Gå til innhold

Vanlig å få regning fra lege/nevrolog hvis man har uteblitt pga. sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg ofte våkner opp om morgenen og er veldig dårlig. Dette skjedde en dag jeg hadde en time hos nevrologen (for samme sykdom), og jeg ringte og gav beskjed at jeg var syk samme dag. I dette tilfellet hadde jeg jo ikke mulighet til å gi beskjed 24 timer før, siden jeg jo våknet opp og var syk samme dag som timen min. Men nå har jeg fått regning på flere hundre kroner for "uteblitt time". Er dette vanlig? Dette har jeg aldri opplevd før, til og med hos tannlegen tar de ikke betalt hvis man skulle være uheldig og være syk samme dag som timen man har.

Hadde dere ringt og klaget på denne regningen?



Anonymous poster hash: 65d54...7e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig at man gir 24 timers frist for avbestilling.Tannlegen min har samme regel, men har vært grei med meg når spesielle ting har skjedd. Har gått til han i 25 år. Dette gjøres på sykehuset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er veldig vanlig, og jeg hadde ikke klagd.

Men jeg hadde ikke avbestilt timen til legen fordi jeg var syk (med den sykdommen jeg skulle dit for).



Anonymous poster hash: 776a4...9f7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan være snille og droppe regningen, men de har full rett til å kreve inn pengene.



Anonymous poster hash: 2b9b9...8ef
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg hadde ikke avbestilt timen til legen fordi jeg var syk (med den sykdommen jeg skulle dit for).

Anonymous poster hash: 776a4...9f7

Mye mulig at du ikke hadde avbestilt, men jeg var så dårlig at jeg lå rett ut og kastet opp.. Så da var det dessverre ikke så enkelt for meg å komme meg ut av døra. Men takk for svar, alle sammen :) Greit å vite at dette er vanlig da. Da er det nok bare meg som har vært veldig heldig med legene og tannlegen min tidligere, siden jeg aldri har blitt fakturert ved sykdom før.

Anonymous poster hash: 65d54...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg ofte våkner opp om morgenen og er veldig dårlig. Dette skjedde en dag jeg hadde en time hos nevrologen (for samme sykdom), og jeg ringte og gav beskjed at jeg var syk samme dag. I dette tilfellet hadde jeg jo ikke mulighet til å gi beskjed 24 timer før, siden jeg jo våknet opp og var syk samme dag som timen min. Men nå har jeg fått regning på flere hundre kroner for "uteblitt time". Er dette vanlig? Dette har jeg aldri opplevd før, til og med hos tannlegen tar de ikke betalt hvis man skulle være uheldig og være syk samme dag som timen man har.

Hadde dere ringt og klaget på denne regningen?

Anonymous poster hash: 65d54...7e8

24 timers fristen gjelder nok for alle, så det er ingen vits i å klage på regninga.

Anonymous poster hash: ade16...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...