Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på om det kan komme noen overraskelser ifht ekstra betaling på varer som mottas etter nyttår?

Varer som er kjøpt nå - i 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thomasine skrev:

Lurer på om det kan komme noen overraskelser ifht ekstra betaling på varer som mottas etter nyttår?

Varer som er kjøpt nå - i 2019.

Så sant det ikke er næringsmidler, så går det bra frem til 1.4.

Anonymkode: 62a06...4f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
23 timer siden, Thomasine skrev:

Forstår jeg det rett at om jeg nå kjøper en vare på Ebay til 100,- som ikke er næringsmidler så betaler jeg kun 25% moms i tillegg og betaler da kun 125,-? Slipper toll opp til 3000,-.

Det stemmer.

Anonymkode: 8bef7...ed6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet om det finnes frisør-klyper på ebay? Slike lange, som de setter unna langt hår med. Om noen forstår hva jeg mener... Vet iallefall ikke hva de heter på engelsk 👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Amatariel skrev:

Er det noen som vet om det finnes frisør-klyper på ebay? Slike lange, som de setter unna langt hår med. Om noen forstår hva jeg mener... Vet iallefall ikke hva de heter på engelsk 👀

Ja, jeg kjøpte et sett som var kjempegode! :)

https://www.ebay.com/itm/6X-Black-Matte-Hair-Sectioning-Clip-Clamp-Hair-Grip-Hairdressing-Salon-Tool-/283730261688?var=&hash=item420fa436b8

Anonymkode: abed7...4e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fins det noen ny ebay tråd nå? Kan noen link? 

Anonymkode: 79063...622

Kan du ikke fortsette å bruke denne?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
AnonymBruker

Har noen en skjermbeskytter til iphone 13 å anbefale meg? 

Anonymkode: cfdd1...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Ser denne tråden har ligget brakk en stund, mulig færre er på ebay etter det ble håpløst dyrt og pakkene ofte må betales fortolling på to ganger.

Men nå har jeg et annet problem, jeg bestilte en vare jeg har vært på utkikk etter lenge, og fikk bekreftelse på bestilling som vanlig. Men dagen etter sto det plutselig at selgeren var bortreist i to uker. Nå har de to ukene gått, bør jeg vente enda tre dager på at den skal bli sendt før jeg tar kontakt? Jeg er redd de bare refunderer istedenfor å sende varen, de gangene jeg har etterlyst forsinkede varer har selgerne bare sendt refusjon istedenfor ny vare. Og i dette tilfellet er ikke varen å få tak i andre steder...

Vil for all del ikke gjøre selgeren irritert, men nå skulle egentlig varen allerede vært levert i morgen.

Anonymkode: 9c72d...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som tør å skrive negative tilbakemeldinger på selgere? Jeg har hatt lyst til noen ganger, men det føles nesten som man er forventet å bare skrive positivt, ellers risikerer man å bli blokket eller få negative tilbakemeldinger selv. Selgeren har nå vært tilbake i to dager og ikke sendt, men får se det an til over helgen med å ta kontakt kanskje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det noen her som tør å skrive negative tilbakemeldinger på selgere? Jeg har hatt lyst til noen ganger, men det føles nesten som man er forventet å bare skrive positivt, ellers risikerer man å bli blokket eller få negative tilbakemeldinger selv. Selgeren har nå vært tilbake i to dager og ikke sendt, men får se det an til over helgen med å ta kontakt kanskje. 

Hva med å skrive en melding til selgeren og spørre?

Anonymkode: 14e16...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å skrive en melding til selgeren og spørre?

Slapp det heldigvis, pakken er nå sendt. Så da kommer jeg ikke til å skrive noe negativt selv om pakken ble sendt da den skulle vært fremme. Ser også på ebay communities at det iblant skjer at selgere legger ut at de er "away" uten at det kommer opp på sidene med en gang. 

Synes alltid det er litt rart å skulle svare på om pakken kom frem i tide når man gir tilbakemelding. At den sendes for sent er en ting, men hva som skjer fra pakken er sendt og til den kommer frem kan jo ikke selgeren styre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Slapp det heldigvis, pakken er nå sendt. Så da kommer jeg ikke til å skrive noe negativt selv om pakken ble sendt da den skulle vært fremme. Ser også på ebay communities at det iblant skjer at selgere legger ut at de er "away" uten at det kommer opp på sidene med en gang. 

Synes alltid det er litt rart å skulle svare på om pakken kom frem i tide når man gir tilbakemelding. At den sendes for sent er en ting, men hva som skjer fra pakken er sendt og til den kommer frem kan jo ikke selgeren styre. 

Helt enig i det siste, selger kan jo ikke lastes for at pakken innimellom bruker lang tid. Har sett at enkelte pakker fra USA fraktes fra sted til sted i to uker før de endelig fraktes over Atlanteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...