Gå til innhold

Hvorfor blir ikke du gravid?Og hvordan er veien videre for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdatering. Jeg har endometriose og en trang eggleder. Skal bestille ny time på sykehuset hos ny gynekolog, forhåpentligvis kan hun henvise oss til trondheim eller bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering: Etter 2 ICSI er jeg nå endelig gravid :) Fikk jo selvfølgelig Hyperemesis Gravidarum, så ble innlagt allerede i uke 7 for å få væske og brekningshemmende intravenøst.. Har også cyster på eggstokkene etter hormonstimuleringen, og forrige uke ble det sykehusbesøk fordi i alle fall 1 sprakk.. Har vært sengeliggende siden uke 6, og er nå i uke 12. Utrolig kjedelig og slitsomt, men det viktigste er at spira har det bra :)

Lykke til alle sammen! Ikke gi opp håpet <3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endometriose, PCOS, tette eggledere (som må fjernes), skadet livmor, skadede eggstokker og eggledere. Det er vel det. Ingenting med mannen her.

Oppdatering: Egglederne er fjernet. Vi har hatt to forsøk som begge ble avbrutt. Den ene eggstokken vil ikke stimuleres så kun den andre som fungerer. Vi vurderer nå om vi skal gi oss fordi vi har liten sjans for å få det til. ICSI skal forsøkes neste gang hvis det blir et forsøk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Egglederne er fjernet. Vi har hatt to forsøk som begge ble avbrutt. Den ene eggstokken vil ikke stimuleres så kun den andre som fungerer. Vi vurderer nå om vi skal gi oss fordi vi har liten sjans for å få det til. ICSI skal forsøkes neste gang hvis det blir et forsøk til.

Kan jeg spørre om du har fått noen forklaring på hvorfor "systemet" ikke fungerer? Altså - hvorfor du har tette eggledere, skadet livmor etc?

Anonymous poster hash: 79fe0...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om du har fått noen forklaring på hvorfor "systemet" ikke fungerer? Altså - hvorfor du har tette eggledere, skadet livmor etc?

Anonymous poster hash: 79fe0...da3

Nei, i grunn ikke. Har spurt, men bare fått noen halvvage svar. Vet at det har kommet frem i ettertid at det er en del familiemedlemmer som har hatt mye av de sammen problemene. Vet også at det er mulig annen forklaring, men da kan du sende en PM ;)

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer ikke bli gravid på egenhånd da samboer har veldig dårlig sædkvalitet. Vi har sendt søknad om prøverør, så bare venter og venter på svar... 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering: Gravid i uke 15 nå :)

Jeg tror jeg ble det av Proverakur etter 86 dager uten mens.

Ikke gi opp folkens :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomt for egg. Var litt av en sjokkbeskjed å få. Er 28 år, hadde ikke helt forventet den beskjeden....

Oppdatering herfra. Var ikke helt tomt for egg tydeligvis, for etter en skikkelig hestekur med nesespray og sprøyter greide de jammen å finne et par egg :danse:

Ett egg ble satt inn, og jeg sitter nå og kjenner på lille mini som for øyeblikket prøver å destruere en nyre :fnise:

Full klaff på første forsøk (og sansynligvis siste sjanse) og er nå straks 28 uker :gravid:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at de har funnet en årsak! :) Det hjelper vel på videre behandling :)

Ja vet! Nå venter vi bare på å bli satt på venteliste for prøverør, så nå skjer det iallefall noe :)

Gratulerer så masse med graviditet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har forstørret eggstokk som gir uregelmessig mens og eggløsning, går nå på Provera-kur for andre gang, begynner å haste for meg nå siden jeg er 38 år. Blir det ikke noe innen jeg er 40 så får vi bare godta at vi skal være uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange som sliter med å bli gravid naturlig. Egentlig er det rart for det skal jo være naturens gang å kunne få barn. Jeg har selv opplevd hvor frustrerende det er å ikke få barn når man ønsker det. Fikk ingen årsak eller diagnose på det heller. Den dag i dag, så håper jeg at jeg kan få barn hvis jeg finner en kjekk type igjen. Men jeg vet at det er ikke noe en kan bestemme eller råde over uansett alder. Jeg slet i tyveårene på å bli gravid, men det kan jo ha mange årsaker som ikke har med meg å gjøre. Det kan være fullt mulig at jeg er fullt fruktbar, men når jeg hører hvor mange andre som sliter med dette så er det et stort problem i samfunnet.

Alle kjenner vel par som har innrømmet at de ikke fikk barn på naturmetoden, eller på lang tid i dag. Det er ikke uvanlig.

Jeg er tross alt heldig. Jeg har to barn. Men det som skjedde med meg og eksen kunne jo skjedd når vi hadde null barn. Og da hadde jeg sittet både singel, og uten barn i dag.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det endometriosen som gjør det vanskelig å bli gravid. Har et barn på snart 3 år som det tok 1 år og 8 mnd å lage ...vil ha et til, men det ser ikke så lyst ut . Snart gått tre år og har store cyster på eggstokk og mye endovev. Fått til høsten med to runder med pergo for å se som det hjelper....hvis ikke det skjenke blir det lap for å fjerne cyster Pga størrelsen på de...men da er det også sjanse for at eggstokkene ryker samtidig . Er 4 dager over forventa men nå, men både kviser og murring i magen så blir nok en skuffelse enda en gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) vet ikke helt sin feil av meg og typen som gjør at vi ikke blir gravide selv. 2 av 3 spermprøver visste negativt. Den var pos på siste prøve.. Hormonprøven min var litt svak elr hva jeg skal kalle det. Men jeg hadde eggløsning forde.. gikk på pergo noen mnd for å se. Funket ikke, men fikk full pott på elprøven. Egglederene min her åpne og friske, kg jeg har ingen amdre plager. Så vi burde ligge godt snn for å bli gravide. Så nå i august skal vi på prøverør på st.olavs. Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pco (kun synlig på ultralyd, har ingen tegn til syndromet ellers og regelmessig mens, ble overrasket). Sykdommen gir eggmodningsproblemer, demonstrert nå med mange ubrukelige egg på første ivf-forsøk. Jeg har også en muskelknute/godartet svulst i livmiren, som kan gjøre det vanskelig for embryo å feste seg.

Veien: Avvente resultat på ikm. Vente på operasjon av livmor. Ivf nr. 2.

Anonymous poster hash: 14005...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi brukte nesten 3 år på å bli gravide med naturmetoden, ingen hjelp utenfra.

Dog drakk jeg ekstremt mye granateplejuice den sommeren vil fikk det til (med kun ett samleie i den aktuelle pp...), og noen kjerringråd sier at det hjelper....

IKKE GI OPP!!!!!

Lykke til



Anonymous poster hash: 3a1d4...ae7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 15 mnd, men så gikk det endelig for oss også, så slenger meg med på at dere må ikke gi opp!!! Brukte pre seed den syklusen jeg ble gravid, men vet ikke om det har noe å si... :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...