Gjest Kim Skrevet 4. november 2013 #41 Skrevet 4. november 2013 Og du har drevet på med mange gutter? Det er noe helt annet å kjenne dem, og ha de innpå seg på den måten, som jeg som jente ofre har. Så nå kan jeg ikke si noe om menneskers evne til å vise empati og medfølelse fordi jeg er mann?
Gjest co_sette Skrevet 4. november 2013 #42 Skrevet 4. november 2013 Så nå kan jeg ikke si noe om menneskers evne til å vise empati og medfølelse fordi jeg er mann? Nei.. Men det er ev viss forskjell på å være venner og noe mer.
Gjest Kim Skrevet 4. november 2013 #43 Skrevet 4. november 2013 Nei.. Men det er ev viss forskjell på å være venner og noe mer. Så å kjenne noen, betyr ikke at man kan se deres kvaliteter, man må altså være i parforhold med vedkommende... Jeg tror du selv ser at logikken din har sviktet deg for lenge siden!
Gjest Heartbeat Skrevet 4. november 2013 #44 Skrevet 4. november 2013 Er det DET som er bakgrunnen for alle som updater facebooken sin med slike statuser? Jeg trodde det var brifing Anonymous poster hash: 2a24c...407 Det kalles ironi
Gjest co_sette Skrevet 4. november 2013 #45 Skrevet 4. november 2013 (endret) Så å kjenne noen, betyr ikke at man kan se deres kvaliteter, man må altså være i parforhold med vedkommende... Jeg tror du selv ser at logikken din har sviktet deg for lenge siden! Du har kanskje ikke hørt om at mennesker spiller ulike roller i samfunn og privatliv? Man er på en måte sammen med venner, en annen med familie eller kjæreste.. Dette lærer man da i samfunnsfagen på ungdomsskolen, så kanskje du burde fulgt litt bedre med? Og dessuten er det vel et kjent faktum at enkelte viser en side utad, enn det som skjer mellom husets fire vegger. Eksempel vold i hjemmet eller i parforholdet Endret 4. november 2013 av co_sette
Gjest Kim Skrevet 4. november 2013 #46 Skrevet 4. november 2013 Du har kanskje ikke hørt om at mennesker spiller ulike roller i samfunn og privatliv? Man er på en måte sammen med venner, en annen med familie eller kjæreste.. Dette lærer man da i samfunnsfagen på ungdomsskolen, så kanskje du burde fulgt litt bedre med? Og dessuten er det vel et kjent faktum at enkelte viser en side utad, enn det som skjer mellom husets fire vegger. Eksempel vold i hjemmet eller i parforholdet Igjen, her kan man snu 180 grader på denne saken og hevde det samme om kvinner, men igjen, da synker jeg ned på ditt nivå. Noen antakelser må man nesten gjøre for å komme seg gjennom livet, bla annet at generelt sett, så er mennesker snille og den de gir seg utfor å være. Hvis man som deg går å tror at alle menn er sosiopater eller slemme mennesker basert på et par høyst subjektive erfaringer, så sier det mer om deg selv om en menn er kjærlige og forståelsesfulle.
Gjest co_sette Skrevet 4. november 2013 #47 Skrevet 4. november 2013 Igjen, her kan man snu 180 grader på denne saken og hevde det samme om kvinner, men igjen, da synker jeg ned på ditt nivå. Noen antakelser må man nesten gjøre for å komme seg gjennom livet, bla annet at generelt sett, så er mennesker snille og den de gir seg utfor å være. Hvis man som deg går å tror at alle menn er sosiopater eller slemme mennesker basert på et par høyst subjektive erfaringer, så sier det mer om deg selv om en menn er kjærlige og forståelsesfulle.[/quote Ærlig talt så velger jeg bare å overse den utrolig bedlatende tonen din, jeg har aldri sagt at det ikke finnes jenter som er drittsekker, jeg vet det er det.. Og jeg går ikke rundt å tror det, satt det bare på spissen for at du sakl klare å innse at alle oppfører seg anneledes i ulike situasjonener og i kontakt med ulike mennesker.
Gjest Kim Skrevet 4. november 2013 #48 Skrevet 4. november 2013 Her var det mye skrivefeil, så det var litt vanskelig å forstå deg, men det er nettopp det at du setter det sånn på spissen jeg kritiserer deg for. Slik generalisering er vi ikke tjent med. I så måte, så innrømmer du jo at jeg har hat rett hele tiden. Kan jeg spørre hva som er så nedlatende med hva jeg skriver?
Gjest co_sette Skrevet 4. november 2013 #49 Skrevet 4. november 2013 Her var det mye skrivefeil, så det var litt vanskelig å forstå deg, men det er nettopp det at du setter det sånn på spissen jeg kritiserer deg for. Slik generalisering er vi ikke tjent med. I så måte, så innrømmer du jo at jeg har hat rett hele tiden. Kan jeg spørre hva som er så nedlatende med hva jeg skriver? Huff da! Ja, jeg skjønner at det må være vanskelig for deg å forstå Og nei, jeg står på mitt og mener at det fler menn som oppfører seg på en dårlig måte i sosialesesammenhenger og i parforhold enn det er jente.
Gjest Kim Skrevet 4. november 2013 #50 Skrevet 4. november 2013 (endret) Huff da! Ja, jeg skjønner at det må være vanskelig for deg å forstå Og nei, jeg står på mitt og mener at det fler menn som oppfører seg på en dårlig måte i sosialesesammenhenger og i parforhold enn det er jente. Jaha? Dette smaker så enormt av fordommer at jeg tror du har sagt ditt i denne tråden. Endret 4. november 2013 av Kim
Gjest co_sette Skrevet 4. november 2013 #51 Skrevet 4. november 2013 Jaha? Dette smaker så enormt av fordommer at jeg tror du har sagt ditt i denne tråden. Jeg har ikke fordommer mot noen jeg, møter de guttene jeg er interssert i med åpent sinn.. Men har brendt meg på det aalt for mange ganger, og det samme har venninnene mine. Men merkelig hvor skjelden jeg kan si det samme i brudd der kameratene mine er innvolvert.
FrankDrebin Skrevet 6. november 2013 #52 Skrevet 6. november 2013 Utrolig dårlig gjort av ham, og svært egoistisk. Høres ikke ut som at han oser av kjærlighet, akkurat.
Lutetium 71 Skrevet 6. november 2013 #53 Skrevet 6. november 2013 Du har kanskje ikke hørt om at mennesker spiller ulike roller i samfunn og privatliv? Man er på en måte sammen med venner, en annen med familie eller kjæreste.. Dette lærer man da i samfunnsfagen på ungdomsskolen, så kanskje du burde fulgt litt bedre med? Og dessuten er det vel et kjent faktum at enkelte viser en side utad, enn det som skjer mellom husets fire vegger. Eksempel vold i hjemmet eller i parforholdet I første avsnitt snakker du om helt vanlig oppførsel. I andre avsnitt snakker du i praksis om sosiopater. Hvis du er litt mer nyansert, blir det bra. Slik det står, begynner man å tenke at alle er sosiopater, og det var kanskje ikke det som var meningen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå