Gå til innhold

hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er en ny prøver. så er noen spørsmål jeg lurer på. Har dere sex annenhver dag og så hverdag når dere får positive el tester? Er det noe som er lurt å huske på når man er en prøver? prøver ut grapefruktjuice :)



Anonymous poster hash: bfe58...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sex når vi ønsker og føler for det, ikke noe skjematisk oppsatt at nå MÅ vi ha sex.. Blir hver dag/ annen hver dag sånn ca..

Jeg har målt med slike eggløsningstester, men hittil har det ikke klaffet selv med mye sex rundt eggløsningene.

Det som er lurt derimot, er å ta folat hver dag :) og om du røyker, ville jeg prøvd å slutte med det!

Det begynner å ta veldig lang tid hos oss, så begynner snart å prøve ut alle kjærringråd som finns ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sex når vi ønsker og føler for det, ikke noe skjematisk oppsatt at nå MÅ vi ha sex.. Blir hver dag/ annen hver dag sånn ca..

Jeg har målt med slike eggløsningstester, men hittil har det ikke klaffet selv med mye sex rundt eggløsningene.

Det som er lurt derimot, er å ta folat hver dag :) og om du røyker, ville jeg prøvd å slutte med det!

Det begynner å ta veldig lang tid hos oss, så begynner snart å prøve ut alle kjærringråd som finns ;)

takk for svar :) har begynt med folat. håper det klaffer for dere snart.

Lykke til

Anonymous poster hash: bfe58...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) har begynt med folat. håper det klaffer for dere snart.

Lykke til

Anonymous poster hash: bfe58...142

Lykke til dere også :) kommer til å følge med på tråden, og kanskje ta til meg noen tips ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex annenhver dag før og rundt eggløsning. Den første ganga jeg ble gravid var den måneden vi ikke stressa med el-tester og temping, bare kjente etter på kroppens symptomer. Det endte i sa. Denne gangen tempet jeg fordi jeg var litt usikker på syklusen etter sa. Men mitt tips er eeegentlig å ikke bli så revet med med tester og slikt. Følte det styrte livet mitt da vi begynte å prøve for første gang. Prøv å nyt prøvertiden så godt det la seg gjøre. Tenker da helst på de som kun har prøvd et par måneder. Tror nok jeg hadde stresset mer hvis tiden hadde gått og ingenting skjedde. Dette er uansett mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gidder ikke stresse med dette så mye enda. Regner ut ca når jeg har eggløsning ut fra standard kalendermetode. Og har sex et par-tre ganger i den tiden. Mer avansert orker jeg ikke bli med det første.

Anonymous poster hash: 956b7...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha sex som dere føler for, alt annet ødelegger forholdet på sikt, og har lite for seg med tanke på å øke sannsynligheten for å lykkes. Friske sædceller gjør deg gravid uansett om de leveres hver femte dag eller to ganger om dagen.

Det med grapefruktjuice er bare en myte. Forlat bør man ta fra tre måneder før en graviditet, det har ingenting å si for fruktbarheten, men reduserer sannsynligheten for ryggmarksbrokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex som dere føler for, alt annet ødelegger forholdet på sikt, og har lite for seg med tanke på å øke sannsynligheten for å lykkes. Friske sædceller gjør deg gravid uansett om de leveres hver femte dag eller to ganger om dagen.

Det med grapefruktjuice er bare en myte. Forlat bør man ta fra tre måneder før en graviditet, det har ingenting å si for fruktbarheten, men reduserer sannsynligheten for ryggmarksbrokk.

Ja, sædceller kan leve inntil 5 døgn under helt optimale forhold, men gjennomsnittsmannens spermier lever nok sjelden så lenge. Hvis man virkelig vil bli gravid er det litt søkt å satse på sex hver femte dag. Hver 2. til 3. dag rundt eggløsning blir anbefalt. Dette gjelder også friske mennesker uten særskilte fruktbarhetsproblemer.

Anonymous poster hash: c7f0f...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er en ny prøver. så er noen spørsmål jeg lurer på. Har dere sex annenhver dag og så hverdag når dere får positive el tester? Er det noe som er lurt å huske på når man er en prøver? prøver ut grapefruktjuice :)

Anonymous poster hash: bfe58...142

Hvis du er ny prøver, så vil jeg anbefale å ha sex uten prevensjon ;)

Det pleier å funke, med mindre det er spesielle problemer som gjør at befruktning ikke finner sted. Å dille med EL-tester og time sex er ikke nødvendig i det hele tatt for det store flertallet, bare gi sexen en sjanse uten p-piller eller spiral og se hva som skjer.

At de som sliter med å bli gravide spør om tips og kjerringråd, forstår jeg, men hvis dere nettopp har begynt å prøve er det overhodet ingen grunn til å gjøre det til en matematisk vitenskap. Kjør på, og har dere ikke fått resultater innen et halvt år, SÅ er det på tide å sjekke EL og sånne ting.

Anonymous poster hash: e074f...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første måneden vi prøver, men jeg pleier som regel å kjenne når jeg er fruktbar, tror jeg i allefall. Jeg kjenner ikke selve eggløsningen, men merker at jeg får veldig lyst på sex i noen dager (i motsetning til ellers :fnise: ) og det kommer blankt sekret fra skjeden. Pluss at jeg blir i veeeeldig godt humør, hehe.

Det vi gjorde nå var å ha sex fem dager på rad i den perioden jeg hadde disse symptomene. Om det gjorde utslaget gjenstår å se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ny prøver, så vil jeg anbefale å ha sex uten prevensjon ;)

Det pleier å funke, med mindre det er spesielle problemer som gjør at befruktning ikke finner sted. Å dille med EL-tester og time sex er ikke nødvendig i det hele tatt for det store flertallet, bare gi sexen en sjanse uten p-piller eller spiral og se hva som skjer.

At de som sliter med å bli gravide spør om tips og kjerringråd, forstår jeg, men hvis dere nettopp har begynt å prøve er det overhodet ingen grunn til å gjøre det til en matematisk vitenskap. Kjør på, og har dere ikke fått resultater innen et halvt år, SÅ er det på tide å sjekke EL og sånne ting.

Anonymous poster hash: e074f...044

Men det får jo være opp til hvert enkelt par. Noen synes det er greit å finne eggløsning fra første prøveperiode, andre ønsker å la det gå sin gang uten å gjøre annet enn å droppe prevensjonen. :) Har man ikke veldig hyppig sex til vanlig kan det være greit å lokalisere eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...