Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Er det ikke sånn at man ikke kan få negativ feedback som kjøper da? Og dessuten, har det strengt tatt noe å si? De har et system der de kan legge inn reservasjoner, for eksempel kan man som selger legg inn reserevasjon på at man ikke ønsker å selge til noen som har 1 eller flere unpaid item strikes i løpet av de siste 6 måneden. Denne reservasjonen kan varieres, dvs at man kan legge inn andre kriterier, for eksempel 2 strikes i løpet av de siste 3 månedene. Ellers kan jo ikke selgerene gjøre så mye. Har du kjøpt varen og betalt så må de jo bare sende. Ingen som gidder å bry seg med å gå inn og lese hvilke kommentarer du har fått før de evt. sender varen så lenge du har betalt.

Anonymous poster hash: cd076...6e7

multiquote klarer ikke å følge sidebytte så det får bli to innlegg.

jeg har opplevd å få negativ feedback som kjøper tre ganger, alle pga at jeg ga selger nøytral eller negativ feedback først (sak som ikke lot seg løse via resolution). jeg hadde betalt og gjort alt rett men selger prøvde seg på noe lurifax som jeg ikke godtok.

endte med at ebay fjernet feedbacken hos meg når de så dokumentasjonen men dette var så mye styr at det gidder jeg ikke mer.

poenget mitt er at hvorfor skal selger ha rett til å vente med feedback når kjøper har utført det som er påkrevet ? varen er betalt, evnt info er levert inn (ønske om farge etc) og adresse er levert... hva annen grunn har de til å vente med feedback en å sikre sin egen bakdel ?

hvis jeg som kunde ønsker å legge inn annen vurdering en 5-stjerners så er det ikke verdens mest kompliserte sak å redirecte meg automatisk til resolution centre hvis jeg prøver på dette så jeg kan prøve å løse problemet med selger først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde ikke selger kunne gi negativ feedback? Det er i allefall skrevet mange ganger tidligere i den tråden. Jeg aner ikke hvordan min feedback er for det sjekker jeg aldri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ompalompa24

Sjekket du lengden paa kjolene dine da du handlet. Alle selgere du har brukt har beskrevet full lengde paa produktet sitt til og vaere mellom 72 og 78 cm.

Anonymous poster hash: 40903...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alle de som ikke sjekker at produktet er ekte da, de tar det for god fisk. Eller alle som tenker som deg og får full refund og derfor gir god tilbakemelding?

Jeg ville gitt nøytral tilbakemelding med forklaring på at produktet var fake, og at selger etter litt frem og tilbake gav refund da du beviste at den ikke var ekte. Har du allerede gitt feedback tror jeg det går ann å endre det i ettertid,

Hvis den var rettet til meg: Jeg tenker absolutt ikke at jeg skal gi god tilbakemelding fordi jeg har fått refund. Jeg fikk produktet i oktober og har brukt det siden, jeg var fornøyd med handelen og ga full pott. Så har det gnagd litt i ettertid at fargen var rar, og først nå 3-4 mnd senere har jeg konkludert med at det må være fake. Hadde jeg skjønt at det var fake med en gang ville jeg slaktet selger i feedbacken såklart, jeg er ikke redd for å få én negativ vurdering. Jeg har tatt kontakt med bareMinerals nå for å høre om de kan bekrefte at det er fake, og så planlegger jeg å melde fra til ebay og få selgeren utestengt, så slipper andre å gjøre samme feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en lydkabel som kostet én australsk (!) dollar, free shipping fra Kina. Helt fantastisk. En litt spesiell kabel som det ikke er så lett å finne, så jeg gikk bare rett til Ebay og søkte der. Lurer på hvor stor profitt de får på den kabelen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått denne kjolen, og som Adele skrev her for litt siden; Den klør!

(Palettene ihverfall). Det var ikke så ille i det hele tatt, men så hadde jeg den bare på meg

et par minutter da.. Spent på hvordan det blir om jeg bruker den på en helkveld...

Men jeg er veldig fornøyd med den! Den satt som et skudd! Følte meg nesten som en beib i den :sminkedokke:

Ikke lukta den piss, pest eller kolera og ikke falt en eneste palett av selv om jeg vrei den av meg.

http://www.ebay.com/itm/221305760491?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Kan du (eller Adele?) ta bilde av kjolen? Gjerne på. Jeg ser på flere typer av denne kjolen, men en del av bildene ser ikke ut som "hovedbildet" av kjolen, så skulle gjerne sett hvordan den egentlig ser ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noz og Adele: kan dere ikke kjøpe en av disse små underkjolene på Ebay som dekker mage og rumpe? De burde ikke synes under kjolen deres, og kanskje slipper dere kløen fra paljettene.

Anonymous poster hash: a5e01...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Kan du (eller Adele?) ta bilde av kjolen? Gjerne på. Jeg ser på flere typer av denne kjolen, men en del av bildene ser ikke ut som "hovedbildet" av kjolen, så skulle gjerne sett hvordan den egentlig ser ut. :)

Jeg synes faktisk at kjolen er mye finere i virkeligheten enn på bildene på e-bay. Og det er jammen ikke ofte! Skulle så gjerne posta bildet ja, men jeg får ikke overført det fra telefon til data`n :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Noz og Adele: kan dere ikke kjøpe en av disse små underkjolene på Ebay som dekker mage og rumpe? De burde ikke synes under kjolen deres, og kanskje slipper dere kløen fra paljettene.

Anonymous poster hash: a5e01...71c

Det er absolutt et godt forslag det da, tusen takk :)

Jeg tenker jeg først prøver med en vanlig svart spagetti-stropp singlet.

Det tror jeg bør være nok :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at kjolen er mye finere i virkeligheten enn på bildene på e-bay. Og det er jammen ikke ofte! Skulle så gjerne posta bildet ja, men jeg får ikke overført det fra telefon til data`n :sur:

Hvis du tør, så kan du laste opp bildet på facebook for så å laste ned til dataen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Du kan sende det til deg selv på e-post om du telefonen din er smart nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Hvis du tør, så kan du laste opp bildet på facebook for så å laste ned til dataen :-)

Du kan sende det til deg selv på e-post om du telefonen din er smart nok.

Min telefon er absolutt ikke smart nok til det Raindrops :ler:

Men jeg kan prøve å laste det opp på facebook ja (...og håpe at ingen rekker å se det!). Det blir bare sendefeil om jeg prøver å sende det til meg selv på innboksen.

Hmm...Men hvordan ta bilde av meg selv.. :klo: ...Har ikke helspeil lengre.. Har fått minst 21 års ulykke i stedet. (7 år ganger med 3, fordi det var så stort). Får ta med meg kjolen til mamma i morgen og snik-låne helspeilet hennes! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt et godt forslag det da, tusen takk :)

Jeg tenker jeg først prøver med en vanlig svart spagetti-stropp singlet.

Det tror jeg bør være nok :Nikke:

Men er det på innsiden kjolen klør? For da går det nok an å fikse på en eller annen slags måte, men det er verre om det er utsiden på kjolen som gnisser mot innsiden av armene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Men er det på innsiden kjolen klør? For da går det nok an å fikse på en eller annen slags måte, men det er verre om det er utsiden på kjolen som gnisser mot innsiden av armene dine.

Ja, det er på innsiden. Jeg kjente så vidt en liten miniantydning til litt stikking fra palettene mot innsiden av armene, men jeg tror nok ikke det blir et problem. Er ganske vant til å lide litt for skjønnheten :laugh:

Foresten så kan jo en bollero løse det problemet da, om det blir et problem :Nikke:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selgere kan IKKE gi negative feedback!

sjekk link:

http://pages.ebay.com/services/forum/sellerprotection.html

Anonymous poster hash: 40903...b9e

da har de endret det siste året (som jeg også skrev tidligere at jeg var usikker på), jeg har ihvertfall vært utsatt for dette før.

men poenget er fortsatt, hvorfor er det så vanskelig å lage et system hvor selger kun har noen dager etter fullført transaksjon til å legge inn feedback når kjøper har gjort det som trengs ? det hadde jo uansett gjordt systemet mer rettferdig og det ville blitt lettere å luke ut selgere som driver med lurifaxeri siden tilbakemeldingene ville blitt mer ærlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...