Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Thomasine said:

Er dum når det gjelder dette ( og jeg har spurt flere, ingen klarer gi meg et sikkert svar ;)) :

Om jeg i 2020 ønsker å kjøpe denne fra Ebay. Hva vil den koste meg med toll og moms?

https://www.ebay.com/itm/700Pcs-Self-adhesive-Mixed-Eyes-For-Toys-Doll-Googly-Wiggly-Eyes-DIY-Accessories/312226439269?hash=item48b2256065:g:tb8AAOSwZOBbhJtq

Nye regler fra 2020:

https://e24.no/naeringsliv/netthandel/350-kronersgrensen-fjernes-fra-2020/24498408 

Vet ikke hva tollavgiften blir, men momsen er 25% av det varen koster. Altså litt over 5 kroner ekstra. Avgiften for fortolling kan sikkert bli en del høyere.

Anonymkode: 4806b...12b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva tollavgiften blir, men momsen er 25% av det varen koster. Altså litt over 5 kroner ekstra. Avgiften for fortolling kan sikkert bli en del høyere.

Anonymkode: 4806b...12b

Så det finnes inget regnestykke for å kunne regne det ut?

Ulik toll på ulike varer?

Helt slutt på Ebay, da...😞

Skrevet
1 time siden, Thomasine skrev:

Altså, selve tollgebyret skal visstnok reduseres i 2020. Både politikerne og posten selv har gått ut og sagt at det skal justeres slik at du ikke kjøper en 5 krs greie fra ebay og ender opp med 175 kr i tollgebyr.
Men ingen vet hva de nye satsene kommer til å bli enda så alt er en gjettelek frem til 2020.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, Emmelise skrev:

Altså, selve tollgebyret skal visstnok reduseres i 2020. Både politikerne og posten selv har gått ut og sagt at det skal justeres slik at du ikke kjøper en 5 krs greie fra ebay og ender opp med 175 kr i tollgebyr.
Men ingen vet hva de nye satsene kommer til å bli enda så alt er en gjettelek frem til 2020.

Ok. 

Da blir det bare å vente da... ;) 

Endret av Thomasine
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Thomasine said:

Ok. 

Da blir det bare å vente da... ;) 

Jeg ville ha hamstret inn litt ting før 2020, fordi med mindre fortollingsgebyret blir endret på kommer det til å bli utrolig dyrt å kjøpe småting på Ebay.

Anonymkode: f468b...976

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha hamstret inn litt ting før 2020, fordi med mindre fortollingsgebyret blir endret på kommer det til å bli utrolig dyrt å kjøpe småting på Ebay.

Anonymkode: f468b...976

Ja, har hamstret ting jeg vet jeg bruker litt av, vanskeligere med det jeg ikke vet jeg trenger til neste påske f.eks... ;) 

• 2 uker senere...
Skrevet
På 9.5.2019 den 17.47, Thomasine skrev:

Det er vel ikke tollen som skal endres? :klo: Er det ikke kun at det blir MVA på alle varer, og ikke bare det som koster over 350 kroner? MVA er et gebyr som må betales til staten. Du betaler MVA på alt du kjøper, bortsett på det du kjøper fra eBay ol. Så det vil nok fortsatt være billigere for deg å handle på eBay, enn på kjøpesenteret ditt : )

MVA ligger som standard uansett på 25 %. Det kan variere, men som regel er det 25. Det kan du regne ut ved å gange kjøpssummen med 1,20 :) 21 kr x 1,20 = 25 kroner for de øyene.

For å finne ut hvor mye av summen på ting du kjøper i butikk er MVA, så kan du ta summen å gange med 0,20. Hvis de øynene koster 90 kroner i Norge, så er sannynsligvis 18 av de MVA. Butikkens fortjeneste er "bare" 71 kroner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere å hamstre da? :) 

Anonymkode: bb908...5ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Tibbie skrev:

Det er vel ikke tollen som skal endres? :klo: Er det ikke kun at det blir MVA på alle varer, og ikke bare det som koster over 350 kroner? MVA er et gebyr som må betales til staten. Du betaler MVA på alt du kjøper, bortsett på det du kjøper fra eBay ol. Så det vil nok fortsatt være billigere for deg å handle på eBay, enn på kjøpesenteret ditt : )

MVA ligger som standard uansett på 25 %. Det kan variere, men som regel er det 25. Det kan du regne ut ved å gange kjøpssummen med 1,20 :) 21 kr x 1,20 = 25 kroner for de øyene.

For å finne ut hvor mye av summen på ting du kjøper i butikk er MVA, så kan du ta summen å gange med 0,20. Hvis de øynene koster 90 kroner i Norge, så er sannynsligvis 18 av de MVA. Butikkens fortjeneste er "bare" 71 kroner.

Men man får fortollingsgebyr på ca 150 kr i tillegg. 

Anonymkode: a402a...996

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det største kuppet dere har gjort på ebay? Vinner dere ofte auksjoner, eller blir dere forbigått i innspurten? 😀

Et spørsmål, har ikke tid til å sjekke om det er svart på før, men hvis det ikke står noe om shipping til Norge og man blir enig med selgeren om pris på forsendelsen, hvordan gjør man det i forhold til betalingen? Kan man endre summen man skal betale selv? 

Anonymkode: 9c72d...a9b

Skrevet

Jeg kjøper alltid billig DMC-broderitråd på eBay :) Denne selgeren har jeg kjøpt fra flere ganger og h*n har aldri sendt feil tråder. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det største kuppet dere har gjort på ebay? Vinner dere ofte auksjoner, eller blir dere forbigått i innspurten? 😀

Et spørsmål, har ikke tid til å sjekke om det er svart på før, men hvis det ikke står noe om shipping til Norge og man blir enig med selgeren om pris på forsendelsen, hvordan gjør man det i forhold til betalingen? Kan man endre summen man skal betale selv? 

Selger sender deg faktura. 

Anonymkode: b5308...920

• 4 uker senere...
Skrevet
På 4.3.2019 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Hvor holdbar er strikkene i strikken på ebaystrikkene? 

Noen strikk blir jo helt daue rør de er tatt i bruk. Du begunner med å ta de fire ganger rundt for så neste dag så kan du ta sammen strikken åtte ganger rundt og neste dag så er elastisiteten brukt opp. 

Anonymkode: ae5d7...552

Kan nå si med hånden på hjertet at disse strikkene er vidunderlige. Jeg har superlange hår, bruker de nesten daglig. 

Har lagret selger så jeg vet hva jeg går til. Hårstrikker går det mye av her i huset. 

image.jpg

• 2 uker senere...
Skrevet
On 8/23/2019 at 12:00 PM, GjestSiden2006 said:

Hver sin smak, men ville tenkt meg om før jeg dyttet billig kinaplast med bpa osv i barns mat. Står det noe sted om plasten er laget for å være i kontakt med mat? 

Anonymkode: 73c95...bd4

• Liker 9
Skrevet
På 18.5.2019 den 19.55, Tibbie skrev:

Det er selvfølgelig mva på varer fra ebay også.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver sin smak, men ville tenkt meg om før jeg dyttet billig kinaplast med bpa osv i barns mat. Står det noe sted om plasten er laget for å være i kontakt med mat? 

Anonymkode: 73c95...bd4

Tenker ikke over slikt i alle tilfeller. Det er sikkert noe man kan være klar over, samtidig bekymrer det meg lite. 

Skrevet
På 25.7.2019 den 20.31, AnonymBruker skrev:

Legger aldri inn bud på auksjon. Huket alltid av kjøpsdormat; kjøp det nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...