Gå til innhold

Du som får støtte til å kjøre bil til tiltaket ditt via AAP/NAV


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg går på AAP og skal ut i arbeid (som tiltak), og lurer på hvilke kriterier som gjelder for at NAV dekker det å bruke bil til jobb framfor kollektivtransport. Synes det er pinlig å spørre legen eller NAV dersom jeg faller helt utenfor dette, så jeg vil høre med dere som allerede har fått det innvilget først hva som var deres årsak, så jeg kan få et visst bilde av hvor strengt det er :)

Må man i alle tilfeller ha legeerklæring eller kan det være litt basert på skjønn, hvis de feks ser at det er tungvint at jeg skal ta to busser og to t-baner hver vei framfor å kjøre i 10-15 minutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal MYE til.. lykke til Anonymous poster hash: 1db0e...e57

Ja. Det skal MYE til.

Dersom noen finner det TUNGVINT å dra på jobb med T-banen, synes du arbeidsgiver skal dekke dette da?

Anonymous poster hash: 96679...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det skal MYE til.

Dersom noen finner det TUNGVINT å dra på jobb med T-banen, synes du arbeidsgiver skal dekke dette da?

Anonymous poster hash: 96679...330

Det ligger vel noen medisinske utfordringer til grunn siden hun har AAP, og da er det nærliggende å tro at det kan være en medisinsk grunn for at hun "trenger" å kjøre bil kontra kollektivt.

Anonymous poster hash: 4f6ef...f8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel noen medisinske utfordringer til grunn siden hun har AAP, og da er det nærliggende å tro at det kan være en medisinsk grunn for at hun "trenger" å kjøre bil kontra kollektivt. Anonymous poster hash: 4f6ef...f8f

Hvirfor tror du så TUNGVINT er presisert??

Skriver TS HELSEMESSIG ÅRSAK, eller skriver h*n tungvint; som i "lat"???

H*n hadde jo ikke tatt det på hvis det virkelig var helsa.

(Evt, så kommer vel det etterpåslengt nu strax....)

Anonymous poster hash: 96679...330

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Det skal MYE til.

Dersom noen finner det TUNGVINT å dra på jobb med T-banen, synes du arbeidsgiver skal dekke dette da?

Anonymous poster hash: 96679...330

Jeg mener så klart tungvint i forhold til at jeg har en kronisk fysisk sykdom, dette regnet jeg med at ikke trengte forklaring. Poenget med å si det var bare at det er tungvint men ikke umulig, på den måten at jeg ikke er rullestolavhengig eller liknende.

Men så vet jeg heller ikke om det er "normalt" å ta to busser og to t-baner hver vei, om man kan kjøre i 10 min i stedet, om dette er noe mange uansett gjør, har ikke inntrykk av det. Men kanskje det er det, for all del. Det er derfor jeg spør :)

Og for dere som er bekymret for skattepengene deres - det er snakk om en ganske ubetydelig forskjell i beløp på månedskort for kollektiv (1100 kr) og bensinpenger. Jeg vil bare gjøre dette riktig i forhold til papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på AAP å får dekket reiseutgifter til behandling og praksis. Om jeg velger og bruke de 1070 kr jeg får i måndten på kollektiv eller bensin penger er opp til meg. Men de regner ut summen etter hva det ville kostet med kollektiv på den strekningen jeg må reise. Håper dette svaret kan hjelpe deg noe ? =)



Anonymous poster hash: 1617e...689
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å flytte nærmere.

Anonymous poster hash: 2fdb0...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bekymret for skattepengene sådan.

Det må faktisk presiseres at det er helsemessige årsaker. Det er fint at man kan tiltre tiltak, men å få dekket bil må begrunnes med helse og ikke tungvinthet.

Som noen skriver vil du få månedskort og kan disponere som du vil.

Man har jo egne valg innenfor noen rammer (som er nevnt)

Anonymous poster hash: 96679...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fordi jeg må levere barn i barnehage. Om jeg skal bruke offentlig transport så rekker jeg ikke jobb pga barnehagens åpningstider.



Anonymous poster hash: 34d66...71d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dekket km for egen bil de tre årene jeg gikk på høgskole. Det fikk jeg fordi buss/togtider ikke passet med tidspunktet for undervisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dere som har svart skikkelig :) ja, jeg har gravd i regelverket nå og det ser visst ut til at jeg kan bruke pengene for månedskort på bil i stedet. Var redd det var "juks", men da er jo saken ganske enkel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...