Gå til innhold

Hvordan få tilbake sexlysten?


Amphitrite

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har tips til hvordan man kan få tilbake sexlysten? Har ikke hatt lyst på lenge og ting som tente meg før gjør det overhodet ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren! Hardt! Da skiller kroppen ut endorfiner og serotoniner og du føler deg rent forelsket. Og vips, det blir enklere å bli kåt!



Anonymous poster hash: f9bf9...fe7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren! Hardt! Da skiller kroppen ut endorfiner og serotoniner og du føler deg rent forelsket. Og vips, det blir enklere å bli kåt!

Anonymous poster hash: f9bf9...fe7

Jeg trener flere ganger i uka da, det har ikke hatt noe effekt på sexlysten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på denne.. Jeg har ikke hatt sexlyst på lenge, prøvde å skifte prevensjon, det ga ingen resultater. Jeg og samboer har bestemt oss for å ta minst en dag i uka hvor vi fokuserer på å ta på hverandre, kose osv. Fører det til sex er det supert, gjør det ikke det så er det bare å prøve igjen ved en annen anledning. Bygge oss sakte men sikkert opp igjen.

Huff, dette tærer så på psyken, føler meg som verdens dårligste kjæreste.

Anonymous poster hash: c48fa...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trur du selv du har mista lysta da? Blir litt enklere å komme med råd da...



Anonymous poster hash: f9bf9...fe7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring så får jeg mindre lyst på sex jo lengre tid det går etter forrige gang. Om jeg har sex ofte, har jeg også myyye oftere lyst på sex, så bare prøv å "kåm dere i gang", så blir det nok bedre. Også kan du prøve å bytte p-pille om du bruker det. Før brukte jeg Yasmin, og den drepte serriøst sexlysten min totalt.



Anonymous poster hash: 57209...072
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker på hvorfor jeg mistet lysten. Samboer og jeg kranglet en del en periode og ble bare irritert når han drev å tafset på meg da. Det henger litt igjen, blir småirritert når han tafser på meg, men vi har løst årsaken til kranglinga.

Vil jo gjerne ha tilbake sexlysten min, vet jo at sex er fantastisk når lysten er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexlyst ringer ikke plutselig på døra og lurer på om du vil ha han/hun tilbake. Det må jobbes med og det er sikkert forskjellige måter å gjøre akkurat det på.

Finn ut hva som tenner deg - slipp fantasien løs. Det starter nemlig i hodet. Så snakk sammen om sex, tenning, fantasier og lyst.

Og så kommer den vanskeligste utfordringen. Ha mer sex. Sex avler sex, lyst avler lyst og så videre.......det er ingen vei utenom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at vi har pratet om dette og vi har prøvd å ha mer sex, men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at vi har pratet om dette og vi har prøvd å ha mer sex, men det hjelper ikke.

Er det slik at du overhodet ikke har lyst på noen former sex? Ikke alene en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du overhodet ikke har lyst på noen former sex? Ikke alene en gang?

Ja, har ingen lyst på noe som helst seksuelt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger litt igjen, blir småirritert når han tafser på meg, men vi har løst årsaken til kranglinga.

Tror kroppen til jenter i større grad enn gutter har hukommelse. Har f.eks blitt fortalt at jenter som har blitt voldtatt ofte kan ha vondt i huden, selv om det er flere tiår siden det skjedde og de psykisk sett har kommet seg bra over det.

Jeg har en teori om at det var noe lignende som skjedde meg med og eksen. Vi hadde også en problematisk periode, der vi hadde pause og hadde sex med andre osv osv.. Når vi da fant tilbake til hverandre taklet hun ikke at jeg tok på henne sexuelt, selv om hun "egentlig" ville. Det ble aldri bedre, og er mye av årsaken til at hun er en eks.

Anonymous poster hash: f93c8...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har ingen lyst på noe som helst seksuelt. :(

Hmmmmm, vrient dette. Jeg tar høyde for at du har sjekket at alt er som det skal med "kropp og hode" så den biten får andre ta seg av....

Har dere ulike preferanser og/eller tenningsmønster? Har du hatt sex med ham som du egentlig ikke tenner skikkelig på eller syntes er småkjedelig eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har ingen lyst på noe som helst seksuelt. :(

Bruker du p-piller eller annen hormonprevensjon?

I såfall; bytt merke/metode. Det er ofte årsak til manglende sexlyst hos kvinner, og en av de vanligste bivirkninger på alle hormonpreparater.

Om du bruker andre medisiner bør du også sjekke lista over bivirkninger der.

Anonymous poster hash: 778b7...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm, vrient dette. Jeg tar høyde for at du har sjekket at alt er som det skal med "kropp og hode" så den biten får andre ta seg av....

Har dere ulike preferanser og/eller tenningsmønster? Har du hatt sex med ham som du egentlig ikke tenner skikkelig på eller syntes er småkjedelig eller lignende?

Joda, vi har et litt annet tenningsmønster, men det er jo fellestrekk her også. Han har dog prøvd å tenne meg på litt rare måter iblant som har motsatt effekt, men dette har jeg fortalt han. :P Han drev også å skulle dra sexen ut i det uendelige, altså ha sex i flere timer, men dette pratet vi om før sexlysten forsvant fordi jeg ikke klarer eller orker å ha sex så lenge av gangen. De siste månedene før sexlysten forsvant så var dette ikke noe problem lenger.

Mehhhh. Frustrerende når jeg er innstilt på å ha sex, men kroppen ikke henger med.

Bruker du p-piller eller annen hormonprevensjon?

I såfall; bytt merke/metode. Det er ofte årsak til manglende sexlyst hos kvinner, og en av de vanligste bivirkninger på alle hormonpreparater.

Om du bruker andre medisiner bør du også sjekke lista over bivirkninger der.

Anonymous poster hash: 778b7...7f7

Går på p-piller ja, men det har ikke tuklet med sexlysten før. Går på andre medisiner også som drar ned sexlyst, men dette er medisiner jeg ikke kan bytte ut desverre. Vet ikke om medisinene faktisk forårsaker det heller, for jeg ser ikke at det samsvarer med tidslinjen for når jeg startet og når jeg mistet sexlysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...