Gå til innhold

BDSM -bare smerte, sadisme og tortur ?


Gjest Nightwich

Anbefalte innlegg

Gjest Faerunpedia

Jeg har sett filmer, amatør og proff og jeg har snakket med flere som liker dette.

OBS : jeg snakker om SM delen. Brutal tortur..nåler. .klyper..brenning og pisking.

En fortalte at han elsket sin unge kone og han elsket å piske mørkerøde striper over kroppen hennes når hun hang fra taket.

Jeg spurte om han ikke syns kona var pen. Han svarte at hun var nydelig med perfekt hud.

Spørsmålet mitt blir fortsatt : hvordan kan du ønske å såre og skade noe vakkert som du elsker ??!!

Etter mye prat og nysgjerrighet rundt dette har jeg funnet ut, for min egen del, at det må være noe mentalt galt med de som tenner på å torturere andre.

Nok en gang : jeg snakker om de mest brutale.

Jeg ser ingen forskjell på dem og andre torturister som tilfredsstiller sin eget syke sadisme !

Det er jo frivillig og ønsket fra begge parter, så hvorfor er det sykt? Man kan da ikke sammenlikne med tortur...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Etter mye prat og nysgjerrighet rundt dette har jeg funnet ut, for min egen del, at det må være noe mentalt galt med de som tenner på å torturere andre.

Nok en gang : jeg snakker om de mest brutale.

Jeg ser ingen forskjell på dem og andre torturister som tilfredsstiller sin eget syke sadisme !

Jeg aner ikke hva du legger i "de mest brutale", men du kan likegodt snu på det, som Erik sier over her. I mitt tilfelle blir det da heller at min dominante tilfredsstiller min "syke" masochisme. For det er en gjensidighet der, det er samtykkende, det er ikke bare en part som får realisert sine lyster.

Det er uansett synd at du velger å stemple ting du ikke forstår som sykt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva man får ut av BDSM og lurer på om noen kan fortelle litt hvis noe her liker det.

For meg ser det ut som maktsyk sadisme for den dominante og tortur, smerter og fornedrelse hos slaven.

Finnes det virkelig seksuel nytelse i dette og hva går den i såfall ut på ?

BDSM er et paraplybegrep som står for Bondage, Discipline, Dominance, Submission, Sadism, Masochism. Noen vil høre hjemme i flere av disse kategoriene. Andre i bare en. BDSM trenger derfor ikke å være om sadisme, det trenger ikke å være om tortur, det trenger ikke å være om smerte og ikke om fornedrelse. Det KAN være det, men må ikke.

Jeg tenker at det finnes mange stereotypier omkring BDSM, og at mange derfor har et skjevt bilde av hva det faktisk er. BDSM kan være å holde kjæresten fast og kile litt. Det kan være å ta et godt tak i håret til partneren under sex. Det kan være et klaps på rumpen når man tar noen bakfra.

Samtidig kan det også være å piske noen til blods. Det kan være å binde noen eller henge dem fra kroker i taket. Man kan nekte noen å ha sex, eller tvinge dem til det.

Hvorfor noen liker det? Tja, hvem vet? Hvorfor liker noen store pupper? Hvorfor liker noen hard sex, mens andre liker det snilt og rolig? Biologisk sett så produserer kroppen endorfiner når man blir påført smerte, i likhet med når man for eksempel trener skikkelig hardt så det verker i kroppen. Mange føler seg veldig bra etter en tøff treningsøkt, de som liker smerte får kanskje en tilsvarende reaksjon?

Ellers er det nok noen som liker følelsen av å ha kontroll, eller følelsen av å kunne slippe kontrollen. Noen får sikkert, som andre har nevnt, et kick av tilliten. For i bunnen av BDSM ligger det tillit, kommunikasjon og respekt, og grenser som er snakket om på forhånd. Jeg tenker at BDSM-ere godt mulig er mer bevisste på dette enn andre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har sett filmer, amatør og proff og jeg har snakket med flere som liker dette.

OBS : jeg snakker om SM delen. Brutal tortur..nåler. .klyper..brenning og pisking.

En fortalte at han elsket sin unge kone og han elsket å piske mørkerøde striper over kroppen hennes når hun hang fra taket.

Jeg spurte om han ikke syns kona var pen. Han svarte at hun var nydelig med perfekt hud.

Spørsmålet mitt blir fortsatt : hvordan kan du ønske å såre og skade noe vakkert som du elsker ??!!

Etter mye prat og nysgjerrighet rundt dette har jeg funnet ut, for min egen del, at det må være noe mentalt galt med de som tenner på å torturere andre.

Nok en gang : jeg snakker om de mest brutale.

Jeg ser ingen forskjell på dem og andre torturister som tilfredsstiller sin eget syke sadisme !

Mekanismen vil nok være den samme: Hun får nytelse av det han gjør... og hennes nytelse gir ham glød til å oppfylle hennes ønsker.

Han får kanskje får et ekstra kick av nettopp kontrasten...

Den store, store differansen i hennes perfekte hud,- mot hennes lyst og hennes stønn av nytelse når de røde stripene gir en grell kontrast mot den pefekte huden hennes.

Dette bare mine tanker basert på en 'theory of mind' basert innfallsvinkel, og med fokus på å klare å se verden gjennom annen manns øyne... oppleve verden slik han ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Ja det er nærliggende å tenke det. Dårlig barndom og psykiske problemer kan komme til syne gjennom et destruktivt behov for å ødelegge seg selv fordi man er opplært til at man ikke er verdt å elske.

Jeg vet ikke. Jeg bare tenker høyt og håper på en konstruktiv diskusjon.

Jeg er vel ikke helt overbevist om at alle "subbene" vet rekkevidden av hva de går til heller.

Jeg snakket med en som spilte spill..hvor slaven trakk kort som fortalte hva hun skulle utsettes for. Hun hadde tre muligheter til å si pass og når kortene var lagt var det ingen vei utenom uansett om det var mye værre enn hun hadde trodd ut i fra kortene. Ingen safty word.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Ja det er nærliggende å tenke det. Dårlig barndom og psykiske problemer kan komme til syne gjennom et destruktivt behov for å ødelegge seg selv fordi man er opplært til at man ikke er verdt å elske.

Jeg vet ikke. Jeg bare tenker høyt og håper på en konstruktiv diskusjon.

Jeg er vel ikke helt overbevist om at alle "subbene" vet rekkevidden av hva de går til heller.

Jeg snakket med en som spilte spill..hvor slaven trakk kort som fortalte hva hun skulle utsettes for. Hun hadde tre muligheter til å si pass og når kortene var lagt var det ingen vei utenom uansett om det var mye værre enn hun hadde trodd ut i fra kortene. Ingen safty word.

Man kan ikke bruke enkelteksempler fra BDSM for å kunne si noe om hele fenomenet. Det sier seg selv at det finnes uansvarlige mennesker innen denne nisjen, akkurat som alle andre steder. Noen er bare genuint syke i hodet også, men de har ingen tilhørighet i et seriøst BDSM-miljø.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nightwich

Er ikke brenning av brystvorter med sigaretter tortur ?

Eller å flå noen med hestepisk ?

Jeg vil gjerne være åpen for det meste men jeg greier ikke å se det på noen annen måte.

Det betyr ikke at jeg sier at min sannhet er universell, men dette er et doskusjonsforum er det ikke ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ja det er nærliggende å tenke det. Dårlig barndom og psykiske problemer kan komme til syne gjennom et destruktivt behov for å ødelegge seg selv fordi man er opplært til at man ikke er verdt å elske.

Jeg vet ikke. Jeg bare tenker høyt og håper på en konstruktiv diskusjon.

Jeg er vel ikke helt overbevist om at alle "subbene" vet rekkevidden av hva de går til heller.

Jeg snakket med en som spilte spill..hvor slaven trakk kort som fortalte hva hun skulle utsettes for. Hun hadde tre muligheter til å si pass og når kortene var lagt var det ingen vei utenom uansett om det var mye værre enn hun hadde trodd ut i fra kortene. Ingen safty word.

Personlig er jeg ikke villig til å påstå det må ligge hverken en dårlig barndom, psykiske problemer eller en presonlighetforstyrrelse bak sansen for SM.

Det er uhyre viktig å huske at trygge, mentalt voksne mennesker som finner gleden i handlinger som bidrar til å gjøre en seksuell happening til en nærmest utenomjordisk opplevelse... verd å erindre,- er mennesker som kjenner hverandre svært , svært godt... og som har opparbeidet en bunnsolid tillit til hverandre.

Og så finnes det unntak fra dette, og også unntakene har tenningsmønster seksuelt sett. Noen av dem vil dermed finnes innen alle sjangere.... også innen SM miljøet.

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Mange aspekter ved BDSM faller inn under definisjonen tortur, ja. Men hva er problemet med det egentlig? Slik jeg ser det har det ingen hensikt å henge seg opp i hvilke ord man kan bruke for å beskrive det, når man prøver å få en forståelse for hva folk føler rundt det. Jeg regner med at de fleste assosierer tortur med noe som er utelukkende negativt, og da vanskeliggjør det diskusjonen når man nærmest går ut ifra at det er de samme følelsene tilstede på soverommet til to mennesker som praktiserer samtykkende BDSM, som det er i et fangehull i Afghanistan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Takk for flotte svar ! Jeg begynner å skjønne litt tror jeg. Det er vel bare min hjerne som ikke greier å forstå at man kan ønske og ville behandles så brutalt at man gråter av smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bdsm er ikke bare smerte og tortur. det finnes utallige varianter av det. du kan ikke forstå at folk tenner på det nettopp fordi du ikke tenner på det.

jeg forstår ikke at folk kan tenne på vaniljesex år etter år. rett og slett fordi jeg ikke tenner på det



Anonymous poster hash: 7901a...9f0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer ikke å forstå de som har vaniljesex hele tiden. jeg MÅ ha innslag av å bli dominert! at han pirrer meg så lenge at jeg nesten ikke klarer mer!

vaniljesex for meg er meningsløst, å jeg får sjeldent/aldri orgasme av det. det må være hardt og brutalt :P



Anonymous poster hash: aa3f3...64d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Siden begge vil og regler og grenser er avtalt på forhånd så blir mitt neste spørsmål : er gråt og intens trygling om å stoppe bare skuespill for å hisse opp den dominante ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Siden begge vil og regler og grenser er avtalt på forhånd så blir mitt neste spørsmål : er gråt og intens trygling om å stoppe bare skuespill for å hisse opp den dominante ?

Eller for å tenne begge to. Da har man gjerne avtalt at verken "nei", "stopp" eller gråt faktisk betyr stopp, og man benytter seg heller av et tilfeldig ord. Man har dermed alltid muligheten til å stoppe det uansett, og det er alltid den underdanige som sitter med den egentlige makten.

Endret av Raindrops
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for å tenne begge to. Da har man gjerne avtalt at verken "nei", "stopp" eller gråt faktisk betyr stopp, og man benytter seg heller av et tilfeldig ord. Man har dermed alltid muligheten til å stoppe det uansett, og det er alltid den underdanige som sitter med den egentlige makten.

signerer den.

det er ikke alltid at gråt betyr "au". jeg har vært borti at det kommer en tåre eller to uten at jeg egentlig tenker over det fordi det er så voldsomt mye inntrykk du får når en person har makten over deg.

Anonymous poster hash: aa3f3...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte svar ! Jeg begynner å skjønne litt tror jeg. Det er vel bare min hjerne som ikke greier å forstå at man kan ønske og ville behandles så brutalt at man gråter av smerte.

Akkurat det med smerte i seg selv:

Smerte er jo stimuli. Man setter i gang en hel kjede med kjemiske reaksjoner i kroppen, reaksjoner som man vanligvis oppfatter som negativt - fordi det jo er vondt.

Men tenk etter. Om du stryker lett på huden din, så er det behagelig. Og om det er partneren din som stryker deg så kan det være temmelig opphissende, litt avhengig av humør og setting selvsagt.

Forestill deg at han stryker hardere. Er du kåt, så bidrar dette kanskje til at du blir enda mer opphisset. Så stryker han enda hardere, kanskje gir deg et lett, men ikke vondt klaps - også ganske opphissende.

Det du opplever, er helt enkelt stimuli. Som du ikke oppfatter som smerte, fordi stimulien ikke er hard nok til det enda. Smerte, er med andre ord bare stimuli, med en annen styrke enn den hadde før du oppfattet den som smerte. En stimuli som i rett setting, før den blir smerte, stimulerer seksuell respons og gjør deg kåt.

I det øyeblikk du oppfatter stimulien som smerte, så er det to veier sinnet ditt kan ta:

Du blir redd for den, alle forsvarsverker popper opp og du slutter å være kåt. Eller, du føler deg trygg, og tar den imot som stimuli - en stimuli som er mer intens enn den var før du oppfattet den som smerte. Og lar den bølge gjennom kroppen uten å stenge ned for det seksuelle. Og opplever at opphisselsen, i takt med stimulien, blir mer intens.

Du kan samtidig bli redd for smerten. Den gjør jo vondt. Men samtidig, så føler du deg trygg, på at partneren ikke vil gi deg mer enn du er i stand til å prosessere. Det er altså ikke frykten for smerten som gjør det når du stenger ned kåtheten din, men følelsen av at du ikke er i trygge hender. Så om man kjenner at man er i trygge hender, kan man grine av redsel for selve smerten, samtidig som man tar imot og prosesserer stimulien som smerten utgjør.

Når du ser par som tenner på det du kaller tortur, så har de nok utviklet seg ganske langt i hvordan de prosesserer denne formen for sterk stimuli. Derfor kan de gå så langt som de gjør, og derfor nyter de det - selv om bare den andre siden av det er synlig for en eventuell tilskuer ;)

Så har du alle de andre aspektene, de psykologiske og mentale, som jeg syns er bra redegjort for allerede. I kombinasjon får de som har utviklet denne siden av seg en intens, mind-blowing, eksplosiv, fantastisk deilig opplevelse.

Endret av Flair
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er nærliggende å tenke det. Dårlig barndom og psykiske problemer kan komme til syne gjennom et destruktivt behov for å ødelegge seg selv fordi man er opplært til at man ikke er verdt å elske.

Jeg vet ikke. Jeg bare tenker høyt og håper på en konstruktiv diskusjon.

Jeg er vel ikke helt overbevist om at alle "subbene" vet rekkevidden av hva de går til heller.

Jeg snakket med en som spilte spill..hvor slaven trakk kort som fortalte hva hun skulle utsettes for. Hun hadde tre muligheter til å si pass og når kortene var lagt var det ingen vei utenom uansett om det var mye værre enn hun hadde trodd ut i fra kortene. Ingen safty word.

Men først og fremst så må du gå utifra at hva som sto på kortene var helt eller delvis kjent for den submissive fra før av. De aller fleste par snakker sammen om grenser, og spesielt harde grenser, som er noe alle mennesker har. Skulle jeg lekt en sånn lek med min mann, ville det som sto på kortene utelukkende inkludert ting jeg visste han var komfortabel med å være med på. Det andre er at dersom den submissive sier nei tre ganger, og så sier nei en fjerde gang uten å bli hørt, da går det faktisk fra å være BDSM til å bli overgrep og/eller vold. Man er, uavhengig av BDSM-lek, alltid et fritt og selvstendig menneske, man har alltid en rett og en plikt til å si "stopp, dette vil jeg ikke" når noen går over ens egne grenser.

Anonymous poster hash: 7f578...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp-ord er også litt overvurdert. Dersom man kjenner hverandre vil det være like bra å snakke sammen. Jeg og kjæresten har aldri brukt det, i normal lek sier jeg bare fra når det er noe. Stopp-ord fungerer bare når den som har overtaket vil den andre vel, og da er normal tale like greit.

Hvis man ikke kjenner hverandre så godt kan det kanskje være et poeng i lek ala playrape med mye tulle-nei, men jeg pleier ikke å leke på den måten med folk jeg ikke kommuniserer tilstrekkelig med uansett.



Anonymous poster hash: e8416...7cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Jeg skal være ærlig å fortelle at jeg har seksuelle overgrep i min fortid.

Jeg har for lengst bearbeidet og "kommet over" det sammen med proffe leger, og har ikke tenkt så mye på det på flere år, men det er nok kanskje derfor jeg ikke greier å forstå at noen liker å ha det vondt.

Jeg blir bare redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...