Gå til innhold

Hvor tidlig kan man høre hjerteslagene?


Charmina

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden det er lenge siden forrige barn har jeg glemt en ting! Hvor tidlig kan man høre hjerteslagene til babyen?

Klems Charmina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvordan babyen og morkaka ligger, og om legen/jm finner babyen! Etter laaang leting hørte jeg hjertet slå på babyen når jeg var 11+0 - legen min er av typen "jeg har såå lyst til å prøve, men du må ikke bli redd eller skuffa hvis vi ikke hører noe". Hun hadde aldri funnet hjertelyden så tidlig før.

Noe særlig tidligere enn dette tror jeg ikke det er vits i å prøve engang. Og for all del, ikke bli skuffa hvis du må vente lenger enn dette for å høre den fantastiske lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa at hun hadde hørt hjerteslag før i uke 12, men nå hadde gyn.pol.klinikk på sykehuset her nekta henne å lete etter hjertelyd hos gravide før de har vært på UL. Grunnen er at mange som ikke finner lyden blir redde og dermed hensvises til tidlig UL på sykehuset. Vi fikk høre fosterlyd i går og da var vi 19+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg hørte den var jeg 12 uker på vei, men det tok en stund før han fant den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk høre fosterlyden da jeg var 14 uker på vei.

Herlig opplevelse!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fikk høre da jeg var 12 uker. Ble advart på forhand om at det kanskje var for tidlig, men småen var sammarbeidsvillig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyden i begge mine svangerskap da jeg var i uke 13 (12+ et-eller- annet).

Har inntrykk av at man vanligvis kan høre hjertelyden da, men ikke alltid. Derfor er leger/jordmødre veldig forsiktige og reserverte ("Vi kommer antagelig ikke til å høre noe", "Det kan godt hende at vi ikke kommer til å finne den"), for at de vordende mødre ikke skal bli urolige hvis man faktisk ikke finner hjertelyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare jeg som må vente så lenge??

jordmor hører ikke etter hjertelyd før etter uke 23....

jeg har ikke time før 27 mai..da har jeg begynnt på uke 25...det er så lenge å vente...sukk..(hun bruker bare en sånn tre-dings...ikke noe nymotens hos den dama nei....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hørte fosterlyden første gang i uke 16 :) Det var aldri lett å høre grunnet hvordan hun lå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos jordmor på 1. kontroll var jeg 12+4, ble advart om at det kunne være for tidlig... Og det var det, småen ville ikke la oss høre. Men jeg er så heldig å kjenne liv at jeg kjente h*n svømte rundt nedi der mens hun prøvde. Skal på kontroll til tirsdag og da er jeg 16+2, regner med å få høre noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Jeg var 11+5 første gangen jeg hørte det i det siste svangerskap (første husker jeg ikke...). Og JM advarte meg om at hun sannsynligvis ikke kom til å finne hjertelyden, men det var full klaff med en gang hun rørte ved magen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor prøvte å lytte i uke 12 men hørte ingenting, ved neste kontroll i uke 16 hørte hun fosterlyden.

Ingen grunn til å bli bekymret selv om man ikke hører så tidlig som uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veninnen min er 11 uker på vei,snart 12 og hun fikk høre hjertelyden da hun var 9 uker på vei.

( og jordmoren trodde hun hørte 2 hjerter der inne)

Dette er hennes 4 graviditet og hun har 3 gutter fra før.

Hadde jo vært stas med ei jente sier hun,men en guttebaby er hjertelig velkommen også.

Tenk om jeg får 2 jenter da sa hun til meg,stakkars dem,de kommer til å drukne i rosa.

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...