Gå til innhold

BDSM -bare smerte, sadisme og tortur ?


Gjest Nightwich

Anbefalte innlegg

Og jeg fortsetter å spørre. Hva hører under hva ? Hva kjennetegner de enkelte ? Er pisking en del av disiplin eller dominans ? Hva med klyper og nåler ?

Jeg tenkte at disiplin og dominans er det samme jeg men....

Disiplin innebærer straff og belønning, men man kan dominere uten å benytte seg av disse virkemidlene.

Sadisme og masochisme innebærer smerte, ikke bare ubehag, men ettersom alle har ulik smerteterskel og ting kan gjøres på forskjellige måter, kan pisking, klyper og nåler falle under både disiplin og SM.

Dette er bare mine egne definisjoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disiplin innebærer straff og belønning, men man kan dominere uten å benytte seg av disse virkemidlene.

Sadisme og masochisme innebærer smerte, ikke bare ubehag, men ettersom alle har ulik smerteterskel og ting kan gjøres på forskjellige måter, kan pisking, klyper og nåler falle under både disiplin og SM.

Dette er bare mine egne definisjoner.

Enig.

Anonymous poster hash: 316f2...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tenner på å påføre smerte og pine partneren sin er syke mennesker ! Det er ikke normalt å ønske å torturere andre mennesker. Det er slike som banker konene og ungene sine også !

De trenger hjelp

Anonymous poster hash: 041fa...e7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Jeg er fristet til å være enig med deg ! Har nettopp sett en amatør film hvor mannen brant av kjønnshåret til kona med lighter.

Jeg tror det er mye bra innenfor dette miljøet for de som tenner på sånt, men endel er åpenbart psykisk forstyrra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tenner på å påføre smerte og pine partneren sin er syke mennesker ! Det er ikke normalt å ønske å torturere andre mennesker. Det er slike som banker konene og ungene sine også !

De trenger hjelp

Anonymous poster hash: 041fa...e7d

Det du sier er svært fordomsfullt og vitner om lite kunnskap om temaet.

Jeg er fristet til å være enig med deg ! Har nettopp sett en amatør film hvor mannen brant av kjønnshåret til kona med lighter.

Jeg tror det er mye bra innenfor dette miljøet for de som tenner på sånt, men endel er åpenbart psykisk forstyrra

Det er ofte enklere å forklare det man ikke forstår med at noen er «psykisk forstyrra», men det gjør det ikke noe mindre fordomsfullt.

Edit: Rettet en skrivefeil.

Endret av Erazor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er nok ikke BDSM rett for deg :)

Anonymous poster hash: aa3f3...64d

Det vet vi ikke. Jeg er tidligere utsatt for overgrep, og for meg har bdsm-aktiviteter med en trygg partner vært veldig terapeutisk, i tillegg til jeg selvsagt også tenner på det. Så ingenting er skrevet i stein her.

Anonymous poster hash: e8416...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det som kommer frem i postene her, så driver tydeligvis TS og ser på temmelig hardcore BDSM på nettet, noe som er en smule merkelig om man ikke har noen interesse for temaet. Selv om hun velger å fremstå som om hun har en svært negativ holdning - kanskje det føles tryggere for henne - virker det som om hun har interesse for dette.

Ikke at det er noe galt i å være interessert i BDSM. Det som er galt, er å spre fordommer og negativitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva man får ut av BDSM og lurer på om noen kan fortelle litt hvis noe her liker det.

For meg ser det ut som maktsyk sadisme for den dominante og tortur, smerter og fornedrelse hos slaven.

Finnes det virkelig seksuel nytelse i dette og hva går den i såfall ut på ?

Mmm,, jeg elsker virkelig BDSM-sex. Jeg er en naturlig underdanig kvinne, og jeg virkelig hatet sex før jeg fikk opp øynene for BDSM. Jeg har null respekt og tenning på menn som stadig vek spurte om det gikk bra, om det var godt for meg etc.

Mine sexpartnere er utelukkende dominante menn, og jeg holder meg selvsagt til en av gangen. Sexen blir mye mer intens, lidenskapelig og rå med dominante menn. Ingen av de dominante mennene jeg har møtt har vært maktsyke eller slemme, de har bare vært naturlig dominante -de liker å ha full kontroll i sengen, de bestemmer hvor, hvordan, hvor lenge, hvor ofte. De har pleid å binde meg fast(både suspension og "vanlig" bondage"), ha på bind for øynene mine, lenke armene mine fast til hverandre med mansjetter, piske meg, slå meg og rise meg både før og under sex.

Det som er så fantastisk med BDSM for meg som sub/underdanig er den enormt deilige frihetsfølelsen som kommer med å være fanget og kontrollert -en motsetning for mange men for meg som er en intelligent kvinne med dårlig selvtilit som alltid tenker og analyserer alt mulig, er usikker på meg selv, bekymrer meg for mye, så finner jeg i BDSM en frihet fra stress, en frihet fra å presetere, en frihet til å bare være meg, bare leve der og da i øyeblikket ved at jeg får gi meg hen fullt og helt til Han, min dominante som bruker meg slik han vil og lar meg få være kilden til hans nytelse.

Det er en gave man gir hverandre: Jeg som gir ham min underkastelse, gir ham full kontroll over min kropp og sjel, han som gir meg gaven som er ham selv og hans dominante personlighet og handlinger - som lar meg få være fri under hans trygge, strenge hånd som både beskytter, utfordrer, straffer og belønner.

Det hele er som sagt vanskelig å forklare, men å ha sex med en dominant mann er som å tre inn i en annen verden. Det er HELT annerledes enn vanlig, kjedelig sex(som jeg ikke gidder kaste bort tid på), det er magisk. Å falle ned på kne foran min deilige, høye dominante mann etter at han har gitt meg ordre om å suge ham og at det hele føles som et privilegium fordi det er Han. Og å bli kommandert ned på sengen, bli fortalt at om jeg ikke gjør sånn eller slik, så får jeg ikke min belønning(som er sex med Han), og den enorme tilfredsstillelsen og mestringsfølelsen som kommer når Han blir tilfredsstilt av lille meg, lykkefølelsen som fyller hele meg når vi ligger tett inntil hverandre etterpå, jeg helt mørbanket kanskje, sår, øm, men akk så lykkelig når han sier jeg har vært flink og kysser meg på pannen. Holder rundt meg, sier at jeg er hans, bare hans.

Følelsen av å høre til, og å gå ut i verden etterpå med denne hemmeligheten inni meg -og vissheten om at bare vi to har noe uvirkelig deilig og unikt sammen, og at det ikke er over, at jeg er hans, at han har gitt meg et smykke som jeg alltid skal ha på meg -mitt "collar" som forteller Ham og meg at jeg bare er hans.

Anonymous poster hash: 53aae...eae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tenner på å påføre smerte og pine partneren sin er syke mennesker ! Det er ikke normalt å ønske å torturere andre mennesker. Det er slike som banker konene og ungene sine også !

De trenger hjelp

Anonymous poster hash: 041fa...e7d

Dette er ikke nødvendigvis sant.

Min dominante partner er en skilt tobarnsfar som er verdens snilleste far og er lege. At han liker å påføre meg smerte er noe vi begge tenner på og ingen av oss er "syke." Det gir oss begge enorm tilfredsstillelse, og han gjør aldri noe som skader meg permanent.

Anonymous poster hash: 53aae...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det folk skriver om BDSM tyder på at de av en eller annen grunn ikke har satt seg inn i temaet. Da blir heller ikke meningene deres særlig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at majoriteten av de som driver med den tunge delen av bdsm nok kunne hatt godt av seriøs behandling. Og dette snakket om rolige og sindige mennesker, om noe som skjer frivillig mellom to parter. bla bla.

Mitt intrykk er at svært ofte så får den ene partens fantasi førersetet. Et forhold mellom to mennesker er ofte slik at den ene er mere dominant, og partner kan da bli en noe motvillig deltager i den andres verden. Dette er selfølgelig ikke noe som gjelder for alle, selv om enkelte filosofer mener at det alltid er en ubalanse i alle forhold.

Altså ikke missforstå; jeg snakker ikke om ris på rompa, holde i håret, og pusekledde håndjern her.

Jeg snakker om det samme som Nightwitch, altså den grove delen.

Jeg skjønner ikke hvorfor sex, sålenge begge voksne parter godtar det skal være fredet område.

Hvis du elsker og piske noen til blods så er du sjuk i hodet etter min mening. Og du burde søke hjelp, ikke bolstre deg fritt i din perverse fantasi.

Litt blod har da aldri skadet noen.

Jeg finner det også særdeles underholdende at mennesker som finner BDSM så langt fra tennende som man får det, appåtil føler seg støtt og ønsker å gjøre inngrep i utøvernes verden, faktisk oppsøker dette?

Hvordan kan man ellers drive å uttale seg slik om det?

Nei, gi meg de som lider av galskap, for jeg nyter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nightwich

Ut fra det som kommer frem i postene her, så driver tydeligvis TS og ser på temmelig hardcore BDSM på nettet, noe som er en smule merkelig om man ikke har noen interesse for temaet. Selv om hun velger å fremstå som om hun har en svært negativ holdning - kanskje det føles tryggere for henne - virker det som om hun har interesse for dette.

Ikke at det er noe galt i å være interessert i BDSM. Det som er galt, er å spre fordommer og negativitet.

Jeg ser på mye, leser og snakker med folk. Jeg er ikke negativ til BDSM i utgangspunktet. Jeg prøver å forstå hva som ligger bak. Jeg er interessert i adferd og psyken som styrer oss.

Jeg lar meg pirre av lett bondage og dominering men greier ikke forstå at kjærlighet og lyst kan kobles sammen med nytelsen av å trykke nåler gjennom skamlepper eller brystvorter.

De som blir seksuelt opphisset av å slå og mishandle ble kalt sadister for ikke mangeår siden. Nå er alt lov og jeg undrer meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mye, leser og snakker med folk. Jeg er ikke negativ til BDSM i utgangspunktet. Jeg prøver å forstå hva som ligger bak. Jeg er interessert i adferd og psyken som styrer oss.

Jeg lar meg pirre av lett bondage og dominering men greier ikke forstå at kjærlighet og lyst kan kobles sammen med nytelsen av å trykke nåler gjennom skamlepper eller brystvorter.

De som blir seksuelt opphisset av å slå og mishandle ble kalt sadister for ikke mangeår siden. Nå er alt lov og jeg undrer meg

Man må ikke alltid forstå alt. Folk er forskjellige. Noen liker noe, andre liker noe annet. Ta for eksempel noe såpass «uskyldig» som ullsokker. Noen hater å gå med dem. Andre synes det er greit nok. Noen elsker å ha på seg ullsokker. Og så har du dem som blir seksuelt opphisset av å ha dem på seg.

Vanskelig å forstå? Hvis man ikke har fetisjen selv, så er det nok det, men det betyr ikke at man trenger å snakke negativt om det likevel.

Du snakker mye om det ekstreme. Hva med dem som har mengder av kroppsmodifikasjoner? De påfører seg også smerte. Reagerer du like sterkt på det? Hva med de som driver med ekstremsport, som risikerer å dø på grunn av lidenskapen sin? Eller de som piner seg gjennom ekstreme treningsøkter hvor de spyr etterpå? Hva med de som lar seg korsfeste hver påske?

Alt man egentlig trenger å huske på, er at BDSM skjer mellom samtykkende mennesker. Dette er noe begge parter vil og ønsker. At ikke en selv har lyst til å være med på slike aktiviteter, er helt greit, men det er ikke nødvendig å ty til fordomsfullt språk for å karakterisere dem som er annerledes enn en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om BDSM er "bare smerte, sadisme og tortur" - svaret på det er nei. BDSM kan være alt fra maktspill til lett bondage til disiplinleker, det trenger på ingen måte å være smerte involvert.

Lurer også på hva som gjør at folk innbiller seg at bare fordi noe ser skrekkelig vondt og forferdelig ut så må det også være det. Jeg har blitt dengt gul og blå under sex før og syns det var himmelsk, og hadde blitt aldeles rasende om noen hadde påstått at jeg var "psykisk syk". Hadde det vært mulig hadde jeg invitert de som tror jeg ble mishandlet den kvelden inn i hodet mitt, for tro meg når jeg sier at de eneste klare minnene fra den kvelden er en sterk, euforisk følelse! Jeg tror på det kroppen min forteller meg, ikke hva andre mennesker måtte tro og mene, og jeg kjenner min kropp godt nok til å vite hva slags stimuli den liker. Den blir myk, føyelig og hyperfølsom når den blir utsatt for smerte, og orgasmene og hele opplevelsen blir mye sterkere. Det er faktisk alt jeg trenger å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...