Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjøpt Pashmina og kan anbefale selger?

Anonymous poster hash: a5e01...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har tips til selger som selger Bare Minerals? Trygg og billig..?

Da anbefaler jeg egentlig feelunique.com og ikke ebay. Så er du sikker på at du får skikkelige varer :)

Anonymous poster hash: cd076...6e7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ompalompa24

Fikk pakke i posten i dag, yey!

Kjole 1

I utgangspunktet fin, men altfor kort, spesielt bak. Dekket ikke rumpa engang, og jeg er ikke spesielt høy! Selv om det stod Asos inni, tviler jeg på den kommer derfra.

Kjole 2

Dette så mer ut som en genser med dårlig passform! Igjen, fryktelig kort.

Kjole 3

Bedre enn forventet, men også veldig kort. Kan funke som en topp evt.

Kjole 4

Passformen var litt merkelig. Altfor trang i brystpartiet (jeg bruker str. 70E), men stor rundt magen.

Løsvipper

Som forventet. Ganske lange og helt OK til den prisen. Rask levering.

Endret av ompalompa24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe kamera reim, men kommer virkelig ikke på hva jeg skal søke på :P sånn man har rundt halsen vet dere :P

Det heter strap-on :jepp:

Anonymous poster hash: 22cd5...eda

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte bareMinerals Warmth (solpudder) fra Ebeautyonline i oktober og reagerte umiddelbart på fargen som var veldig rødlig sammenlignet med den gamle jeg hadde. Har først fått rotet meg til å kjøpe i butikk og sjekke det ordentlig ut nå nylig, og fargen er helt klart veldig mye rødere i tillegg til at plastmerket under kunne skrapes litt av, noe det ikke kunne på den butikkjøpte. Også under påføring merkes forskjell på produktene, da det fra ebay er litt "seigere" i konsistensen.

Dette er en selger med nesten utelukkende positiv feedback, så synes det var veldig rart og kontaktet selger. Selger virket sint i tilbakemeldingen for at jeg anklaget dem for å selge falske produkter når de "selger hundre tusen av disse hvert år og har utmerket score", men hadde ingen forklaring på forskjellene annet enn at produkter fra europa og usa så forskjellige ut fordi det er naturlige mineraeler i. Begge boksene står det made in USA på, så den er jeg ikke med på. Fikk heller ikke noe forklaring på de andre forskjellene jeg påpekte. Selger refunderte pengene i meldingen etter jeg fortalte hva som ikke stemte. Jeg sitter igjen med oppfatningen at produktet mitt er fake og at selger ventet med refusjon helt til jeg fortalte nøyaktig hva som ikke var rett slik at den kan fikse opp i det og selge videre. Mulig jeg er litt paranoid, men det føles bare ikke riktig. Så fraråder alle å handle fra den selgeren, har dessverre gitt toppscore på ebay selv før jeg konkluderte annerledes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den feedbackgreia irriterer meg litt for den finnes ikke rettferdig. de fleste selgere venter med å gi feedback til de har mottatt selv og siden jeg ikke vil ha noe negativt på meg så gir jeg full score bare for å slippe å få mindre selv.

det burde heller vært et system på at selger har maks to - tre dager på å legge inn feedback og hvis du som kjøper prøver å legge inn noe mindre en full score tilbake så ville du blitt sendt automatisk til resolution for å finne en løsning med selger før du kunne lagt inn feedback.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den feedbackgreia irriterer meg litt for den finnes ikke rettferdig. de fleste selgere venter med å gi feedback til de har mottatt selv og siden jeg ikke vil ha noe negativt på meg så gir jeg full score bare for å slippe å få mindre selv.

det burde heller vært et system på at selger har maks to - tre dager på å legge inn feedback og hvis du som kjøper prøver å legge inn noe mindre en full score tilbake så ville du blitt sendt automatisk til resolution for å finne en løsning med selger før du kunne lagt inn feedback.

Er det ikke sånn at man ikke kan få negativ feedback som kjøper da? Og dessuten, har det strengt tatt noe å si? De har et system der de kan legge inn reservasjoner, for eksempel kan man som selger legg inn reserevasjon på at man ikke ønsker å selge til noen som har 1 eller flere unpaid item strikes i løpet av de siste 6 måneden. Denne reservasjonen kan varieres, dvs at man kan legge inn andre kriterier, for eksempel 2 strikes i løpet av de siste 3 månedene. Ellers kan jo ikke selgerene gjøre så mye. Har du kjøpt varen og betalt så må de jo bare sende. Ingen som gidder å bry seg med å gå inn og lese hvilke kommentarer du har fått før de evt. sender varen så lenge du har betalt.

Anonymous poster hash: cd076...6e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bareMinerals Warmth (solpudder) fra Ebeautyonline i oktober og reagerte umiddelbart på fargen som var veldig rødlig sammenlignet med den gamle jeg hadde. Har først fått rotet meg til å kjøpe i butikk og sjekke det ordentlig ut nå nylig, og fargen er helt klart veldig mye rødere i tillegg til at plastmerket under kunne skrapes litt av, noe det ikke kunne på den butikkjøpte. Også under påføring merkes forskjell på produktene, da det fra ebay er litt "seigere" i konsistensen.

Dette er en selger med nesten utelukkende positiv feedback, så synes det var veldig rart og kontaktet selger. Selger virket sint i tilbakemeldingen for at jeg anklaget dem for å selge falske produkter når de "selger hundre tusen av disse hvert år og har utmerket score", men hadde ingen forklaring på forskjellene annet enn at produkter fra europa og usa så forskjellige ut fordi det er naturlige mineraeler i. Begge boksene står det made in USA på, så den er jeg ikke med på. Fikk heller ikke noe forklaring på de andre forskjellene jeg påpekte. Selger refunderte pengene i meldingen etter jeg fortalte hva som ikke stemte. Jeg sitter igjen med oppfatningen at produktet mitt er fake og at selger ventet med refusjon helt til jeg fortalte nøyaktig hva som ikke var rett slik at den kan fikse opp i det og selge videre. Mulig jeg er litt paranoid, men det føles bare ikke riktig. Så fraråder alle å handle fra den selgeren, har dessverre gitt toppscore på ebay selv før jeg konkluderte annerledes.

Jeg ville meldt ifra til Ebay. Legg ved bevis. Det er ikke lov å selge fake på ebay så selgeren kan bli utestengt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne langerma kjolen for en uke siden.

I går ble den stoppa i tollen og jeg måtte sende inn kvitteringer osv. gjorde det med en gang, og den kom I DAG.

HERREGUD SÅ FIN. Elsker elsker elsker elsker den. tjukt og godt stoff. Satt helt perfekt!
http://www.ebay.com/itm/WOMENS-LADIES-LONG-SLEEVE-CELEBRITY-KIM-KARDASHIAN-AZTEC-GOLD-FOIL-BODYCON-DRESS-/281241126786?pt=UK_Women_s_Dresses&var=&hash=item417b470782

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Nå har jeg fått denne kjolen, og som Adele skrev her for litt siden; Den klør!

(Palettene ihverfall). Det var ikke så ille i det hele tatt, men så hadde jeg den bare på meg

et par minutter da.. Spent på hvordan det blir om jeg bruker den på en helkveld...

Men jeg er veldig fornøyd med den! Den satt som et skudd! Følte meg nesten som en beib i den :sminkedokke:

Ikke lukta den piss, pest eller kolera og ikke falt en eneste palett av selv om jeg vrei den av meg.

http://www.ebay.com/itm/221305760491?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt bareminerals fra den selgeren et par ganger. Ikke merket noen forskjell :vetikke:

Anonymous poster hash: 08fc1...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått denne kjolen, og som Adele skrev her for litt siden; Den klør!

(Palettene ihverfall). Det var ikke så ille i det hele tatt, men så hadde jeg den bare på meg

et par minutter da.. Spent på hvordan det blir om jeg bruker den på en helkveld...

Men jeg er veldig fornøyd med den! Den satt som et skudd! Følte meg nesten som en beib i den :sminkedokke:

Ikke lukta den piss, pest eller kolera og ikke falt en eneste palett av selv om jeg vrei den av meg.

http://www.ebay.com/itm/221305760491?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Ekstremt fin, bare minus det at paljettene klør så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bareMinerals Warmth (solpudder) fra Ebeautyonline i oktober og reagerte umiddelbart på fargen som var veldig rødlig sammenlignet med den gamle jeg hadde.

Jeg begriper ikke at folk kjøper sminke/hudpleieprodukter via ebay. I mine øyne er det ganske selvsagt at mye av det er fake.

Anonymous poster hash: 3cb81...983

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

............siden jeg ikke vil ha noe negativt på meg så gir jeg full score bare for å slippe å få mindre selv.

Hele feedbacksystemet mister poenget sitt når du og flere gjør det på den måten da....

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville meldt ifra til Ebay. Legg ved bevis. Det er ikke lov å selge fake på ebay så selgeren kan bli utestengt.

Men tenk hvis det faktisk bare er mitt produkt som det er noe galt med. Kjipt å feilaktig anklage noen når selgeren på sett og vis har gjort opp for seg. Selv om ja, utrolig kjipt for andre om det faktisk er fake.

Jeg har kjøpt bareminerals fra den selgeren et par ganger. Ikke merket noen forskjell :vetikke:

Anonymous poster hash: 08fc1...75c

Nei tviler ikke, det står ingenting om noe liknende på feedbacken :S

Jeg begriper ikke at folk kjøper sminke/hudpleieprodukter via ebay. I mine øyne er det ganske selvsagt at mye av det er fake.

Når selgeren har nesten 100% score og prisen ikke så langt unna normalpris så virker det jo trygt. Måtte under 200kr grensa, og da ble ebay løsningen for nettbestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alle de som ikke sjekker at produktet er ekte da, de tar det for god fisk. Eller alle som tenker som deg og får full refund og derfor gir god tilbakemelding?

Jeg ville gitt nøytral tilbakemelding med forklaring på at produktet var fake, og at selger etter litt frem og tilbake gav refund da du beviste at den ikke var ekte. Har du allerede gitt feedback tror jeg det går ann å endre det i ettertid,

Endret av Sunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele feedbacksystemet mister poenget sitt når du og flere gjør det på den måten da....

jeg er fullstendig klar over dette men som sagt, systemet er lagt opp urettferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...