Gå til innhold

Solgte en Canal digital dekoder,nå krever hun pengene tilbake.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dekoderen var i topp stand og hun fikk den for 200, men hun trodde tydeligvis at hun kunne bruke viasat kort i den. Noe som ikke fungerer og krever nå pengene tilbake. Jeg solgte en canal digital dekoder og da sier det seg vel selv at den ikke er til viasat bruk?? Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 563be...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hennes forutsetning, hennes ansvar.



Anonymous poster hash: aad9e...a70
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke få tilbake pengene på grunn av dumhet. Anonymous poster hash: 9a53a...402

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun kan ikke nå kreve pengene tilbake? Hadde forstått det om den var i stykker, men dette er jo ikke min feil.

ts

Anonymous poster hash: 563be...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spesifiserte at det var en canal digital-dekoder, kan hun selvsagt ikke kreve noe.

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ikke KREVE noe som helst i et privatkjøp. Dessuten synes jeg ikke du har noe moralsk ansvar når hun ikke forstår seg på tekniske ting.



Anonymous poster hash: 96bbd...8ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I annonsen min skrev jeg Canal Digital og på selve dekoderen står det ; Canal Digital..

Anonymous poster hash: 563be...c8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du opplyst om det du skulle. Det skulle ikke være nødvendig å spesifisere at den ikke er kompatibel med Viasat. Hva da om hun ønsket å bruke den til GET eller tvabonnementet til NextGenTel? Man måtte hatt tosiders-annonse om man skulle spesifisert hver lille ting som en eller annen kunne komme til å innbille seg. "HVA?? Er det ikke opptaker på den?" "Hva?? Følger det ikke med TV?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke alltid 14 dager returrett selv om den er solgt privat?

Sjekk det, og har hun returrett, så burde hu få pengene tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ikke KREVE noe som helst i et privatkjøp. Dessuten synes jeg ikke du har noe moralsk ansvar når hun ikke forstår seg på tekniske ting.

Anonymous poster hash: 96bbd...8ab

Selvfølgelig kan man kreve ting i privatkjøp. Kjøpsloven gjelder fullt ut. Her er det imidlertid slik at TS har oppgitt hva slags dekoder dette er og jeg antar basert på hva TS skriver at kjøper ikke har gitt uttrykk for at hun trodde hun kunne bruke et ViaSat kort i før i ettertid. Da er det ingen kjøprettslig mangel.

Er det ikke alltid 14 dager returrett selv om den er solgt privat?

Sjekk det, og har hun returrett, så burde hu få pengene tilbake

Selvfølgelig ikke. Angrerett gjelder kun for fjernsalg der selger driver i næring.

Anonymous poster hash: aad9e...a70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...