Gå til innhold

Hva skjer første gang hos gynekolog? (når man er henvist mtp barnløshet)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjetter på at noen her har vært igjennom dette..

Var hos legen i dag og ble som forventet henvist til gynekolog. Dette fordi vi har prøvd å få barn nr 2 i 2,5 år nå uten en antydning til graviditet. Er flere grunner til at vi har ventet så lenge med å gå til legen, men nå har vi altså endelig kommet igang. Jeg har svært ustabile sykluser, kan gå flere mnd mellom mens+har store smerter i magen.

Sååå.. Jeg lurer på hva skjer nå når jeg møter hos gynekolog første gang? Regner sterkt med at det blir en underlivsundersøkelse. Er det vanlig og også ta innvendig ul?Eller tar de bare en "titt"? Og tar man celleprøve i samme slengen? Skulle bare får gjort det, så hadde vært greit å gjøre i samme slengen tenker jeg.

Dette er vel kanskje noe som varierer stort, men jeg lurer på deres erfaringer? Veien videre etter første timen er jo ikke mulig å forutse, så jeg lurer bare på første stadiet. Hva skjedde første gangen du var hos gynekolog(for dette problemet)?Tusen hjertelig takk for svar :)



Anonymous poster hash: d979d...51d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos gyn, tok innvendig UL, tok celleprøve og klamydiatest i samme slengen.... Siden hun allerede "var inni der". Fikk henv til bl.pr x2 for å konstatere eggløsning

Anonymous poster hash: 3c1e9...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var hos gyn. snakket vi om problemet så tok han innvendig UL og så at jeg hadde pco. Så jeg fikk resept på pergotime for å få eggløsning :) Mannen ble også henvist til sædprøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvendig UL, hun tok celleprøve (mest pga at jeg skulle ha gjort det, og greit å få det gjort siden hun allerede "var inni der"), vi snakket om problemet, så skulle jeg ta kontakt når neste blødning kom for blodprøver og pergotime. Nå fikk jeg ikke mensen, så etter noen måneder tok jeg kontakt igjen, da fikk jeg provera for å få mens og pergotime til å ta etterpå. Mannen fikk henvisning til sædprøve også

Anonymous poster hash: c6c10...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos gyn for første gang denne uka :) Først ble vi stilt en del generelle spørsmål og så tok jeg innvendig UL + celleprøve. Til slutt tok vi blodprøver. Det neste som skal skje er at mannen skal ta sædprøve og jeg skal ta nye blodprøver når jeg får mensen. I tillegg fikk jeg ny time hos gyn i slutten av måneden, er litt usikker på hva som skal gjøres da. Blir spennende om jeg må starte med pergo eller hva. Syklusen kan variere veldig..Har hatt opp mot 38 dager.



Anonymous poster hash: 6d477...e27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...