P.s Leste innlegget over etter jeg hadde skrevet dette.... ser det ble litt likt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Men hva da når ei ung jente som er sunn og slank faktisk må kjøpe en topp i størrelse L eller -GUD FORBY- XL??? Hvilke signaler sender dette til jenta? JO - at hun er stor og bør bli mindre...

Jeg er liten...knappe 160cm høy...var på shoppingrunde i Spania, der jeg fant en fin jakke som jeg likte. Jeg bruker normalt S...For at jakken skulle passe, og sitte fint, måtte jeg opp i L!! :o Må si jeg ble litt sjokkert... når jeg tenker over det, så lurer jeg på hvilken størrelse mine større venninner måtte ha brukt! Det er jo helt sjukt!!

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...