Gå til innhold

Ufør og andre inntekter totalt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere utbetalt som ufør?

Jeg har per mnd:

17000 i uføretrygd

2748 i barnetillegg

970 i barnetrygd

4000 på hobbyinntekter

5000 på en liten jobb jeg har

Dette blir 29718 pr mnd.

Må skatte av trygd, barnetillegg og lønn, så har utbet 19688 der.

Barnetrygd og hobby er skattefrie så totalt utbet i mnd har jeg: 24658.

Hva med dere andre?

Anonymous poster hash: efbe2...42c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du er klar over at du ikke har lov til å tjene mer enn 1 G som 100% ufør?

Jeg har uføretrygd, 17000 netto.

I tillegg bostøtte på 2500.

Til sammen 19500 utbetalt.

Endret av Pringle
Skrevet

1 G er i 2013 85245. Jeg tjener bare 60000 i året på jobben.

Hobby og barnetrygd er skattefritt. Om barnetrygd regnes som inntekt, vet jeg ikke...Men er uansett godt under grensen på 1 G.

Skrevet

Jeg har 11300 utbetalt netto og 473 i bostøtte. Totalt 11773.

Anonymous poster hash: 563b1...f7d
Skrevet (endret)

Du har ikke lov til å tjene 4000 i måneden på "hobby" uten at det er skattepliktig.

De 5000 i lønnsinntekt vitner om gradert pensjon, ellers vil du jo bli tatt en dag.

Oppsettet ditt lukter svindel....

EDIT:skrivefeil

Endret av Rotemor
  • Liker 5
Skrevet

1 G er i 2013 85245. Jeg tjener bare 60000 i året på jobben. Hobby og barnetrygd er skattefritt. Om barnetrygd regnes som inntekt, vet jeg ikke...Men er uansett godt under grensen på 1 G. Anonymous poster hash: efbe2...42c

Har du ringt skattekontoret og NAV ang hobby-inntekten din???

Tipper de er uenig.

Anonymous poster hash: 12982...098

• Liker 4
Skrevet

Når de nye uføre reglene trer i kraft i 2015, kan man ikke lenger tjene opptil 1G. Har man inntekt, vil uføregraden justeres etter hvor mye man jobber.

På tide at nye regler innføres, bare tull at man skal tjene penger uten å få gradert uførepensjonen.

Anonymous poster hash: bd780...e2d

• Liker 9
Skrevet

Har selvfølgelig snakket både med NAV og Skattekontoret ang hobbyen. Ingen problemer der. Har det skriftlig fra begge to.

Hobbyinntekten er selvfølgelig skattefri fordi det koster endel å drive med den. Inntekter og utgifter går mye ihop for å få den til å gå rundt. Iallefall offisielt...

For oss som tjener penger allerede, utenom trygden, kommer overgangsregler frem til 2019. Etter det kan man fortsatt tjene ca 0,4 G.

5000 i inntekt vitner slett ikke om gradert uførepensjon. Taket her er 1 G, altså for tiden 85245 kr. Disse kommer godt med i hverdagen.

• Liker 2
Skrevet

Har selvfølgelig snakket både med NAV og Skattekontoret ang hobbyen. Ingen problemer der. Har det skriftlig fra begge to. Hobbyinntekten er selvfølgelig skattefri fordi det koster endel å drive med den. Inntekter og utgifter går mye ihop for å få den til å gå rundt. Iallefall offisielt... For oss som tjener penger allerede, utenom trygden, kommer overgangsregler frem til 2019. Etter det kan man fortsatt tjene ca 0,4 G. 5000 i inntekt vitner slett ikke om gradert uførepensjon. Taket her er 1 G, altså for tiden 85245 kr. Disse kommer godt med i hverdagen. Anonymous poster hash: efbe2...42c

Du kan ikke tjene mer enn 6G. Det er vi vel enige om.

Dersom hobbyen gir 4000 i inntekt i mnd vil 4000+5000 bli langt over 6G.

Dersom utgiftene på hobbyen er så høy, hvordan kan du da liste det opp som inntekt?

Anonymous poster hash: 12982...098

• Liker 2
Skrevet

Å forhøre seg om andres uførepensjon, for å skryte av og demonstrere sitt eget trygdemisbruk er noe av det styggeste jeg har sett her på KG.

"Iallfall offisielt" er regelrett innrømmelse av både trygdesvindel og skattesvindel.

Du burde skamme deg.

Det er nettopp sånne holdninger som tærer på velferdsstaten. Neste tanke hos meg når du tydeligvis er så ressurssterk er at den pensjonen er helt ufortjent.

• Liker 14
Skrevet

Jøss! Så heldig du er som klarer å drive med så mye. Jeg har rett og slett ikke form til å gjøre noe særlig utenom å fylle mine egne basisbehov (hygiene, mat ol.) Har altså ingen ekstra inntekter utenom uføretrygden.

Anonymous poster hash: 5837d...6f7
  • Liker 6
Skrevet

Må dere ikke ta slik på vei. Min hobby, utgifter og inntekter er HELT legitim. Jeg oppgir selvfølgelig hobbyinntekter og dokumenterer utgiftene i selvangivelsen. Jeg måtte være bra dum om jeg kontakter både NAV og Skattekontoret ang dette for så å prøve å snyte de i ettertid...

Du kan skamme deg selv som dømmer folk til å være trygdemisbrukere og skattesvindlere uten at du har den ringeste anelse om noen av delene.

Hvordan i himmelens navn kan dette oppfattes som skryting? Vel er jeg ufør, men er da ikke klinisk død 365 dager i året? Tiden jeg er i form bruker jeg selvsagt til å gjøre noe nyttig, slik som en dag på jobb i uken og drive med hobbyen min. I tillegg har jeg barn som også krever sitt.

6 G er forøvrig hele 511470 kr...Hvordan kommer jeg da over 6 G?

• Liker 2
Skrevet

Hva har dere utbetalt som ufør?

Jeg har per mnd:

17000 i uføretrygd

2748 i barnetillegg

970 i barnetrygd

4000 på hobbyinntekter

5000 på en liten jobb jeg har

Dette blir 29718 pr mnd.

Må skatte av trygd, barnetillegg og lønn, så har utbet 19688 der.

Barnetrygd og hobby er skattefrie så totalt utbet i mnd har jeg: 24658.

Hva med dere andre?

Ikke for å være slem, men barnetrygd? Og ufør? jeg trodde man var ufør fordi man ikke kan jobbe, så hvor ufør er man hvis man kan ta seg av barnet (barnene) og hjemmet da? Hvor ofte tytes man ikke ørene fulle av at husmor-rollen er "verdens hardeste jobb"?

Anonymous poster hash: 39144...85c

• Liker 4
Skrevet

Hobbyinntekten er selvfølgelig skattefri fordi det koster endel å drive med den. Inntekter og utgifter går mye ihop for å få den til å gå rundt. Iallefall offisielt...

hæ? Kva meiner du med: "iallefall offisielt..."?

Er det berre meg som ikkje forstår?

• Liker 2
Skrevet

hæ? Kva meiner du med: "iallefall offisielt..."?

Er det berre meg som ikkje forstår?

Nei, det er TS sin moral som er skrantende.

• Liker 2
Skrevet

Må dere ikke ta slik på vei. Min hobby, utgifter og inntekter er HELT legitim. Jeg oppgir selvfølgelig hobbyinntekter og dokumenterer utgiftene i selvangivelsen. Jeg måtte være bra dum om jeg kontakter både NAV og Skattekontoret ang dette for så å prøve å snyte de i ettertid... Du kan skamme deg selv som dømmer folk til å være trygdemisbrukere og skattesvindlere uten at du har den ringeste anelse om noen av delene. Hvordan i himmelens navn kan dette oppfattes som skryting? Vel er jeg ufør, men er da ikke klinisk død 365 dager i året? Tiden jeg er i form bruker jeg selvsagt til å gjøre noe nyttig, slik som en dag på jobb i uken og drive med hobbyen min. I tillegg har jeg barn som også krever sitt. 6 G er forøvrig hele 511470 kr...Hvordan kommer jeg da over 6 G? Anonymous poster hash: efbe2...42c

Jeg mente selvsagt 1G.

Du beskriver en livssituasjon som krever 50% aktivitetsgrad.

Hva legg er du i "iallfall offisielt" ???

Vi er visst fler som undrer...

Skrevet

Ikke for å være slem, men barnetrygd? Og ufør? jeg trodde man var ufør fordi man ikke kan jobbe, så hvor ufør er man hvis man kan ta seg av barnet (barnene) og hjemmet da? Hvor ofte tytes man ikke ørene fulle av at husmor-rollen er "verdens hardeste jobb"?

Nei da, så de som har barn før de blir uføre får værsågod bare levere disse på barnehjem. Uføre barnløse må selvfølgelig steriliseres. :sarkasme: Si meg, har du gått på spesialskole?

Anonymous poster hash: df63a...967

• Liker 12
Skrevet

Nei da, så de som har barn før de blir uføre får værsågod bare levere disse på barnehjem. Uføre barnløse må selvfølgelig steriliseres. :sarkasme: Si meg, har du gått på spesialskole?

Hvem snakket om barnehjem eller steriliseres. Dramaqueen much?

Jeg sa bare at det å ta seg av hus og barn er mye jobb for en som angivelig skal være "ufør". Ser for øvrig at det er flere "uføre" der ute som plutselig kan jobbe når bare drømmejobben dukker opp. Sukk.....

• Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har utbetalt ca 10.000 kr pr mnd.

Er ufør fordi jeg ikkr kan jobbe uansett om det er hobby eller annet, så ingen mulighet for ekstra penger i kassen her

• Liker 3
Skrevet

Hvem snakket om barnehjem eller steriliseres. Dramaqueen much?

Jeg sa bare at det å ta seg av hus og barn er mye jobb for en som angivelig skal være "ufør". Ser for øvrig at det er flere "uføre" der ute som plutselig kan jobbe når bare drømmejobben dukker opp. Sukk.....

Overhode ikke. Det er bare ditt menneskessyn som er avskyelig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...