Gå til innhold

Bruder i 2015

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi gifter oss 19. september neste år :) Vi skal ha et middels stort bryllup med 70-80 gjester under festen, men bare 30 søk til middagen. Kirken vi har valgt er en gammel kirke i Stavern fra 1100-tallet! Fargene vi skal ha er lilla og hvitt og vi ønsker runde bord til middagen. Kan si at alt av ideer er klart, men så gjenstår det bare å få det som vi ønsker :P

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drar opp denne igjen. :) noen som tenker på bryllup nå i julestria?

Skrevet

Da har jeg hatt min første dårlige drøm om bryllupet. Halvtime til vielse og mamma hadde laget noen grusomme bordkort og ikke gjort ferdig de jeg hadde tenkt vi skulle bruke. Ikke visste jeg navnet på alle gjestene og ikke hadde jeg kjole eller gjort meg klar..

Usj, det bor nok en bridezilla i meg også...

Skrevet

Da har jeg hatt min første dårlige drøm om bryllupet. Halvtime til vielse og mamma hadde laget noen grusomme bordkort og ikke gjort ferdig de jeg hadde tenkt vi skulle bruke. Ikke visste jeg navnet på alle gjestene og ikke hadde jeg kjole eller gjort meg klar..

Usj, det bor nok en bridezilla i meg også...

jeg drømte at vi skulle ha bryllup på hotell, jeg løpr rundt gangene med den eneorme kjolen min som jeg snublet i hele tiden, på brudesuiten så satt mase mannfolk og røyka (jeg hater røyk), og det var hunder og katter der som jeg måtte passe på, men jeg hadde så mye å gjøre! Så møtte jeg en kollega i trappa og jeg ble kjempe sint forde hun så kjolen før mannen min! Våknet ikke spesielt uthvilt den morgenen.. :dry: Men dette er også den eneste drømmen jeg har hatt om bryllup og, vil gjerne ha en koselig en snart! :overrasket:

Skrevet

Vi gifter oss 17.01.15 så skal i romjula ha prøvetime på sminke og hår.

Skrevet

Jeg har allerede hatt flere dårlige drømmer. At jeg har glemt å pynte lokalet. At jeg må sminke meg selv og sette opp håret. At jeg har glemt at det er bryllupsdagen. Og jeg trodde ikke at jeg var spesielt nervøs av meg, men det er tydelig at jeg har et sterkt kontrollbehov og ønske om at dagen skal bli "perfekt", så alle mine bekymringer for ting som kan gå galt kommer tydeligvis frem når jeg sover :ler:

Vi gifter oss forøvrig 27. juni, så det er snart bare et halvt år igjen!! Har det aller meste på plass. Vi har bestilt lokale, grillkokk, lokale, bestilt frisør, og funnet ut hvilken hvitvin vi skal ha. Valget på rødvin fikses til neste år. Er ingen bråhast da vi handler på polet (da kan vi retunere det som ikke blir drukket). Ordnet det meste av pynt og kjøpt kjole.

Det som gjenstår (en liten liste for meg selv, hehe)

* Lage invitasjoner (materialet er kjøpt på etzy.com)

* Kjøpe en dansekjole til kvelden + sko + smykke

* Ny dress til kjæresten

* Bestemme meg for blomster og farger

* Finne toastmaster, vi har en vi skal spørre

* Få tak i servitører (vi har noen vi skal spørre)

* Bestemme oss for rødvin + champagne til apertiff

* Bestille bryllupsreise (kjærestens ansvar)

* Bestille hotell

* Bestille vielse, må gjøres etter jul fordi det er på tinghuset

* Sende inn papirer for å få godkjent giftemål

Har jeg glemt noe nå, mon tro? :)

Skrevet (endret)

Hei!

Planlegger et lite bryllup om to måneder, men henger meg på likevel.

Jeg har kjole, vigsler, lokale og fotograf klart.

Trenger sko og tilbehør selv

Kjære trenger dress, alt inkl.

Datteren vår trenger kjole, mens sønnen vår mangler bare skjorte

Innbydelser lages, skrives og sendes før jul.

Har lyst å lage brudebukett selv

Pynt til lokale er innkjøpt, -blomster

Har lyst å lage bryllupskaka selv

Er usikker på hvem jeg skal spørre om hjelp til håret. Tar sminken selv

Har lyst på solist, men har ikke funnet noen (som passer) enda

Ellers er det en del småting, men jeg stresser ikke. Bryllupet er lite (ca 25 gjester) og uformelt, så det skal være overkommelig å bli ferdig på to mnd.

Endret av Miss I.W.
Skrevet

Jeg drømte at bryllupet var halvveis gjennomført, ingen ville komme og alle gikk klokka ni... Bra jeg ikke er sanndrømt!

Vi har fikset vielse, festlokale, invitasjoner (gir de ut i jula), musikk, toastmaster, antrekk til mannen, bryllupsreise, hår&sminke, fotograf (men vil muligens bytte) og Catering.

Gifter oss i juli så føler vi har mye på plass! Deilig å ha god tid. :) det blir vel tidsnok nok å gjøre...

Skrevet

I denne tråden må jeg vel kunne hoppe inn. Vi har nettopp bestemt oss for at bryllupet skal stå 20. juni 2015. Og det er nesten nøyaktig 6 mnd til.... Iiiiih!!!!

:icon_lol::biggrin::bolledeig::omg::skya::hoppendeglad::nigo::overrasket::forvirra::Hehe::hoppe:

Har til nå prøvd noen kjoler, bestemt transport mellom vielse og fest, er i ferd med å booke lokalet, bestemme type vielse, informere hun jeg ønsker å ha som forlover. Og informere familien da. Haha, vi har sagt at bryllup neste år er utelukket, når vi kommer med dette nå tror de vel jeg har bolle i ovnen :tunge1: Får passe på å drikke godt med vin til julemiddagen.

Listen over ting som skal gjøres er lang, men det trenger jo ikke være uoverkommelig. Tenker vi bør få ut invitasjonene i begynnelsen av januar? Ellers skal kjolen bestemmes før nyttår :Hehe:

Skrevet

Det vi har i orden er lokalet, vigsler, matbestillingen, kjolen(har nå to stk forde jeg ikke ble fornøyd med den første), bestemt hva slags vin vi skal ha, snaaart spart opp det vi trenger.. bestemt pynt, skrevet vielse, bestemt oss for kake,

Har igjen fotograf, dress til mannen, sko til meg(mareritt), avklare frisør og sminke hos frisøren jeg liker best, bryllupsreise, ordne invitasjoner/bordkort osv...

Har heldigvis igjen noen mnd...

Skrevet

Kom på bryllupskake - det skal min søster bake fordi hun er så innmari god kakebaker. Har bestemt meg for Red Velvet Cake! :danse:

Må faktisk også finne på noe transport. Vil ikke leie noe dyrt, men håper noen på hjemstedet til min kommende mann kan ha en kul bil på lur. Drømmer om en knallgul boble, men skjønner det trolig ikke skjer, hehe.

Gøy med litt liv i tråden igjen!! :)

Skrevet

Når kjøpte dere kjole? 😊

Anonymous poster hash: 8e92d...c97

Skrevet

Kjøpte i februar, gifter oss i januar ;-) fant den og så var det salg så jeg kunne ikke nøle

Skrevet

Når kjøpte dere kjole?

Anonymous poster hash: 8e92d...c97

Jeg kjøpte min i slutten av mars 2014. Gifter meg juni 2015.

Det var litt tidlig, men jeg var ute for å bare se hva som fantes egentlig og for å vurdere om jeg skulle kjøpe i butikk, brukt eller på internett - så var drømmekjolen der og skulle gå ut av produksjon så da var det bare å slå til.

Skrevet

Hei hei damer :)

Vi skal gifte oss 29.08.2015 i en liten middelalderlandsby i Frankrike.

Vielsen skal holdes i en svært gammel katolsk kirke som ligger under bakke nivå. Vi har booket en svensk prest :)

Middagen skal holdes i et lite fransk chateau. Meny fikk vi utdelt. Den består av 4 retter. Depositum betalt

Vi skal ha tradisjonell fransk bryllupskake, det er et sånn tårn av vannbakkels som de heller flytende sjokolade over.

Etter festen skal holdes i en koslig, intim hage og vi skal henge masse lykter i appelsin trærne. Jeg er på jakt etter et lite latino band til å spille.

Fotograf er booket... Jeg lette en stund etter fotograf og fant til slutt en i Sverige som jeg synes har helt nydelige bilder. Så vi har skrevet kontrakt med henne. Og hun flyr fra sverige for å ta bildene.

ellers har jeg ikke planlagt noe.... Blomster og hår skal jeg fikse til sommeren når jeg skal ned dit.

Vi har begynt å jobbe med invitasjonene og regner med å sende ut disse i løped av januar :)

Det jeg føler begynner å haste nå er et band til festen og en solist til å synge i kirken.

Skrevet (endret)

Når kjøpte dere kjole? Anonymous poster hash: 8e92d...c97

Har ikke kjøpt enda (bryllupsdato er 18.07.15) men har funnet den jeg vil bestille. Bestiller i januar tenker jeg :)

Foreløpig har vi lokalet (depositum er betalt), reservert rom til gjester og invitasjonene er tegnet ferdig, de må bare bestilles (venter med dette til over jul) Føler vi ligger laaaaangt etter hva som er normalt men gift blir vi vel uansett!

Endret av Salmonella
Skrevet

Jeg kjøpte kjole i september i år og gifter meg i juni, altså 9 måneder før bryllupet. Følte at jeg var tidlig ute, men ble kjøpt i utlandet. Veldig fornøyd med valget mitt :)

Skrevet

Jeg spurte min flotte venninne om hun ville være forlover i går, og hun sa ja :) Det var litt skummelt å spørre synes jeg, men hun ble veldig glad! Og det ble jeg også :)

Men da vi starta å planlegge bryllupet vårt så snakka jeg også med ei anna, nær venninne, og sa at vi trodde vi skulle ha et veldig lite bryllup, men at hun kom til å bli invitert uansett. Så jeg er redd for at hun tok det som en slags "bekreftelse" på at hun skulle være forlover.

Så hvor rart er det egentlig å ha to forlovere? Jeg vil ikke at hun skal bli såret fordi hun ikke ble spurt. (og hun er en tett kandidat til forloverrollen uansett)

Skrevet

Jeg spurte min flotte venninne om hun ville være forlover i går, og hun sa ja :) Det var litt skummelt å spørre synes jeg, men hun ble veldig glad! Og det ble jeg også :)

Men da vi starta å planlegge bryllupet vårt så snakka jeg også med ei anna, nær venninne, og sa at vi trodde vi skulle ha et veldig lite bryllup, men at hun kom til å bli invitert uansett. Så jeg er redd for at hun tok det som en slags "bekreftelse" på at hun skulle være forlover.

Så hvor rart er det egentlig å ha to forlovere? Jeg vil ikke at hun skal bli såret fordi hun ikke ble spurt. (og hun er en tett kandidat til forloverrollen uansett)

Tror det er ganske vanlig. :)

Skrevet

Ååå, jeg må henge meg på denne fantastiske tråden! Jeg gifter meg 22.08.15 og gleder meg helt enormt! ❤️ Holder på med å lage invitasjoner midt i julestriden, men syns det er superkos! 😊 Etter jul blir det kjoleprøving og planlegging av meny - kokk er bestilt, men har ingen anelse om hva vi faktisk vil ha på menyen...noen andre som har bestemt seg for noe godt? 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...