Gå til innhold

Regnes barnetrygd og bidragsforskudd som inntekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er alenemamma til en gutt på snart 1,5 år, har ikke den beste inntekten, men vil prøve å søke boliglån hos Husbanken. Men jeg lurer på om dobbel barnetrygd på 1940kr og bidragsforskudd på 1080kr (Far bruker alle metoder for å slippe å betale så må gå ut i fra forskuddet ) skal regnes med som sikker inntekt når de behandler søknaden. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 2f585...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror uansett hvilke svar du får her at du bør ta en telefon til kommunen/dra ned dit og prate med dem. Selv når du prater direkte med de som behandler søknadene kan du få forskjellige svar, så ville ikke lagt mye vekt på det du får som svar her. (utenom de som sier du bør prate med de som skal behandle søknaden såklart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg som enslig kjøpte hus og søkte lån i DNb, regnet de med rubbet av faste penger inn. Altså alt som kommer inn regelmessig er å regne som inntekt. Så om ikke lønnen er så stor så kan man jo pynte på med slike inntekter.

Lykke til:o)



Anonymous poster hash: 28734...096
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal sjekke, for verken barnetrygd eller bidag er faste inntekter.

Ting kan skje sånn at de pengene forsvinner, f.eks overdratt omsorg, dødsfall (bank i bordet!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alenemamma til en gutt på snart 1,5 år, har ikke den beste inntekten, men vil prøve å søke boliglån hos Husbanken. Men jeg lurer på om dobbel barnetrygd på 1940kr og bidragsforskudd på 1080kr (Far bruker alle metoder for å slippe å betale så må gå ut i fra forskuddet ) skal regnes med som sikker inntekt når de behandler søknaden. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 2f585...fa8

nei det gjelder ikke som inntekt.

Anonymous poster hash: 03dc1...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal sjekke, for verken barnetrygd eller bidag er faste inntekter.

Ting kan skje sånn at de pengene forsvinner, f.eks overdratt omsorg, dødsfall (bank i bordet!)...

Men alt kan jo skje og ingenting er helt sikkert, heller ikke lønn. Jeg kan jo også miste jobben om 5 år. Ingen kan jo vite det sikkert heller?

Anonymous poster hash: 2f585...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men alt kan jo skje og ingenting er helt sikkert, heller ikke lønn. Jeg kan jo også miste jobben om 5 år. Ingen kan jo vite det sikkert heller?

Anonymous poster hash: 2f585...fa8

Nei, det kan de ikke. Men det er ikke det samme, og det er ikke jeg som har laget reglene ;)

Jeg forteller deg hva jeg fikk høre for mange år siden da jeg var alene med barna og skulle ha lån til ny bil. Barnetrygd og bidrag ble strøket fra lønna. Det som gjensto var skattbar inntekt (noe verken trygden eller bidraget er)

Endret av Løvetanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Da ser det ut som om det er ulik praksis på dette om det blir tatt med eller ikke. Jeg får ringe i morgen å høre. Håper for min del at det blir tatt med så det kan leilighet på meg og lillegutt, lei av å leie på ubestemt tid og "kaste penger ut vinduet." :-)

Anonymous poster hash: 2f585...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss regnet de inn barnetrygd, selv om vi er to og det ikke var nødvendig for å gi oss lån.

Anonymous poster hash: c1090...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...