AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #21 Skrevet 3. november 2013 Takk for svar trist å høre at du mistet og til deg med trøblete svangerskap. Da tror jeg at jeg går for en ultralyd i uke 11 en gang hvordan går jeg frem, bestiller jeg gjennom fastlege eller er dette noe man bestiller selv privat? Bare ringer jeg å ber om å bestille ultralyd til uke 11?Anonymous poster hash: 89f5d...3ad Man må gå privat om man vil ha det før uke 18. Majorstuaklinikken for eksempel. Muligens har Volvat det også, og mange flere.Anonymous poster hash: 7b37a...ba3 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #22 Skrevet 3. november 2013 http://www.nrk.no/livsstil/--ikke-ta-ultralyd-for-moro-skyld-1.3620011 http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article663755.ece Anonymous poster hash: 36887...c0b Det er foskjell på å ta full 3D ultralyd og kun se om hjertet slår. "Dette er helt trygt. Det er forsket på dette. Ultralyd er ikke farlig, sier ansvarlig lege, Dr. Josef Ekgren ved Majorstuaklinikken."Anonymous poster hash: 7b37a...ba3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #23 Skrevet 3. november 2013 Dersom du BARE vil vite om det er liv, og ikke ønsker å sjekke om den er frisk, så holder det vel å få høre hjertelyd hos jordmor med en doppler kanskje? Ellers er det ikke skadelig å ta en ekstra ultralyd, for meg var det trygt å vite at alt sto bra til før vi fortalte. Dersom det skulle bli behov for abort ville vi utføre det så tidlig som mulig. Anonymous poster hash: 2848e...155
Sushi Skrevet 3. november 2013 #24 Skrevet 3. november 2013 Dersom du BARE vil vite om det er liv, og ikke ønsker å sjekke om den er frisk, så holder det vel å få høre hjertelyd hos jordmor med en doppler kanskje? Ellers er det ikke skadelig å ta en ekstra ultralyd, for meg var det trygt å vite at alt sto bra til før vi fortalte. Dersom det skulle bli behov for abort ville vi utføre det så tidlig som mulig. Anonymous poster hash: 2848e...155 Heh, det var deler av grunnen til at jeg ble henvist til tidlig UL. Legen fant ikke hjertelyd med doppler (det er egentlig litt tidlig å lytte etter den i uke 11).
Longgone Skrevet 3. november 2013 #25 Skrevet 3. november 2013 (endret) Hvis du går til legen er det godt mulig å høre hjertelyden allerede i uke 12 og da er dere jo sikker på at det er liv. Men det er jo ikke noe problem å ta tidlig ultralyd? Jeg gjorde det selv, men det var i uke 8 da.. Endret 3. november 2013 av Longgone
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå