Gå til innhold

AAP og arbeid - når begynner NAV å presse på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på arbeidsavklaringspenger i to og et halvt år nå, og er langt i fra klar til jobb (ikke tiltak en gang). Jeg vet at jeg kan få forlenget aap i inntil fire år, så det er jo en stund igjen, men likevel begynner jeg å få litt panikk. Jeg er vesentlig sykere nå enn jeg var da jeg begynte på aap, og lurer på når nav kommer til å begynne å presse på med tanke på utredning av arbeidsevne. Jeg ser ikke for meg at jeg skal være klar på minst et år, med den progresjonen (mangelen på) jeg har hatt de siste årene.

Er det noen som kan berolige meg litt? Når kommer nav til å begynne å "presse på" med tanke på jobb? Det skal sies at både jeg, spesialisthelsetjeneste og fastlege er enige om at jeg ikke er klar for arbeid, og saksbehandler på nav har også vært enig hittil. Jeg er bare redd for at de skal ombestemme seg, og presse meg til noe jeg ikke er frisk nok til.



Anonymous poster hash: 34896...24e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har spesialisterklæringeneog legerklæringene i orden, tror jeg ikke du behlver p bekymre deg. Om nav da presser deg, så få en ny erklæring. Det er sjelden de bestrider en spesialisterklæring (med unntak av noen overivrige saksbehandlere, som tror de vet bedre enn spesialisten).

Anonymous poster hash: d31f3...7dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte presset etter to år på AAP, skal snart ha nytt møte (etter 3 år) og regner med å da bli presset ut i tiltak. Forøvrig må det skje et under dersom jeg skal bli frisk nok til å klare meg særlig lenge i det tiltaket...! Har en diagnoseliste lang som et vondt år, men fikk bare slengt til meg fra saksbehandler at "du blir jo ikke bedre av å bare sitte hjemme heller". Så jeg må vel bare troppe opp hvor enn de vil ha meg, så kan det jo hende de ser hvor syk jeg faktisk er. Lege og spesialist har gått god for at jeg ikke er klar for arbeid / tiltak, men i NAVs verden MÅ man være avklart innen 4 år fikk jeg beskjed om...



Anonymous poster hash: 4860d...7d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg tippe; psykisk sykdom?

Jeg gir opp hele Norge sitt velferdssystem. Darwin; naturen går sin gang, sterkeste overlever.

Anonymous poster hash: 89338...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg tippe; psykisk sykdom?

Jeg gir opp hele Norge sitt velferdssystem. Darwin; naturen går sin gang, sterkeste overlever.Anonymous poster hash: 89338...930

Hvis du liker Darwin og ønsker deg vekk fra velferdssystemet og alle "psykisk" syke, er det mulig å dra til Galapogos-øyene og overleve der. Survival of the fittest, ftw!

Anonymous poster hash: d31f3...7dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg tippe; psykisk sykdom?

Jeg gir opp hele Norge sitt velferdssystem. Darwin; naturen går sin gang, sterkeste overlever.

Anonymous poster hash: 89338...930

Både fysisk og psykisk (ikke psykosomatisk).

Anonymous poster hash: 34896...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...